Gå til innhold

Deprimert mann

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann er deprimert, å pga det så har han blitt en veldig sint mann. 
Veldig stygg verbal, såpass aggressiv at jeg har bedt han flytte ut. 
Han har kaldt meg så mye stygt og det var episoder hver 3 dag ca. 
Ene gangen var han såpass aggressiv at politiet måtte komme å ta han med på glattcelle. 
Han har flyttet ut men han ønsker å komme hjem igjen, men han vil ikke ta i mot noe hjelp for det mener han at han ikke trenger, han sier han er mye bedre nå og er lei seg for at han har behandlet meg slik. 
Jeg ønsker å tro han men er veldig redd, jeg vil ikke leve under psykisk mishandling, forstår at han er syk men det er ikke greit å være stygg med noen. 
Så hva tror dere, bare tull dette med at han har blitt bedre? Eller skal jeg gi han en sjanse. ? 

Anonymkode: 59f58...b03

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Han må ta imot hjelp! Jeg har levd med deprimert mann selv og det er knalltøft. Det er nærmest umulig å hjelpe ham før han er villig til å ta imot hjelp ❤️

Anonymkode: 57653...303

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han har flyttet ut men han ønsker å komme hjem igjen, men han vil ikke ta i mot noe hjelp for det mener han at han ikke trenger, han sier han er mye bedre nå og er lei seg for at han har behandlet meg slik. 

En mann som er så psykisk syk at han blir satt på glattcelle, klarer ikke å forandre adferd uten profesjonell hjelp. Han sier det han tror vil hjelpe for at du tar han tilbake. Ikke gjør det!

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette handler jo om personligheten hans, ikke sykdommen i seg selv. Kommer aldri til å endre seg.

Anonymkode: adbf5...d39

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir aldri bedre uten hjelp, og det er ikke sikkert det heller vil gjøre forholdet eller tilliten bedre igjen. Psykisk helsehjelp til han, samtidig som dere får parterapi, hvis han som frisk er en mann du virkelig ønsker å dele livet med. 

Anonymkode: b73e7...a94

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det høres ut som mye mer enn en depresjon. 

Hadde ikke vurdert å bo sammen før han hadde fulgt opp behandling over tid og behandleren gikk god for at det var en god ide. 

Anonymkode: 7ad5a...023

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva tenker dere det kan være, hvis det ikke bare er depresjon? 
Han kan nok ikke flytte hjem igjen, han begynte i går å gi meg skylden for alt vondt i livet hans. 
Men jeg forstår ikke denne væremåten, å stå der å kalle meg helt hinsides mye stygt, virkelig langt over streken på hva som er akseptabelt. 
til og med be meg gå å ta mitt eget liv har han sagt. 
Hvis en mann drikker øl 5 dager i uken, ca 2/3 i ukedagene og 5/6 fredag og 5/6 lørdag, samt at han lyver om hvor mye han drikker. Er det da et indikasjon på alkoholmisbruk? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis en mann drikker øl 5 dager i uken, ca 2/3 i ukedagene og 5/6 fredag og 5/6 lørdag, samt at han lyver om hvor mye han drikker. Er det da et indikasjon på alkoholmisbruk? Ts

Det er alkoholmisbruk. Ikke en indikasjon. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han skal sove i bilen i natt, nekter å ta i mot hjelp og mener livet hans er ødelagt. Han er i en ekstrem krise, men han kan ikke komme hit da jeg har barn her. 
Hva skal jeg gjøre her? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når kvinner blir deprimert, retter de hatet innover. 

Når menn blir deprimert, retter de hatet utover. 

Her er det en stor forskjell som en må huske på, ergo, du trenger skjerming og din mann trenger hjelp, ikke stå i dette alene! Flytt om du har mulighet og han ikke tar imot hjelp, det er dessverre ikke DU som kan fikse han, du ifølge han, er jo endel av "problemet" akkurat nå. Dette kan bli farlig for deg rett og slett. 

Anonymkode: 61ed4...e70

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han skal sove i bilen i natt, nekter å ta i mot hjelp og mener livet hans er ødelagt. Han er i en ekstrem krise, men han kan ikke komme hit da jeg har barn her. 

Kontakter FASTLEGE

Du må nødt til å kontakte helsepersonell, ikke spørre på forum. 

Anonymkode: 1b31c...9a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kontakter FASTLEGE

Du må nødt til å kontakte helsepersonell, ikke spørre på forum. 

Anonymkode: 1b31c...9a2

Han at da stikker han langt vekk ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han at da stikker han langt vekk ts

Han sier at han stikker langt vekk ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du ringer legevakten og informerer om tilstanden hans. Utover det er han ikke ditt ansvar. 

Og så sender du inn melding om separasjon. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sier det han tror du vil reagere på for å ta han tilbake. Om så er at han sover i bilen, så er det et valg han tar og ikke noe du har noe ansvar for. 

Det du kan gjøre er å ringe politiet og oppgi telefonnummeret hans og fortelle at eksen din er i en psykisk krise og trenger en velferdsjekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...