Gå til innhold

Sterk kjemisk lukt fra ny overmadrass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kjøpt ny overmadrass, lateks. Den har så ekstrem lukt og utslipp av kjemikalier at jeg blir dårlig av å ligge på den. Har luftet mye, trekk til madrass er vasket. Har aldri opplevd lignende, noen som har noen tips? 

Anonymkode: 65e67...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kjøpt ny overmadrass, lateks. Den har så ekstrem lukt og utslipp av kjemikalier at jeg blir dårlig av å ligge på den. Har luftet mye, trekk til madrass er vasket. Har aldri opplevd lignende, noen som har noen tips? 

Min nye seng luktet slik, men ikke nå lengre. Det gikk over etter en stund tid.

Anonymkode: d0c36...f31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min nye seng luktet slik, men ikke nå lengre. Det gikk over etter en stund tid.

Hvor lang tid tok det? Jeg har fått allergi-reaksjoner. Ikke alvorlig, men ekstremt slitsomt og sover dårlig. Har hatt lukt i andre senger/overmadrasser når nytt, men det har vært veldig mildt og helt levelig/forsvunnet med litt lufting. 

Var det fra overmadrassen det luktet hos deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvor lang tid tok det? Jeg har fått allergi-reaksjoner. Ikke alvorlig, men ekstremt slitsomt og sover dårlig. Har hatt lukt i andre senger/overmadrasser når nytt, men det har vært veldig mildt og helt levelig/forsvunnet med litt lufting. 

Var det fra overmadrassen det luktet hos deg også?

Det var hele sengen, kjøpte ny kontinentalmadrass. Et par uker, la ikke merke til når lukta ble borte, det skjedde gradvis. 

Har du et annet rom å sove på? 

Du kan prøve å sette høy varme i rommet, og deretter lufte skikkelig ut. Det funker på vond lukt i rom hvertfall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var hele sengen, kjøpte ny kontinentalmadrass. Et par uker, la ikke merke til når lukta ble borte, det skjedde gradvis. 

Har du et annet rom å sove på? 

Du kan prøve å sette høy varme i rommet, og deretter lufte skikkelig ut. Det funker på vond lukt i rom hvertfall 

Å, takk for tips! Hvor lenge bør jeg ha den høye varmen på? Jo jeg kan ta gjesterommet i noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...