Gå til innhold

Om å avreagere med å poste ting her på forumet, når man står i vanskelig situasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar denne her på helse som mer generelt omhandlende psykisk helse. 

Jeg har stått i en vanskelig situasjon på et av mine livsområder i lengre tid og det er til tider ganske uutholdelig. Måten noen har behandlet en på er så vondt, og vanskelig å bli værende i relasjoner som ikke er så lett å komme seg bort fra. Og man kan ikke si rett ut til de det gjelder hva dette har gjort og gjør med en, da det gjør vondt verre. 

For meg har det fungert godt å poste en god del her på forumet innenfor dette temaet, der jeg skriver alt rett ut, akkurat hvordan jeg føler det. Hadde det vært noen flere kjennetegn om hvor i landet feks så hadde det vært ganske gjenkjennbart. Det terapeutiske for meg har ligget i at jeg kan «brøle» det ut i det offentlige rom, og det de gjelder kan fint lese det, men at ingen likevel kan ta meg på dette da det ikke er identifiserende nok. Så det har føltes godt at de kan tenke at det er meg, men ikke konstatere det eller gå videre på det. 

Flere her som har / har hatt det slik, at forumet eller andre forum har fungert som et slags terapirom på denne måten? 
Jeg har selvsagt profesjonell oppfølging utenom, men det blir ikke helt det samme. Det er så klart god terapi det og, men da får du ikke uttrykt deg på samme måte. 

Anonymkode: 11190...6d2

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

de det gjelder*

Anonymkode: 11190...6d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men jeg ønsker ofte å uttryke meg på en måte som ikke er tillatt her inne. Jeg har tanker som ikke er akseptabelt (det er ikke snakk om straffbare handlinger). Jeg har funnet reddit som et godt alternativ. 

Anonymkode: b1729...cf6

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei da poster jeg heller på min FB-vegg. Får mer dritt her inne enn med fullt navn på Facebook. 

Anonymkode: 0917b...dea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for selvmordstanker, tanker om spiseforstyrrelser og selvskading, omtale av medisindosering og svar til dette.  

Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 år kan du også kontakte Kors På Halsen.

Med omtanke og hilsen Perelandra, mod.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tør sjeldent poste noe «viktig» her. Hvis jeg har et problem jeg oppriktig sliter med, eller synes er tøft, betyr det ofte at jeg også kan være sårbar og usikker.

Da tør jeg ikke skrive her, pga at kjipe kommentarer (som er uunngåelige her inne), kan treffe et sårbart punkt og gjøre ting verre. 

Tips til krimserie, eller frustrasjon over svigermor, kan tas her.

Ting om forhold, barn eller psykisk helse holder jeg langt vekk fra KG.

Anonymkode: c284d...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dessverre så får folk for seg at de skal sette seg på plass og at det liksom er så bra, når du poster noe som er sårbart. Så det er sjelden det har kommet noe godt ut av det for min del. 

Anonymkode: 0f8fc...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar
AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 18.44):

Ja, men jeg ønsker ofte å uttryke meg på en måte som ikke er tillatt her inne. Jeg har tanker som ikke er akseptabelt (det er ikke snakk om straffbare handlinger). Jeg har funnet reddit som et godt alternativ. 

Anonymkode: b1729...cf6

Reddit ender opp på youtube om det er juicy nok.

Dersom du har behov for å uttrykke deg på en måte du ikke kan, selv som anonym.  Så vil jeg påstå, av erfaring. At du trenger en venn. Ikke en jente-sminkeklubb venn. men en som kan fortelle deg at du har en kvise på nesa under skoleballet.

Ingen utfordring er uoverkommelig. Men alle sorger delt, er sorger halvert. Alle gleder delt, er gleder doblet.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...