AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #61 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Sover du på natten? Hvis du er veldig trøtt, sliten, slapp og skjør, så kan selv små oppgaver føles overveldende. Hvis du har en to do-liste som et langt vondt år, så må du kanskje prøve å tenke én ting om gangen og i kategorier. For eksempel ta alt som har med mat først. Deretter klær. Også kan mannen støvesuge når han kommer fra jobb. Anonymkode: e1da0...b75 Dette. Og kanskje stiller du for høye krav til deg selv og livet rundt deg for øvrig. Man kan ikke få «alt». Nå har du valgt dette A4-livet. Så legg ned forventninger og krav. Starte å gjøre litt i gangen og ta gode pauser. Gi deg selv takk for både små gjøremål og hvilepausene. Anonymkode: d4cbd...5e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5 timer siden #62 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ah! Rydd vei folkens! Vi har fått inn livs-eksperten her! Gratulerer! Hvordan føles det å være et ultra-fantastisk menneske som vet hvordan alle valg vil påvirke livet og som vet hvordan livet garantert blir? Vær så snill, gi oss svaret O du store person! Anonymkode: 99f17...244 Jeg er ufør selv og vel inneforstått med at barn ikke er noe jeg hadde taklet. Derfor lurer jeg på hva som gjør at folk likevel velger å få barn. Det florerer av tråder som dette her inne, der folk ikke evner å ta vare på seg selv, barn og hus. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 5 timer siden #63 Del Skrevet 5 timer siden Føler med mannen i huset jeg. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #64 Del Skrevet 3 timer siden Nutz skrev (1 time siden): Jeg er ufør selv og vel inneforstått med at barn ikke er noe jeg hadde taklet. Derfor lurer jeg på hva som gjør at folk likevel velger å få barn. Det florerer av tråder som dette her inne, der folk ikke evner å ta vare på seg selv, barn og hus. Det er vel ikke alltid et valg. Vi venter barn nr 2 uplanlagt. Jeg har såvidt fått hodet over vann da barn 1 er blitt større. Jeg fungerer delvis igjen og hverdagen går rundt med mye hjelp fra min mann. Nå får vi altså barn nr 2. Jeg vet at det kommer til å bli et helvete til det barnet også er stor og flink. Min mann hadde derimot er sterkt ønske om å beholde dette barnet, vel viten om at det innebærer mye ekstra jobb på han. Det å velge abort er et tøft valg og er ikke for alle, ufør eller ikke ufør. Anonymkode: 71602...07d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #65 Del Skrevet 3 timer siden 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel ikke alltid et valg. Vi venter barn nr 2 uplanlagt. Jeg har såvidt fått hodet over vann da barn 1 er blitt større. Jeg fungerer delvis igjen og hverdagen går rundt med mye hjelp fra min mann. Nå får vi altså barn nr 2. Jeg vet at det kommer til å bli et helvete til det barnet også er stor og flink. Min mann hadde derimot er sterkt ønske om å beholde dette barnet, vel viten om at det innebærer mye ekstra jobb på han. Det å velge abort er et tøft valg og er ikke for alle, ufør eller ikke ufør. Anonymkode: 71602...07d Så klart det er et valg. Dere vet vel hvordan barn lages. Dersom kapasiteten er sprengt med ett barn må en av dere sterilisere dere. Vi er alle ansvarlige for å ha kapasitet, helse og økonomi for å ivareta de barna vi velger å få. Anonymkode: 793c6...adc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #66 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så klart det er et valg. Dere vet vel hvordan barn lages. Dersom kapasiteten er sprengt med ett barn må en av dere sterilisere dere. Vi er alle ansvarlige for å ha kapasitet, helse og økonomi for å ivareta de barna vi velger å få. Anonymkode: 793c6...adc Man bruker da prevensjon av en grunn, men den er ikke 100% garantert. Mener du alle uføre skal steriliseres? Hva med de som blir uføre og taper kapasitet, økonomi etc etter de har fått barn? Skal barnevernet hente de da? Artig sorteringssamfunn du ønsker deg ❤️ Anonymkode: 71602...07d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #67 Del Skrevet 1 time siden 7 minutter siden, AnonymBruker said: Man bruker da prevensjon av en grunn, men den er ikke 100% garantert. Mener du alle uføre skal steriliseres? Hva med de som blir uføre og taper kapasitet, økonomi etc etter de har fått barn? Skal barnevernet hente de da? Artig sorteringssamfunn du ønsker deg ❤️ Anonymkode: 71602...07d Jeg skrev at man har et valg og at man må ta ansvar for de barna man velger å få. Sorteringssamfunn var det du som tok opp. Det er stor forskjell på å få barn når man allerede er ufør og eventuelt bli det etter barn, i min mening. Mener du at TS sin situasjon er forsvarlig og umulig å unngå? Anonymkode: 793c6...adc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #68 Del Skrevet 1 time siden Så du er ufør og mannen jobber 200%? Jeg skjønner at han da forventer at du gjør noe hjemme. Nå vet jeg ikke hvorfor du er ufør, men kjenner ei som er det og hun bruker alle helgene på å feste. Så klager hun i ukedagene at hun ikke får til å rydde hjemme og at det er slitsomt å være med barna. Det kan ikke være bra for noen å gå rundt hjemme og ikke fylle dagen med noe, da møter man veggen til slutt. Det høres ut som at du er lei av å være hjemme og da blir alt et stort problem. Du har dagen fri når mann og barn er på jobb/skole/barnehage. Prøv å ta deg sammen og ta en dusj, så rydder du litt og litt. Trenger ikke å være et helt rom om gangen. Men sett mål at imorgen skal jeg stå opp, rydde i det skapet eller noe sånt og så ta en dusj. Gå deg en 30 min tur hver dag. Dette vil hjelpe deg og gjøre at livet ikke føles så håpløst. Anonymkode: a0f01...833 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1 time siden #69 Del Skrevet 1 time siden Du er vel uføre for en grunn? Da er det jo helt naturlig at du føler at du ikke har overskudd. merkelig oguhørt at du blir beordret til å rydde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #70 Del Skrevet 1 time siden exictence skrev (39 minutter siden): Du er vel uføre for en grunn? Da er det jo helt naturlig at du føler at du ikke har overskudd. merkelig oguhørt at du blir beordret til å rydde Så oss som er ufør skal altså bare sitte eller ligge på en sofa uten å gjøre noe ? Siden det er uhørt at hun blir bedt om å rydde. Selvfølgelig kan hun også bidra med husarbeid selv om hun er ufør. Anonymkode: e297e...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 58 minutter siden #71 Del Skrevet 58 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så oss som er ufør skal altså bare sitte eller ligge på en sofa uten å gjøre noe ? Nei, absolutt ikke. Men jeg har forstpelse for at uføre noen ganger kan føle seg så sliten at en ikke orker noe særlig. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Siden det er uhørt at hun blir bedt om å rydde. Selvfølgelig kan hun også bidra med husarbeid selv om hun er ufør. Anonymkode: e297e...cb8 Jeg sa beordret, det virker litt hardere og bestemmende av mannen hennes. Men jeg vet ikke hvordan de har fordelt tingene. I hvert fall er det viktig og fint å snakke til hverandre i en respektfull måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå