Gå til innhold

Merker du fort om det blir lett å samarbeide med ny kollega?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når dere får en ny kollega på jobb, merker du det fort om det er en person som vil bli lett å samarbeide med? Får du magefølelse på det, eller er det annen erfaring?

Eller trenger du noen måneder før du får «plassert» personen, og skjønner hva du kan forvente av vedkommende? 

Anonymkode: 60487...fab

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når dere får en ny kollega på jobb, merker du det fort om det er en person som vil bli lett å samarbeide med? Får du magefølelse på det, eller er det annen erfaring?

Eller trenger du noen måneder før du får «plassert» personen, og skjønner hva du kan forvente av vedkommende? 

Anonymkode: 60487...fab

Magefølelsen har tatt feil. De som er vanskelig å komme innpå har vært de beste. 

Anonymkode: 7f95e...35d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er en grunn til at vi sier at førsteinntrykket er viktig. De fleste bestemmer seg fort for hvem de har med å gjøre. Det er ikke nødvendigvis lurt eller riktig, men det er slik hjernene våre fungerer (med mindre vi er oppmerksomme på akkurat dette). Mange tar feil og får seg overraskelser. Jeg har fått flere.

Anonymkode: 6b878...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg trenger en del tid. 

Yrket mitt krever høy kompetanse og jeg trives sjelden med kolleger som ikke har det, men samspillet mellom oss er også viktig. Vi skal helst kunne sitte i klientmøter og forstå hva den andre tenker og gjør uten at det sies, kunne bryte inn eller la være på helt riktig sted osv. Det tar tid å utvikle og tid før jeg ser om det ikke blir bra. 

Anonymkode: 151d4...d69

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...