AnonymBruker Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar Det er jo mange som bruker kjøkkenhåndkle over bakst som hever og over bakst som avkjøles og de kokes vel i vaskemaskinen? Anonymkode: ebb71...6b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg er enig med deg, men tror jeg hadde droppet vaskemaskinen, sprayet litt eddik på den og kokt den på komfyren. Tror neppe en slik pose blir så særlig skitten, at den trenger maskinvask for å fjerne flekker etc. Koking burde holde. Anonymkode: 682e0...993 Eddik har ingenting å gjøre i en brødpose. Verken brødposen eller brødet som skal i posen trenger å «konserveres». Brød med eddiksmak er heller ikke noe særlig. Anonymkode: 82d6c...342 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #23 Del Skrevet 20. januar Og jeg lurer på hvor man får kjøpt en sånn pose, og fungerer de på å holde brødet sprøtt og godt? Anonymkode: a566f...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. januar #24 Del Skrevet 20. januar Det er vel ikke noe problem å vaske en brødpose av bomull sammen med kluter, håndklær o.l. Det er mange ting man tar i vaskemaskinen som er mye mer møkkete enn en brødpose... Og vasker du det på minst 60 grader, blir det helt rent, alt sammen. Jeg tror imidlertid ikke en brødpose av bomull egner seg spesielt godt til å oppbevare brød i. Som et par andre påpeker, så vil brødet bli fort tørt fordi bomullen i begrensa grad holder på fuktighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 20. januar #25 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tenkte mer på hva dere bruker av såpe og om dere i det hele tatt bruker såpe mtp at det skal være i kontakt med mat. Anonymkode: 42b96...615 Vaskemaskinen har skyllesyklus slik at såpe blir skylt vekk. Mange maskiner har til og med mulighet til å velge ekstra skylling. Ellers anbefaler jeg parfymefritt vaskemiddel. Brødposene våre går sjeldent i vask, de blir ikke nevneverdig møkkete. Jeg trekker posene utenpå papirposen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #26 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Eddik har ingenting å gjøre i en brødpose. Verken brødposen eller brødet som skal i posen trenger å «konserveres». Brød med eddiksmak er heller ikke noe særlig. Anonymkode: 82d6c...342 Eddik dreper bakterier. Lukten forsvinner når den tørker.... Som på klær jeg vasker i vaskemaskinen! Anonymkode: 682e0...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #27 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 10.39): Jeg kan heller ikke se at DIN kommentar svarer på ts sitt spørsmål. Anonymkode: ebb71...6b5 Da har du ikke fulgt med. Jeg har kommentert tidligere i tråden. Anonymkode: b7817...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #28 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Da har du ikke fulgt med. Jeg har kommentert tidligere i tråden. Anonymkode: b7817...917 Nå snakker jeg om din kommentar til meg. Anonymkode: ebb71...6b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #29 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 21.15): Er ikke brødposer av bomull litt dumt, egentlig? De posene vil jo slippe ut all fukt og brødet vil raskt bli tørt. Synes bomullsposer høres ut som en dårlig løsning for å oppbevare brød, men sikkert kjempefint hvis målet er å få tørket brødet raskt. 🙂 Vi legger alltid brødet i en tett plastpose i kjøleskapet og da holder brødet seg spiselig i ei uke eller tre. De billigste kjøpebrødene kan bli litt seige og tørre etter hvert, men vi spiser det uansett. Vi kaster ikke brød. Angående bruk av såpe, hvordan vasker du andre ting på kjøkkenet? Bruker du ikke såpe på tallerkner, bestikk og gryter når du vasker opp? Anonymkode: 94fe6...71b Ikke akkurat trådens tema, men det er vel ikke anbefalt å ha brød i kjøleskapet. Anonymkode: 88972...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå