Gå til innhold

Menn er samfunnets tapere – og ingen bryr seg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 7.33):

TS har mye rett. Gutter blir plassert i ro på en stol og bedt om å være i ro. Ikke bra. Mange får diagnosen adhd, mens de egentlig trenger å få være ute. Bruke kroppen sin. Ligger mange bra videoer på nett om dette. Kvinner blir dullet med fra de blir født, mens gutter må klare seg selv.

Gutter faller fra når de ikke føler tilstrekkelighet, inkludert og en del av en flokk. Ensomhet og utenforskap gjør menn sinte og deprimerte. Det er forståelig det. Her må alle faktisk skjerpe seg. 

Anonymkode: ebe9e...418

Dullet med? 🤣 har du røyka sokka dine? Dullet med? Herregud…  

Anonymkode: 16c78...f4b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Gjest bipolar skrev (På 21.1.2025 den 4.30):

Jenter.  De vil ikke ha likestilling de vil ha herredømme.  Problemet er bare at du kan ikke skrive herredømme uten herre..

50 og 60 tallet. Hvor lenge er det siden?   Den rikeste viking graven fra rundt år 1100 var TO KVINNER de fleste bevarte gravene var kvinner.  Det var en spesiell hendelse som førte til at kvenner ble undertrykt fra 1200ish. Hvorfor?  Se rundt deg i dag. Hva skjer i 'frigjorte' land? Alt som er grunnlaget for menneskelig befolkningsvekst er 'undertrykking' tortur' 'putt in ukvemsord'. Det var de samme tendensene da, som lot den undertrykkende bevegelsen slippe til. pga det som drev det meste på den tiden. Frykt. Nå skal det liksom være opplysning og visdom som fører til at kvinner føder sitt første barn rundt 34. på 50 og 60 tallet var det rundt 18. Feminismen har ikke lettet noen byrde.  Kvinnene gikk fra å 'slave for mann og barn' Og få alt hun trengte for det.

Til å jobbe for en sjef hun hater, for å betale barnehage, husleie, og matvarer. Noe 50 og 60 talls 'slavene' ikke trengte. og siden feministen klarer seg uten en mann de må 'slave med husarbeid' for. Så må de ta alt husarbeidet når de kommer hjem, like forbannet. Uten noen å dele verken utgiftene eller arbeidet med.

Få det til å rime uten å være feminist.

Jeg eeeeelskeer jobben min 😊 om du hadde gitt meg valget mellom å være hjemmeværende eller å jobbe så hadde jeg lett, lett, lett valgt jobben. Den gir meg så mye livsglede. ❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 10.21):

Det er jo omvendt. Hvilken verden lever du i? Alle jenter jeg kjenner har måttet ta ansvar for søsken, lage mat, ha strenge krav om å kle seg anstendig, være hjemme i rimelig tid, være høflig og grei på skolen, ikke slåss og ta vare på andre. 

Gutter derimot. Gutter er gutter. Guttastemning. Gutteprat. 

Anonymkode: 30bd3...405

Dette, men det er kanskje derfor det går bedre med jenter. De er vant med at det stilles krav. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fremmed fugl skrev (På 24.1.2025 den 21.50):

Menn kontroller en overveldige del av økonomien, dominerer maktposisjoner i samfunnet. 

Nei, vi menn er ikke tapere. 

Unionen av verdens rikeste land styres av en kvinne. Du snakker bare tull.

Anonymkode: bdbfd...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dullet med? 🤣 har du røyka sokka dine? Dullet med? Herregud…  

Hn mente sikkert "degget med".

Anonymkode: bdbfd...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bipolar skrev (På 21.1.2025 den 4.30):

Jenter.  De vil ikke ha likestilling de vil ha herredømme.  Problemet er bare at du kan ikke skrive herredømme uten herre..

50 og 60 tallet. Hvor lenge er det siden?   Den rikeste viking graven fra rundt år 1100 var TO KVINNER de fleste bevarte gravene var kvinner.  Det var en spesiell hendelse som førte til at kvenner ble undertrykt fra 1200ish. Hvorfor?  Se rundt deg i dag. Hva skjer i 'frigjorte' land? Alt som er grunnlaget for menneskelig befolkningsvekst er 'undertrykking' tortur' 'putt in ukvemsord'. Det var de samme tendensene da, som lot den undertrykkende bevegelsen slippe til. pga det som drev det meste på den tiden. Frykt. Nå skal det liksom være opplysning og visdom som fører til at kvinner føder sitt første barn rundt 34. på 50 og 60 tallet var det rundt 18. Feminismen har ikke lettet noen byrde.  Kvinnene gikk fra å 'slave for mann og barn' Og få alt hun trengte for det.

Til å jobbe for en sjef hun hater, for å betale barnehage, husleie, og matvarer. Noe 50 og 60 talls 'slavene' ikke trengte. og siden feministen klarer seg uten en mann de må 'slave med husarbeid' for. Så må de ta alt husarbeidet når de kommer hjem, like forbannet. Uten noen å dele verken utgiftene eller arbeidet med.

Få det til å rime uten å være feminist.

Oi. Du er virkelighetsfjern. Kvinner må være selvstendige for å ikke have i ufør, slik kvinner gjorde før. Hvis du syns det høres ut som en våt drøm å være avhengig av en mann for å få mat på bordet, så hiv deg for gudsskyld over det.

Mange kvinner måtte godta å bli behandlet som søppel fordi de var avhengig av mannen. . Vi blir påminnet dette rett som det er i vår tid også. For at kvinner best mulig skal få til dette, så må de få barn senere i livet.

Menn der i mot, har gått tilbake i utviklingen. De vil nærmest ikke godta utviklingen. Så for slippe unna alt det arbeidet som du prater om, spiller de et spill i hverdagen som gjør de er som tenåringer å dømme. Dette spillet  tror menn kollektivt er smart måtte å gjøre det på, men så ser man bare at flere og flere kvinner ikke lenger trenger å finne seg i slikt tull. Menn forblir miserable som single pga dette. 

Husarbeidet er ikke like overveldende som singel med barn, enn med en latsekk i tillegg. En latsekk av en mann skal ikke nyte godt av at jeg tar unna alt arbeidet. Så hvis dette er å være feminist i dine øyne, så er jeg det ganger tusen. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser du ikke at du selv driver med en offer framstilling av mannen ved å påstå at menn undertrykkes av feminismen? 

Anonymkode: ffa46...7d3

Jeg er ikke et offer. Tvert imot så har det gått meg godt i livet - delvis av årsaker som jeg ikke kan ta æren for.

Det provoserer meg dog at menn som ikke har eller har hatt gode liv er gjenstand for åpen latterliggjøring og hundsing av ellers liberale og empatiske mennesker. Hvis sønnen min havner på et dårlig livsløp så er det liksom greit å kaste ut alt sitt oppgulp mot ham - på grunn av at helt andre menn har suksess. Det slår meg bare som dypt usympatisk.

At Zara Larson kan stå på Norsk statstv på fredag kveld og erklære at hun hater menn til applaus av servile feminister av begge kjønn, mens menn som snakker mannssak uten unntak blir dømt nord og ned som toxic mannosfære tate tapere er et helt latterlig trekk ved vår kultur.

Anonymkode: 27975...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 17.39):

Hva har skjedd med menn i dagens samfunn? Vi hører utrettelig om kvinners utfordringer, men hva med menn? Gutter sakker akterut i skolen, menn topper statistikkene for selvmord, rusmisbruk og hjemløshet, og stadig flere faller utenfor både arbeidsmarked og sosiale relasjoner. Likevel er det ingen som løfter en finger – for menn skal tydeligvis bare skjerpe seg.

Samfunnet har vært så opptatt av å fremme kvinners rettigheter (som selvsagt er viktig) at menns utfordringer har blitt ignorert eller avfeid. Hvis en mann våger å snakke om sine problemer, blir han møtt med hån eller beskyldt for å være en del av problemet. "Toxisk maskulinitet" har blitt et samlebegrep som gjør det umulig for menn å finne sin plass uten å bli demonisert.

Hvor er tiltakene for gutter som sliter på skolen? Hvor er de nasjonale kampanjene for menns psykiske helse? Hvor er diskusjonene om menns roller i et samfunn som tydelig ikke trenger dem lenger? Svaret er klart: de finnes ikke. Fordi menn ikke er viktige nok.

Denne skjeve prioriteringen er et svik. Vi kan ikke snakke om et rettferdig samfunn når halve befolkningen etterlates i grøfta. Menn trenger ikke medlidenhet – de trenger likeverd og anerkjennelse. Om samfunnet fortsetter å ignorere denne krisen, vil vi alle betale prisen.

Anonymkode: 52c74...589

Tror at menn som legger ut tråder som dette hadde blitt lyttet til hvis de presenterte problemene sine, uten å rakke ned på kvinner i samme slengen. Men det er visst blitt en hvilepute og en allmenn sannhet at det er kvinner sin feil hvis menn strever. 

At alle menn er tapere er også feil. De fleste menn klarer seg bra. 

Det er store krav om vellykkethet i dag. Dette er likt for begge kjønn. Mange strever på datingmarkedet. Jakten på den perfekte kroppen, utseendet, jobben, lønnen, leiligheten og så videre. SoMe har mye skyld i dette, men igjen så gjelder dette presset like mye for jenter som for gutter. 

Noen i tråden hevder at menn ikke kan sutre, gråte og vise følelser. For hvem? Matoma og Bjellis?, sistnevnte i siste episode av «Hver gang vi møtes», har ikke problemer med å vise seg rørt. Disse menn fremstår som sympatiske, empatiske og gode menn, i alle fall for kvinner. Hvem ler? Det samme som da en tidligere høyt respektert og aktet høyesterettsadvokat, da pleietrengende og gråtkvalt forteller om uverdige forhold på et sykehjem. Da ble det noe fortgang og endring på sakene, ingen lo vel. 

Nå har jeg jobbet på sykehus i en årrekke. På sengepostene er det 95% kvinner som jobber. De få mennene som jobber der er i alle fall de som er mest opptatt av at lønna er for dårlig. De er også mer flinke til å søke seg oppover og ta en lederjobb eller noe bedre betalt. Flinkere til å sette krav også. I ledelsen er der nok overvekt av menn. 
Jeg har har sønner og en datter. Sønnene mine har nok hatt litt mer lopper i blodet, men skolen har skjøttet det bra ved at de har kunnet tatt seg et friminutt i timen når det ble for stillesittende. Den ene sønnen min strevde noe etter vg. Heldigvis klarte han å åpne seg. Vi kunne snakke om det. Vi fant løsninger og lysninger i lag. Viste seg at det var lurt at han og senere forteller kompisene om problemene, for det var visst flere som også strevet. Det ble en bra dialog og sterkere vennskap av dette. Menn må tørre å snakke om slikt. Det er så mye mer konstruktivt enn å skylde på kvinner. 

Anonymkode: d32a7...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tror at menn som legger ut tråder som dette hadde blitt lyttet til hvis de presenterte problemene sine, uten å rakke ned på kvinner i samme slengen. Men det er visst blitt en hvilepute og en allmenn sannhet at det er kvinner sin feil hvis menn strever. 

Hvor mener du at posteren du quoter rakker ned på kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvor mener du at posteren du quoter rakker ned på kvinner?

I HI skrives det at fokus er utrettelig om kvinners problemer, at samfunnet er opptatt av å fremme kvinners rettigheter, at menn blir hånet, av kvinner, at halve befolkningen etterlates i grøfta. I alle fall er det å lese mellom linjene at noen menn ikke har det bra pga kvinner. At kvinner/ samfunnet bør gjøre mer for menn, at ingen kjemper deres sak. Hvordan leser du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

I HI skrives det at fokus er utrettelig om kvinners problemer, at samfunnet er opptatt av å fremme kvinners rettigheter, at menn blir hånet, av kvinner, at halve befolkningen etterlates i grøfta. I alle fall er det å lese mellom linjene at noen menn ikke har det bra pga kvinner. At kvinner/ samfunnet bør gjøre mer for menn, at ingen kjemper deres sak. Hvordan leser du det? 

Hvis posteren mener at kvinner håner taper-menn og at det er et problem, finnes det noen måte å kommunisere det på som ikke «rakker ned på kvinner»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...