AnonymBruker Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): ..hvor lenge sov dere sammen? Vi har et barn med store søvnvansker. Er under utredning, men det er så lange ventelister på alt av tester. Jeg lurer derfor på, hvor lenge sov dere sammen, dere som måtte sove lenge sammen pga søvnvansker? Vi vurderer å kjøpe en dobbeltseng til rommet til barnet så vi kan bytte på å sove der. Anonymkode: 6de5c...259 Tenåring, og har fremdeles madrass på vårt rom. Jobbet mye med og sove alene, men blir ofte tilbake til oss. Diagnoser som gjør at barnet sliter med å sove uten trygghet. Sover veldig godt hos oss! I perioder på eget rom og i perioder hos oss! De som mener at de hører til på eget rom har aldri hatt problem på samme måte. Det er ikke bare at barnet ikke vil sove osv. Det ligger mye bak. Har 2 til som sover på eget rom. Noen er bare sånn. Trygghet er det beste her, om valget er ikke neo søvn for noen av oss eller alle sover godt og trygt! Anonymkode: 62c5b...d3a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar barna ble lagt på eget rom fra de var 1,5 år, men havnet alltid inn til oss hver eneste natt Eldste sov vi sammen med til han var 3 tror jeg. Da sov han plutselig gjennom natta alene. mellomste sover vi fortsatt med, hun er 5 år. minste klarer ikke å sove inntil noen, men sover på vårt rom enda Anonymkode: 92acb...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 20. januar #23 Del Skrevet 20. januar Vi har også uttrekksseng eller bare vanlig dobbeltseng på alle soverommene. Syvåringen foretrekker å sove alene, mens niåringen fremdeles helst vil sove med meg (men klarer også helt fint å sove alene på overnatting el). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 20. januar #24 Del Skrevet 20. januar Nummer 1 hadde eget rom fra 6 mnd. men det ble gjerne så vi la han der og så sov han halve natta der og resten av natta (fra 2-3-tiden) sammen med oss. Holdt på med sånn delvis-samsoving til han ble 1,5 år, da begynte vi å øve mer på å sove hele natta på eget rom fordi vi ventet en lillesøster da han nærmet seg 2 år. Deretter samsov vi med lillesøster til hun var litt over ett år og flyttet inn på rommet til storebror De er 3,5 år og 1,5 år og vi har fortsatt en voksenmadrass på barnerommet så vi har mulighet til å legge oss sammen med dem, men stort sett finner de nok trygghet i hverandre til at de sover hele natten (hvertfall eldstemann) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #25 Del Skrevet 20. januar Finnes det uttrekkbar seng som ser litt mer ut som en kontinentalseng, eller for større barn? Anonymkode: 6de5c...259 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #26 Del Skrevet 20. januar Sover med de to minste på 4.5 og 1.5 og kommer til å gjøre det så lenge de vil det selv 😊 Anonymkode: 2c340...2d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #27 Del Skrevet 20. januar Sov med min til han var rundt 15 måneder. Nå er han 2, og sover hele natten på eget rom (men om han våkner går en av oss inn og ligger sammen med ham til han sovner igjen). Om det ikke var for farens meninger hadde jeg sovet med barnet fortsatt, jeg føler jeg ser ham så lite i ukedagene at det hadde vært godt å ha natten sammen. Anonymkode: c3c98...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #28 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenåring, og har fremdeles madrass på vårt rom. Jobbet mye med og sove alene, men blir ofte tilbake til oss. Diagnoser som gjør at barnet sliter med å sove uten trygghet. Sover veldig godt hos oss! I perioder på eget rom og i perioder hos oss! De som mener at de hører til på eget rom har aldri hatt problem på samme måte. Det er ikke bare at barnet ikke vil sove osv. Det ligger mye bak. Har 2 til som sover på eget rom. Noen er bare sånn. Trygghet er det beste her, om valget er ikke neo søvn for noen av oss eller alle sover godt og trygt! Anonymkode: 62c5b...d3a Broren min hadde og madrass på mamma sitt rom, sov der til langt ut på ungdomsskolen. Det er mer normalt enn man tror. Flaut for tenåringen og tabu ellers tror jeg. Han har ingen diagnose heller. Lillebror er helt normal oppegående mann i dag. Anonymkode: 40db6...6ab 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #29 Del Skrevet 20. januar Eldste min (med autisme +++) sov med meg til ca halvt uti sjette klasse. Da var det plutselig greit å sove på eget rom, og det har han gjort siden. Var bare sånn at jeg sa en dag "Kanskje du skal legge deg på ditt eget rom, skal jeg flytte dyna di?" og etter det har han ligget på eget rom. Haha. Yngste (som er under utredning) er nå 15 år, og det er iallfall 5 år siden hen kom inn til meg. Anonymkode: ab01a...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #30 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 22.36): Hvorfor er de halve tiden hos en utrygg far? Anonymkode: 7beb8...397 De har bodd hos meg 60-70% i mange år, men eldste er nå manipulert til å være der 50%. Yngste vil egentlig ikke være der mer enn annenhver helg, men hun vil ikke at jeg skal si noe til far, for da blir det et helvette. Hun bor hos far 40%. Jeg har lærere, fvk, helsesykepleier mm på laget, men har ingen ting konkret å ta han på. Eller jo, jeg har mye, men ingen ting er alvorlig nok til at barnevernet rykker inn. Sånn er det med psykisk vold, den forblir usynlig, dessverre. Anonymkode: ed62e...5e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #31 Del Skrevet 20. januar Tre barn her. To eldste samsov ofte med oss til de begynte på ungdomsskolen. Nå sover de på egne rom, men kan komme på natta innimellom om noe er ubehagelig. Minste på 7 samsover fortsatt. Har løst at det er trangt med å sette inn ekstra seng. Alle barna skal være velkommen om de er utrygge på natta. Kroppskontakt og trygghet er et primærbehov, uansett alder. Barna våre er velfungerende,trygge, åpne og sosiale barn. Samsoving har for oss vært det riktige og som jeg tror har bidratt til positiv utvikling for barna. Anonymkode: 32e4e...2a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #32 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sov med min til han var rundt 15 måneder. Nå er han 2, og sover hele natten på eget rom (men om han våkner går en av oss inn og ligger sammen med ham til han sovner igjen). Om det ikke var for farens meninger hadde jeg sovet med barnet fortsatt, jeg føler jeg ser ham så lite i ukedagene at det hadde vært godt å ha natten sammen. Anonymkode: c3c98...c46 Hvorfor teller fars meninger mer enn dine? Anonymkode: 2d65c...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #33 Del Skrevet 21. januar Min datter er 5 år og sover fortsatt sammen med meg. Trygg jente, men trenger den ekstra nærheten og sover mye bedre. Ellers våkner hun flere ganger om natten. Sover hun med meg så sover hun rundt. Det er bare for en kort periode i livet og så er det over, samme gjorde eldre søsken. Anonymkode: 1cbfd...15a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #34 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 18.29): Merkelig greie vi har her i vesten. Foreldre skal få sove trygt sammen, men de små barna skal på eget rom fortest mulig. Greier ikke barna å sove alene, så må de på utredning for søvnvansker. Anonymkode: 7e40f...085 Nåja. Nå er det jo mer og mer vanlig at par også sover hver for seg, rett og slett fordi man trenger søvn, og ikke alle sover godt når de deler seng med andre. Om man ikke klarer å sove når man har ungene i sengen, så er det er reellt problem, og det å jobbe med å trygge barnet i egen seng kan være den beste løsningen for alle. Anonymkode: 0a4e6...343 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #35 Del Skrevet 21. januar Vi har en IKEA Brimnes som kan bli dobbeltseng. God investering uansett, barnet kan bruke det til overnattingsgjester når h*n blir større. Plastre på noen søte wallstickers, så ser den litt mer barnevennlig ut. Anonymkode: 0f066...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #36 Del Skrevet 21. januar Sov mer og mer alene fra 8-9 år. 11 nå og sover stort sett alene, spør av og til om å få sove med en av oss om hen er trist eller syk. Hvis ikke det passer går det fint nå, det er ikke lenger nødvendig, bare et ønske. Anonymkode: 83c2a...d05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #37 Del Skrevet 21. januar Vi hadde kjempestor dobbeltseng, 210 x210. lass til alle tre der. Også hadde vi dobbeltseng på rommet hennes også når hun ble større. Så hun lå i vår seng frem til hun bl 7. Da ble jeg og far skilt og da jeg traff en ny mann var det ikke naturlig å samsove lengre. Jeg syns det ble litt for lenge uavhenging om jeg var sammen far, singel eller hadde ny mann. Hun bure ha kommet seg i egen seng tidligere. Anonymkode: 5d1d6...1d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #38 Del Skrevet 21. januar Sover fortsatt med mine barn på 7 og 11 år. Vi har ekstra seng på hovedsoverommet, så alle sover godt 😊 Begge har egne rom, men foretrekker å sove hos meg. Anonymkode: 2cdd4...f63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #39 Del Skrevet 21. januar Jeg samsov med min mormor til jeg var 13, altså hun kom fra en annen tid naturlig nok. Ikke i samme seng, men på samme rom I hver vår enkeltseng. Men det var praktiske årsaker som at huset var stort og kaldt og det var best å varme opp få rom og spare på strømmen. Synes det var koselig å ha mormor i samme rommet. Anonymkode: cb30b...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #40 Del Skrevet 21. januar Sover fortsatt med dem. 6 år og snart 9 år 🥰 det kommer en tid de ikke lenger ønsker å ha mamma innpå rommet, så det nytes til da😅 Anonymkode: ae8d7...f7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå