AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Kjøpt ny overmadrass, lateks. Den har så ekstrem lukt og utslipp av kjemikalier at jeg blir dårlig av å ligge på den. Har luftet mye, trekk til madrass er vasket. Har aldri opplevd lignende, noen som har noen tips? Anonymkode: 65e67...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kjøpt ny overmadrass, lateks. Den har så ekstrem lukt og utslipp av kjemikalier at jeg blir dårlig av å ligge på den. Har luftet mye, trekk til madrass er vasket. Har aldri opplevd lignende, noen som har noen tips? Anonymkode: 65e67...23d Min nye seng luktet slik, men ikke nå lengre. Det gikk over etter en stund tid. Anonymkode: d0c36...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min nye seng luktet slik, men ikke nå lengre. Det gikk over etter en stund tid. Anonymkode: d0c36...f31 Hvor lang tid tok det? Jeg har fått allergi-reaksjoner. Ikke alvorlig, men ekstremt slitsomt og sover dårlig. Har hatt lukt i andre senger/overmadrasser når nytt, men det har vært veldig mildt og helt levelig/forsvunnet med litt lufting. Var det fra overmadrassen det luktet hos deg også? Anonymkode: 65e67...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor lang tid tok det? Jeg har fått allergi-reaksjoner. Ikke alvorlig, men ekstremt slitsomt og sover dårlig. Har hatt lukt i andre senger/overmadrasser når nytt, men det har vært veldig mildt og helt levelig/forsvunnet med litt lufting. Var det fra overmadrassen det luktet hos deg også? Anonymkode: 65e67...23d Det var hele sengen, kjøpte ny kontinentalmadrass. Et par uker, la ikke merke til når lukta ble borte, det skjedde gradvis. Har du et annet rom å sove på? Du kan prøve å sette høy varme i rommet, og deretter lufte skikkelig ut. Det funker på vond lukt i rom hvertfall Anonymkode: d0c36...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det var hele sengen, kjøpte ny kontinentalmadrass. Et par uker, la ikke merke til når lukta ble borte, det skjedde gradvis. Har du et annet rom å sove på? Du kan prøve å sette høy varme i rommet, og deretter lufte skikkelig ut. Det funker på vond lukt i rom hvertfall Anonymkode: d0c36...f31 Å, takk for tips! Hvor lenge bør jeg ha den høye varmen på? Jo jeg kan ta gjesterommet i noen dager. Anonymkode: 65e67...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å, takk for tips! Hvor lenge bør jeg ha den høye varmen på? Jo jeg kan ta gjesterommet i noen dager. Anonymkode: 65e67...23d Da ville jeg bare satt panelovn på 26- 28 grader i noen timer, og luftet ut med åpent vindu. Så ville jeg gjentatt prosessen et par ganger. Håper det hjelper ☺️ Latex er jo kjent for å lukte da, så om det ikke funker ville jeg vurdert å bytte til annen madrass og plassert latex madrassen et annet sted. Da kan du jo eventuelt se om lukten plutselig forsvinner Anonymkode: d0c36...f31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøpt ny overmadrass, lateks. Den har så ekstrem lukt og utslipp av kjemikalier at jeg blir dårlig av å ligge på den. Har luftet mye, trekk til madrass er vasket. Har aldri opplevd lignende, noen som har noen tips? Anonymkode: 65e67...23d Nye ting lukter. Later er vel det som lukter mest i møbler ol. Er det en wellpur fra Jysk du har kjøpt? De produktene er ikke til å være i hus med. Dumt å kjøpe store nye ting i vinterhalvåret når du ikke kan henge ting ut til lufting. Anonymkode: 6e4e6...690 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Da ville jeg bare satt panelovn på 26- 28 grader i noen timer, og luftet ut med åpent vindu. Så ville jeg gjentatt prosessen et par ganger. Håper det hjelper ☺️ Latex er jo kjent for å lukte da, så om det ikke funker ville jeg vurdert å bytte til annen madrass og plassert latex madrassen et annet sted. Da kan du jo eventuelt se om lukten plutselig forsvinner Anonymkode: d0c36...f31 Ok, skal teste. Altså, jeg har kjøpt en ny overmadrass til mangfoldige tusen kroner, så det er ikke bare å bytte den ut. Lukten øker drastisk når jeg sover på den, antar kroppsvarmen "trigger" avgassene. Dette er ikke "litt" lukt, og det er avgassene som er problemet, ikke lukten i seg selv. Anonymkode: 65e67...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nye ting lukter. Later er vel det som lukter mest i møbler ol. Er det en wellpur fra Jysk du har kjøpt? De produktene er ikke til å være i hus med. Dumt å kjøpe store nye ting i vinterhalvåret når du ikke kan henge ting ut til lufting. Anonymkode: 6e4e6...690 Nei, det er fra Jensen. Jeg handler når det er tilbud, og jeg kan fint lufte ut ting fordi jeg har noe som heter veranda. På soverommet har jeg også vinduer som kan settes på vidt gap. Det er ikke lukten i seg selv som er problemet, det er avgassene som gir allergisk reaksjon. Anonymkode: 65e67...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar Ikke uvanlig med allergi for latex.. Anonymkode: 85a86...8e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke uvanlig med allergi for latex.. Anonymkode: 85a86...8e4 Nettopp. Men får hun allergisk reaksjon mot latex så er ikke den bagatellmessig og hun er heller ikke i stand til å opprette tråd. Anonymkode: 6e4e6...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ikke uvanlig med allergi for latex.. Anonymkode: 85a86...8e4 Jeg har ikke latex allergi. Anonymkode: 65e67...23d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar Jysk? Opplevd ert alltid slik derfra når plasten splittes. Ikke samme med Wonderland. Men lukten har alltid blitt borte etter to døgn. Brukt å åpne den, og la den stå på høykant med lufting et par dager i rom jeg ikke skal bruke. Anonymkode: ee9c5...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå