AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Tar denne her på helse som mer generelt omhandlende psykisk helse. Jeg har stått i en vanskelig situasjon på et av mine livsområder i lengre tid og det er til tider ganske uutholdelig. Måten noen har behandlet en på er så vondt, og vanskelig å bli værende i relasjoner som ikke er så lett å komme seg bort fra. Og man kan ikke si rett ut til de det gjelder hva dette har gjort og gjør med en, da det gjør vondt verre. For meg har det fungert godt å poste en god del her på forumet innenfor dette temaet, der jeg skriver alt rett ut, akkurat hvordan jeg føler det. Hadde det vært noen flere kjennetegn om hvor i landet feks så hadde det vært ganske gjenkjennbart. Det terapeutiske for meg har ligget i at jeg kan «brøle» det ut i det offentlige rom, og det de gjelder kan fint lese det, men at ingen likevel kan ta meg på dette da det ikke er identifiserende nok. Så det har føltes godt at de kan tenke at det er meg, men ikke konstatere det eller gå videre på det. Flere her som har / har hatt det slik, at forumet eller andre forum har fungert som et slags terapirom på denne måten? Jeg har selvsagt profesjonell oppfølging utenom, men det blir ikke helt det samme. Det er så klart god terapi det og, men da får du ikke uttrykt deg på samme måte. Anonymkode: 11190...6d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden de det gjelder* Anonymkode: 11190...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Ja, men jeg ønsker ofte å uttryke meg på en måte som ikke er tillatt her inne. Jeg har tanker som ikke er akseptabelt (det er ikke snakk om straffbare handlinger). Jeg har funnet reddit som et godt alternativ. Anonymkode: b1729...cf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, men jeg ønsker ofte å uttryke meg på en måte som ikke er tillatt her inne. Jeg har tanker som ikke er akseptabelt (det er ikke snakk om straffbare handlinger). Jeg har funnet reddit som et godt alternativ. Anonymkode: b1729...cf6 Kan du dele litt mer om hva du mener med dette? Selv kjenner jeg ofte på sterke følelser av hat. Ikke til den grad at jeg vil gjøre noe med hatet men mange vil nok ikke forstå akkurat hvor vondt jeg har det. Hvis det å poste noe her på forumet er som en 500mg Paracet for psyken, skulle jeg gjerne ha gjort noe som var 1000mg istedet hvis mulig. Anonymkode: 11190...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du dele litt mer om hva du mener med dette? Selv kjenner jeg ofte på sterke følelser av hat. Ikke til den grad at jeg vil gjøre noe med hatet men mange vil nok ikke forstå akkurat hvor vondt jeg har det. Hvis det å poste noe her på forumet er som en 500mg Paracet for psyken, skulle jeg gjerne ha gjort noe som var 1000mg istedet hvis mulig. Anonymkode: 11190...6d2 Tanker om selvmord og lignende, uansett hvor diffuse de måtte være. Eller selvskading. Etter min erfaring er benzo (har bare fått på resept altså, så ingenting ulovlig) litt som paracet for psyken. Det kan lindre litt, det fjerner ikke årsaken, og det fungerer ikke i lengden, men fungerer der og da. Bare man tar det før man har nådd smertetoppen. Anonymkode: b1729...cf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Nei, jeg angret alltid kraftig etterpå. Da jeg var på mitt sykeste så utleverte jeg meg selv her (anonymt) og jeg angrer som faen. For KG er ikke et sted man får støtte eller blir møtt på en positiv måte. Man mister også kontrollen over postene og kan ikke slette de i ettertid. Skrev ikke noe identifiserende, men bare det å være åpen om meninger, følelser og tanker er noe jeg angret på. Kommer nok til å angre på denne posten også. Jeg hadde emosjonell ustabil pf (m.m.) så overreagerte og hadde kraftige følelser og reaksjoner. Håper noen en dag hacker KG og sletter hele forumet med alle poster, slik at man kan starte på nytt!! Det å skrive det ned, men ikke poste. Det har hjulpet meg akkurat der og da. Får det ut, uten konsekvenser for de rundt meg eller meg selv. Dagen etter så slettes det og jeg går videre. KG er mer en irritasjonsmoment for meg og min psyke. For det er ikke rom for mine tanker og følelser, og det provoserer meg så jeg koker av sinne. Spiseforstyrrelse, selvskading og selvmordstanker er store problemer jeg har hatt i to tiår. Det å bli tiet av patetiske regler gjør meg forbannet. Bruker heller reddit, der er det mer åpenhet og ytringsfrihet. Det å legge ut bilder av blødende sår, si "jeg skal nå henge meg. Hade bra" og å legge ut bilder av en avmagret kropp sier seg selv ikke er akseptabelt noen steder. Men det finnes en mellomting som er akseptabelt og ikke skadelig for noen, men KG tillater absolutt ingenting. Bare du nevner at du har en spiseforstyrrelse så blir det slettet. Så nei, KG er ikke terapeutisk, det er ikke bra for psyken i det hele tatt. Det å bli påført munnkurv og skam, hjelper ikke på psyken i det hele tatt. Åpenhet og frihet til å føle det man føler, det er det som hjelper men det er ikke lov her på KG. Helt sykt! Anonymkode: 29454...301 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Nei da poster jeg heller på min FB-vegg. Får mer dritt her inne enn med fullt navn på Facebook. Anonymkode: 0917b...dea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tanker om selvmord og lignende, uansett hvor diffuse de måtte være. Eller selvskading. Etter min erfaring er benzo (har bare fått på resept altså, så ingenting ulovlig) litt som paracet for psyken. Det kan lindre litt, det fjerner ikke årsaken, og det fungerer ikke i lengden, men fungerer der og da. Bare man tar det før man har nådd smertetoppen. Anonymkode: b1729...cf6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, jeg angret alltid kraftig etterpå. Da jeg var på mitt sykeste så utleverte jeg meg selv her (anonymt) og jeg angrer som faen. For KG er ikke et sted man får støtte eller blir møtt på en positiv måte. Man mister også kontrollen over postene og kan ikke slette de i ettertid. Skrev ikke noe identifiserende, men bare det å være åpen om meninger, følelser og tanker er noe jeg angret på. Kommer nok til å angre på denne posten også. Jeg hadde emosjonell ustabil pf (m.m.) så overreagerte og hadde kraftige følelser og reaksjoner. Håper noen en dag hacker KG og sletter hele forumet med alle poster, slik at man kan starte på nytt!! Det å skrive det ned, men ikke poste. Det har hjulpet meg akkurat der og da. Får det ut, uten konsekvenser for de rundt meg eller meg selv. Dagen etter så slettes det og jeg går videre. KG er mer en irritasjonsmoment for meg og min psyke. For det er ikke rom for mine tanker og følelser, og det provoserer meg så jeg koker av sinne. Spiseforstyrrelse, selvskading og selvmordstanker er store problemer jeg har hatt i to tiår. Det å bli tiet av patetiske regler gjør meg forbannet. Bruker heller reddit, der er det mer åpenhet og ytringsfrihet. Det å legge ut bilder av blødende sår, si "jeg skal nå henge meg. Hade bra" og å legge ut bilder av en avmagret kropp sier seg selv ikke er akseptabelt noen steder. Men det finnes en mellomting som er akseptabelt og ikke skadelig for noen, men KG tillater absolutt ingenting. Bare du nevner at du har en spiseforstyrrelse så blir det slettet. Så nei, KG er ikke terapeutisk, det er ikke bra for psyken i det hele tatt. Det å bli påført munnkurv og skam, hjelper ikke på psyken i det hele tatt. Åpenhet og frihet til å føle det man føler, det er det som hjelper men det er ikke lov her på KG. Helt sykt! Anonymkode: 29454...301 Leit å høre at dere strever med disse tingene og opplever at dere ikke kan få hjelp av å skrive om det her på forumet. For meg er det annerledes og for meg er KG terapeutisk. Når det har gått en dag etter at jeg har lagt ut en post så tenker jeg ikke noe særlig mer på den og ingen kan vite at det er jeg som har skrevet den, noe annet ville være paranoid å tenke. Og om så noen skulle funnet det ut eller skjønt det noengang så er jeg bare glad for det fordi jeg egentlig vil de skal vite, uten å kunne ta meg på dette. Jeg hater dem men det går ikke lenger enn det, og det går ikke utover verken meg selv, dem eller andre at jeg skriver noe her. Derfor tenker jeg at KG er et passende sted for meg å skrike ut følelsene mine. Det er ikke alltid man får forståelse nei, men jeg har alltid med meg i tankene at det sitter endel mobbere her på forumet som konsekvent ser etter noen å trekke ned for å hevde seg selv. Og fordi jeg alltid har det i bakhodet når jeg poster noe her, bryr jeg meg fint lite om dem. - TS Anonymkode: 11190...6d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Leit å høre at dere strever med disse tingene og opplever at dere ikke kan få hjelp av å skrive om det her på forumet. For meg er det annerledes og for meg er KG terapeutisk. Når det har gått en dag etter at jeg har lagt ut en post så tenker jeg ikke noe særlig mer på den og ingen kan vite at det er jeg som har skrevet den, noe annet ville være paranoid å tenke. Og om så noen skulle funnet det ut eller skjønt det noengang så er jeg bare glad for det fordi jeg egentlig vil de skal vite, uten å kunne ta meg på dette. Jeg hater dem men det går ikke lenger enn det, og det går ikke utover verken meg selv, dem eller andre at jeg skriver noe her. Derfor tenker jeg at KG er et passende sted for meg å skrike ut følelsene mine. Det er ikke alltid man får forståelse nei, men jeg har alltid med meg i tankene at det sitter endel mobbere her på forumet som konsekvent ser etter noen å trekke ned for å hevde seg selv. Og fordi jeg alltid har det i bakhodet når jeg poster noe her, bryr jeg meg fint lite om dem. - TS Anonymkode: 11190...6d2 Jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse 😂Det forklarer hvorfor jeg angrer slik jeg gjør Anonymkode: 29454...301 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse 😂Det forklarer hvorfor jeg angrer slik jeg gjør Anonymkode: 29454...301 Åh, da skjønner jeg. Da jeg var syk (også psykisk helse men ingen pf-diagnose, kun angst) og langt nede i fjor sommer var jeg også redd for at de skulle finne ut at det var meg osv. Men jeg klarte å ta det til meg når familiemedlemmer, samboer etc sa at det var paranoid å tenke og at jeg trygt kunne poste ting. Anonymkode: 11190...6d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alltid man får forståelse nei, men jeg har alltid med meg i tankene at det sitter endel mobbere her på forumet som konsekvent ser etter noen å trekke ned for å hevde seg selv. Og fordi jeg alltid har det i bakhodet når jeg poster noe her, bryr jeg meg fint lite om dem. - TS Anonymkode: 11190...6d2 Det er en god ting å ha i hodet ja, skal huske det selv. Anonymkode: 4d2b8...51d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå