AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #21 Del Skrevet 15 timer siden Vi ble uplanlagt gravid med barn 3 og det har vært en drøm. Ja det er jo selvfølgelig litt mer jobb men jeg syns det har vært så verdt det. Selv om vi har et barn med adferdsproblemer i tillegg. 3 barnet har vært en stor gave. Hadde aldri klart å ta abort. Anonymkode: fb9d4...689 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #22 Del Skrevet 15 timer siden VI fikk en uplanlagt nummer 4. Det gikk helt fint. Klart det har vært tungt i perioder, men alt går seg til etterhvert. Jeg vurderte abort, men klarte faktisk ikke tanken på det. I dag er det bare to barn igjen som er hjemmeboende, men når alle er hjemme, har de stor glede av hverandre, og jeg er glad vi fikk alle barna vi fikk, selv om det i perioder i livet har vært svært hektisk. Anonymkode: 31986...583 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #23 Del Skrevet 15 timer siden Var omtrent det samme her, nr 3 “bare skjedde”. Valgte å beholde, og helt ærlig så angrer jeg på det. Er veldig glad i alle mine barn, men 3 er mye….. Influenceren Karianne Vilde har skjønt det, med 3 barn så bør en ha hushjelp og nanny for ikke å drukne i arbeid🙈 Anonymkode: 88338...e3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #24 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi ble uplanlagt gravid med barn 3 og det har vært en drøm. Ja det er jo selvfølgelig litt mer jobb men jeg syns det har vært så verdt det. Selv om vi har et barn med adferdsproblemer i tillegg. 3 barnet har vært en stor gave. Hadde aldri klart å ta abort. Anonymkode: fb9d4...689 Synes dere det bare er litt mer jobb? Jeg føler nemlig at det er mye mer jobb bare fra 1 til 2, og da er nr 1 stor nok til å smøre brødskive selv for å si det flåsete.. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): VI fikk en uplanlagt nummer 4. Det gikk helt fint. Klart det har vært tungt i perioder, men alt går seg til etterhvert. Jeg vurderte abort, men klarte faktisk ikke tanken på det. I dag er det bare to barn igjen som er hjemmeboende, men når alle er hjemme, har de stor glede av hverandre, og jeg er glad vi fikk alle barna vi fikk, selv om det i perioder i livet har vært svært hektisk. Anonymkode: 31986...583 Fint å høre at det var positivt for dere. Kan jeg spørre om dere begge var mye hjemme, hadde mye hjelp osv? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Var omtrent det samme her, nr 3 “bare skjedde”. Valgte å beholde, og helt ærlig så angrer jeg på det. Er veldig glad i alle mine barn, men 3 er mye….. Influenceren Karianne Vilde har skjønt det, med 3 barn så bør en ha hushjelp og nanny for ikke å drukne i arbeid🙈 Anonymkode: 88338...e3a Takk for at du er så ærlig. Det er akkurat den følelsen jeg er redd for å sitte med. Vil heller ha et bra liv med 2 enn et pes med 3. Anonymkode: 1b64d...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #25 Del Skrevet 14 timer siden Aldri ta abort hvis du ikke er HELT sikker. Anonymkode: 5b086...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #26 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Aldri ta abort hvis du ikke er HELT sikker. Anonymkode: 5b086...fcf Unnskyld meg men bør man beholde et barn man er i tvil om mener du? Anonymkode: 1b64d...969 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #27 Del Skrevet 14 timer siden Det finnes vel ikke værre valg å ta.... Man skal aldri svartmale alt, men å være realistisk er veldig viktig uansett! Hvordan jobber dere? Økonomi? Stor nok bolig? Stor nok bil? Helse på deg og far? Hva skjer om en av dere, eller barna får kronisk sykdom eller andre utfordringer? Familie/venner/nettverk? Mange hensyn å ta,sender deg all verdens styrke og gode tanker. Anonymkode: 81f89...f5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #28 Del Skrevet 14 timer siden Jeg synes ikke det er så mye mer jobb med tre barn? Det kommer vel an på hvordan man innretter seg og stresser med de barna. Det største styret med barn er jo presset mellom jobb og familie. Den skvisen er der uansett om du har to eller tre. Barn har jo selskap og glede av hverandre. To tette har vært veldig fint. Anonymkode: 17540...8f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #29 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Var omtrent det samme her, nr 3 “bare skjedde”. Valgte å beholde, og helt ærlig så angrer jeg på det. Er veldig glad i alle mine barn, men 3 er mye….. Influenceren Karianne Vilde har skjønt det, med 3 barn så bør en ha hushjelp og nanny for ikke å drukne i arbeid🙈 Anonymkode: 88338...e3a Med mindre man trives i litt kaos og husmorrollen. Anonymkode: 96ee6...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #30 Del Skrevet 14 timer siden Tok abort og har ikke angret et sekund. Ønsket virkelig ikke flere barn og vi stor trives med de barna vi alt har. Redd flere barn her hadde veltet lasset faktisk. Anonymkode: 531dd...a04 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #31 Del Skrevet 14 timer siden Kan en av dere jobbe redusert etter eventuell permisjon de neste årene? Det vil hjelpe en del! Prøv å sett av god tid til å snakke med mannen din slik dere begge er helt enige i valget dere tar, da kan ingen skylde på den andre om en av dere angrer på det dere endte opp med. Anonymkode: 132ba...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #32 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Fint å høre at det var positivt for dere. Kan jeg spørre om dere begge var mye hjemme, hadde mye hjelp osv? Anonymkode: 1b64d...969 Det første året var jeg hjemme. Hadde ikke mye hjelp, men flyttet nærmere familie etterhvert. Da fikk vi litt avlastning i helgene. Trikset er vel egentlig å senke skuldrene helt i noen år - ikke stresse med husarbeid etc, men kun gjøre det absolutt nødvendig. Huset var aldri strøkent. I helgene var vi ute på tur i nærområdet og rundt huset. I tillegg har ungene bare gått på en aktivitet til de kunne dra selv avgårde på trening. Mine barn har blitt selvstendige og flinke, mye mer selvstendige enn andre egentlig. Det er ikke noe problem med mange barn - men man må forsake seg selv i noen år Kjenner jeg blir oppriktig TRIST av at så mange sier de angrer på at de fikk et barn til. Barn er en berikelse i livet. Anonymkode: 31986...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #33 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, 1.5 år og 5 år forskjell. Har du god kapasitet? Nettverk? Jeg har ikke det. Er introvert, allerede sliten med to, og lite nettverk... Anonymkode: 1b64d...969 Jeg har besteforeldre 2 min unna, som kjører og henter og passer. Det er slitsomt når de er små men man får mye mindre egentid når de blir større når det er flere. Det er koselig, da. Anonymkode: 8bb45...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #34 Del Skrevet 14 timer siden Jeg ble også uplanlagt gravid med nr. 3 for flere år siden og hadde det som deg: Jeg hadde følt meg helt ferdig med graviditet og flere barn, men når man ser den positive testen føles det plutselig annerledes. Jeg valgte etter mange overveielser og mange tårer abort, og syntes det var veldig tungt der og da, men: Jeg har aldri angret i ettertid, ikke et øyeblikk. Det var det helt riktige valget for meg i i den situasjonen jeg var i. Som deg hadde jeg liten til ingen avlastning og var allerede kjempesliten av de to jeg hadde, og vurderte derfor at et barn til ville være for vanskelig både for meg personlig, for de to barna jeg allerede hadde og for mitt og mannens forhold. Det er slett ikke sikkert at du vil angre på en abort. Noen ganger er abort det helt riktige valget. Barna skal følges opp i tyve år fremover, hver og en, det er ikke bare de første årene som er slitsomme. Jeg har to store og greie tenåringer i dag, men synes allikevel det er masse ansvar og opfølgning, og i flere år til. Jeg priser meg helt ærlig lykkelig for at jeg ikke har enda en å følge opp. Anonymkode: a0b8f...783 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden Jeg ble uplanlagt gravid med nr tre. Jeg vurderte abort, men kjente for at jeg ikke klarte det. Graviditeten og babytida var flott og skremmende, mye tanker, men jeg gledet meg også. Dessverre så angrer jeg på at jeg ikke tok abort. (Men jeg vet med meg selv at jeg hadde gått og tenkt mye på det barnet som ikke ble) Men alt raste til slutt, det ble for mye med tre barn. Elsker barnet, men hverdagen ble for tung, jeg fikk aldri tid til å hvile, og ble til slutt helt utbrent. Anonymkode: 0c3d9...ddc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gærne ko Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden Jeg ble uplanlagt gravid med nr 4 når tvillingene var 4 år. Det var ingen tvil hos meg, det ble abort og det var det eneste rette for oss og jeg har ikke angra. Vi var allerede på felgen og hadde ikke klart ett barn til. Det hadde ikke gått bra, verken med psykisk helse eller forhold. Mannen steriliserte seg etterpå, så her er den muligheten heldigvis ikke lenger til stede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #37 Del Skrevet 4 timer siden For noen forferdelig svar i denne tråden! Dere oppfordrer virkelig Ts aktivt til å ta abort uten å vurdere ting. Ts, du burde lese tråden for noen dager siden om samme situasjonen hvor svarene er mer nøyanserte. -De færreste angrer på et barn, forskningen viser ca 10%. - For veldig mange glir nr 3 bare rett inn fordi du allerede er i småbarnskaoset. Da er det ikke så mye eksta med en til - Ikke ta lett på at man kan angre på en abort. Jeg satt i samme situasjon som deg, opprettet en tråd på kvinneguiden og fikk akkurat samme svar som denne tråden. Jeg tok abort og angrer helt forferdelig. Jeg tenker på det hver dag og dette er det feiltrinnet i livet jeg angrer mest på. Ble så ille vi ble gravid bevist 6 mnd etter aborten med tredjemann. Det hjelpte litt, men angrer fortsatt spesielt fordi vi ser nå at det gikk jo kjempefint å få nr 3 og mange folk svartmaler det unødvendig mye. Anonymkode: b4ce5...372 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #38 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei Som overskriften sier har vi blitt gravid mot alle odds. Vi var HELT ferdige, men når en positiv test lyser mot deg så endres tankene... Eller, man blir tvunget til å tenke. Vi har økonomien/det materielle i orden, og er ikke eneste foreldrene i verden med 3 barn; men vi kjenner at to holder egentlig godt, med et par hender pr barn. Mor er også mye alene med barna og nettverket er ikke så stort. Kapasiteten er allerede på maks og dette er før de i det hele tatt har begynt på skole, aktiviteter og så videre. Samtidig sier mange at en angrer heller på en abort enn et barn, og de vil få glede av søsken osv. Frykten er at foreldrene ikke klarer å strekke til, hva hjelper det med fler søsken da... Vurderer derfor abort, selv om på papiret skal det gå bra. Kan noen dele sine råd som kanskje har opplevd samme? Anonymkode: 1b64d...969 Da tenker jeg det sier seg selv. Og de fleste angrerfaktisk ikke på en abort. Anonymkode: 6b94e...258 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #39 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ble uplanlagt gravid med nummer tre og tok abort. Angrer veldig. Etter noen år bestemte vi oss for å få en til, så nå er jeg snart halvveis med nummer tre (vel, egentlig nummer fire...). Hvis du er helt sikker på at du ikke vil ha en til, så for all del, ta abort. Men er du usikker, råder jeg deg til å tenke deg godt om. Jeg tok ikke abort den gangen for egen del, men for "alle andres". Mannen min var ikke så hypp på en til, jeg tenkte det ville gå utover de ungene vi hadde fra før osv. Men hvis jeg bare skulle tenkt på meg selv, hadde jeg fått det barnet. Uten tvil. Så hvis argumentene dine mot egentlig handler om alt annet enn hva DU har lyst til, tror jeg ikke du bør ta abort. Anonymkode: 35b13...103 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #40 Del Skrevet 3 timer siden Jeg ville beholdt, men skal sies at jeg er planlagt gravid med nummer tre og ser ikke på tre barn som noe stress (vi håndterer to veldig godt og jeg har alltid ønsket meg 4-5, men mannen gir seg etter 3😂). Det eneste jeg tenker kan være negativt er at man vet aldri om man får et barn som er sykt eller krever ekstra oppfølging, isåfall vil det jo forandre hele familiedynamikken. Men de aller fleste får jo friske barn, heldigvis🤎 Lykke til Anonymkode: d4f48...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå