Gå til innhold

Dere som er utdannet psykologer, men som ikke jobber klinisk, hva gjør dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å ta opp fag for å gå psykologi profesjon. Men jeg har ikke et ønske om å jobbe klinisk med pasienter i samtaleterapi hovedsakelig, da jeg tror dette er noe som kan bli litt for tungt for meg i det lange løp. Dere som er utdannet psykologer, men som jobber med annet, hva jobber dere med? Andre som har kunnskap om hva psykologer som ikke jobber klinisk gjør, kan gjerne også hjelpe meg!:)

Anonymkode: 6f7bd...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PPT eller habliteringstjenesten kan være noe. Da kan du drive på med utredning og ikke behandling i like stor grad som andre steder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Organisasjonspsykolog, offentlig sektor (nav, buf etat), lederstillinger, nevropsykologi på sykehus, akademia 

Anonymkode: 8d410...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har jobbet lenge i ppt. Jobber nå som leder i en kommune. Hadde jeg bodd i større by hadde jeg vurdert organisasjonspsykologi. Mange jobber med råd og veiledning i ulike organisasjoner som "voksne for barn" eller lignende. Det er veldig mange muligheter som psykolog opplever jeg. 

Anonymkode: 93e4c...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg driver en kiosk av alle ting. Trives MYE bedre. 

Anonymkode: 2bacc...a3a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange kommunepsykologer har lite til ingen pasientkontakt. De driver med forebygging, veiledning, undervisning, tjenesteutvikling, planarbeid osv.

Du må være en «people person», det er mye tverrfaglig møtevirksomhet, men ikke nødvendigvis pasientbehandling.

Du trenger ikke nødvendigvis være spesialist for å søke stilling som kommunepsykolog, men det er naturlig å ta spesialisering i «samfunns- og almennpsykologi». 
Kjenner en som er kommunepsykolog for et par små kommuner. Han har veldig fleksibel arbeidstid, fastlønn og tjent greit (ca 1 mill) i året. Han er spesialist. 

Anonymkode: 64179...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan jobbe med fagutvikling og formidling, for eksempel ved rvts eller høyskole, universitet eller i psykologforeningen. Kan også jobbe i Helsedirektoratet og bufdir osv. 

Anonymkode: 35bc5...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...