AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Etter å ha lest en annen tråd her ble jeg litt nysgjerrig på hva man gjør i dette scenarioet. Jeg har det ikke sånn selv. Men vet mange opplever det. Hvis man har kjæreste/samboer/ er gift, og blir forelsket i en annen. Og man har en god relasjon med partner som man kan snakke om alt med. Er det da mest riktig overfor partner å fortelle at man har blitt forelsket i en annen men ikke vil gå videre på det og vil satse der man er? Eller er det mer riktig å holde det inne og aldri si noe? Anonymkode: f9a25...bf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #2 Del Skrevet 18 timer siden Har vært sammen med mannen min i 20 år og har opplevd å bli betatt/småforelsket i en kollega. Jeg og mannen har hele veien hatt et godt forhold på alle plan og har alltid kunnet prate åpent med hverandre. Dette valgte jeg likevel å holde skjult for å ikke skade ham. Jeg sørget for å distansere meg fra kollegaen og fortsatte å dyrke forholdet til min mann. Det tok en stund, men forelskelsen roet seg. Anonymkode: 9b82a...79a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Del Skrevet 18 timer siden Holde det skjult og jobbe med å ikke være forelsket i den andre mer. Anonymkode: a4f73...d4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Det er nok veldig vanlig å få små crushes etter årevis med samme partner. I mitt tilfelle handlet det om at jeg var på vei ut av forholdet. Jeg får ikke følelser for andre om jeg har det bra i et forhold. Så jeg har forlatt partner der jeg har kjent på forelskelse mot andre som ikke gir slipp. Det har vært det mest rettferdige for begge parter. Anonymkode: 70d04...7ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Etter å ha lest en annen tråd her ble jeg litt nysgjerrig på hva man gjør i dette scenarioet. Jeg har det ikke sånn selv. Men vet mange opplever det. Hvis man har kjæreste/samboer/ er gift, og blir forelsket i en annen. Og man har en god relasjon med partner som man kan snakke om alt med. Er det da mest riktig overfor partner å fortelle at man har blitt forelsket i en annen men ikke vil gå videre på det og vil satse der man er? Eller er det mer riktig å holde det inne og aldri si noe? Anonymkode: f9a25...bf0 Det har gått langt over min grense når man har kommet så tett på et annet menneske st man blir forelsket. Jeg hadde nok avsluttet forholdet og min hadde fortalt meg dette. Anonymkode: 063d3...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Nei, det synes jeg er helt unødvendig å si. Jeg ville heller ikke visst det. Og så forelsket... det er et sterkt ord. Jeg er ikke spesielt sjalu av meg, jeg kan noen ganger fornemme at en kjæreste liker noen litt ekstra godt, uten at det bryr meg. Men om han var helt tullerusk forelsket, sommerfugler i magen, tenkte på den andre hele tiden, lengtet, hadde gått for dem på sekundet om han ikke var bundet ned med meg, følte for dem som han gjorde for meg en gang.... ouch. Nei. Hvordan skal man gå videre og ha et godt og trygt samliv da.. jeg hadde følt meg som andrevalget, imens han var forelsket i en annen kvinne. Jeg synes av og til for mye blir delt i ærlighetens navn... noen av de mest sårende og ødeleggende tingene jeg har hørt er i samme sjanger som dette, og hadde ikke vært nødvendig å si. Noen føler det bare er så utrolig ryddig å være åpen om alt, da har de sitt på det rene liksom. Man må være litt pragmatisk, ikke bare tro at det er en slags automatikk i at ærlighet alltid er det beste. Anonymkode: 50f23...09b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Etter å ha lest en annen tråd her ble jeg litt nysgjerrig på hva man gjør i dette scenarioet. Jeg har det ikke sånn selv. Men vet mange opplever det. Hvis man har kjæreste/samboer/ er gift, og blir forelsket i en annen. Og man har en god relasjon med partner som man kan snakke om alt med. Er det da mest riktig overfor partner å fortelle at man har blitt forelsket i en annen men ikke vil gå videre på det og vil satse der man er? Eller er det mer riktig å holde det inne og aldri si noe? Anonymkode: f9a25...bf0 Da holder man kjeft overfor partner og holder de tankene for seg selv. Å dele slikt med partner medfører en stor risiko for at partner mister tilliten til deg og blir redd for at du skal bryte ut. Svekket tillit til hverandre kan føre til at hele forholdet havarerer, derfor er det bedre å ikke si noe. Man holder seg selvsagt også langt unna den man er forelsket i slik at man ikke ender opp med utroskap, for da kan helvete være løs. Anonymkode: 74338...ff2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Hvis min kone hadde sagt dette hadde jeg blitt veldig såret og lei meg. Selv om hun hadde understreket at hun ikke skulle agere på det så ville det gjort meg usikker på hvor jeg har henne. Jeg ser ingen positive sider ved å si noe sånt Anonymkode: 9c5e1...97a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nei, det synes jeg er helt unødvendig å si. Jeg ville heller ikke visst det. Og så forelsket... det er et sterkt ord. Jeg er ikke spesielt sjalu av meg, jeg kan noen ganger fornemme at en kjæreste liker noen litt ekstra godt, uten at det bryr meg. Men om han var helt tullerusk forelsket, sommerfugler i magen, tenkte på den andre hele tiden, lengtet, hadde gått for dem på sekundet om han ikke var bundet ned med meg, følte for dem som han gjorde for meg en gang.... ouch. Nei. Hvordan skal man gå videre og ha et godt og trygt samliv da.. jeg hadde følt meg som andrevalget, imens han var forelsket i en annen kvinne. Jeg synes av og til for mye blir delt i ærlighetens navn... noen av de mest sårende og ødeleggende tingene jeg har hørt er i samme sjanger som dette, og hadde ikke vært nødvendig å si. Noen føler det bare er så utrolig ryddig å være åpen om alt, da har de sitt på det rene liksom. Man må være litt pragmatisk, ikke bare tro at det er en slags automatikk i at ærlighet alltid er det beste. Anonymkode: 50f23...09b Helt enig i denne. Hadde jeg fått vite om dette ville jeg blitt veldig usikker på forholdet. Anonymkode: fb424...250 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du ikke vil gå videre med den andre personen, så ville jeg holdt det for meg selv. Spørsmålet er hvor glad du egentlig er i den du er i forhold med, har dere problemer? Jeg tenker at et turbulent forhold kan gjøre det lettere å bli forelsket i andre. Lurt å ta tak i problemene. Anonymkode: de171...621 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå