AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Anonymkode: 43c45...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Det ser ut som mugg, uten at jeg er en ekspert Anonymkode: fac0a...c02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar Ja. Anonymkode: 94f5c...e2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar Ja det er mugg. Kast den. Anonymkode: 10cf0...2e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar Takk. Den er på vei til å bli kastet. Kjente jeg fikk vondt av at jeg har sovet på den 😅 Anonymkode: 43c45...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk. Den er på vei til å bli kastet. Kjente jeg fikk vondt av at jeg har sovet på den 😅 Anonymkode: 43c45...753 Det skjønner jeg godt! Viktig at madrassen får god luftsirkulasjon i sengen, alltså at den ikke ligger på tett plate. Bruk overmadrass/madrassbeskytter som beskytter hovedmadrass fra for mye fukt fra når vi ligger der - for vi avgir veldig mye væske når vi sover. Sørg for godt ventilert rom også. Anonymkode: 10cf0...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det skjønner jeg godt! Viktig at madrassen får god luftsirkulasjon i sengen, alltså at den ikke ligger på tett plate. Bruk overmadrass/madrassbeskytter som beskytter hovedmadrass fra for mye fukt fra når vi ligger der - for vi avgir veldig mye væske når vi sover. Sørg for godt ventilert rom også. Anonymkode: 10cf0...2e1 Tror det er her jeg feilet. Jeg kjøpte den uten overmadrass også står senga i samme rom som jeg tørker klær. Vaskemaskinen døde nylig og bruker fellesvaskeriet - ble helt forbauset over hvilke overforbruk jeg har på klær og jobber for å skjerpe meg der. 🥲 Jeg kjøpte luftavfukter i fjor som til tider går mange timer av gangen. Men det har nok vært en kombinasjon av alt sammen som har gjort at dette har skjedd 🙈 har gått med lommelykt i kriker og kroker her nå, men kan (heldigvis) ikke finne noe annet. Tusen takk for at du tok deg tid til den grundige forklaringen ❤️ Anonymkode: 43c45...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tror det er her jeg feilet. Jeg kjøpte den uten overmadrass også står senga i samme rom som jeg tørker klær. Vaskemaskinen døde nylig og bruker fellesvaskeriet - ble helt forbauset over hvilke overforbruk jeg har på klær og jobber for å skjerpe meg der. 🥲 Jeg kjøpte luftavfukter i fjor som til tider går mange timer av gangen. Men det har nok vært en kombinasjon av alt sammen som har gjort at dette har skjedd 🙈 har gått med lommelykt i kriker og kroker her nå, men kan (heldigvis) ikke finne noe annet. Tusen takk for at du tok deg tid til den grundige forklaringen ❤️ Anonymkode: 43c45...753 Avfukter er veldig lurt, og ventilering av rommet ellers (vindu åpent eller lufteluke). Man lærer så lenge man lever, blir godt med ny madrass Anonymkode: 10cf0...2e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Avfukter er veldig lurt, og ventilering av rommet ellers (vindu åpent eller lufteluke). Man lærer så lenge man lever, blir godt med ny madrass Anonymkode: 10cf0...2e1 Du er veldig snill. ❤️ Anonymkode: 43c45...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #10 Del Skrevet 19. januar Vil anbefale deg å tørke klær på et rom med avtrekk, feks bad, gang eller teknisk rom. Soverom har som regel bare tilluft og da blir det for fuktig, i tillegg til at det ofte er kjølige rom. Anonymkode: ce7d2...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Del Skrevet 19. januar Sånn ser avtrekksventil ut: luftig.no Anonymkode: ce7d2...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #12 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Anonymkode: 43c45...753 Den har hatt det for fuktig, og for dårlig lufting. Kast, du klarer aldri å fjerne mugg. Anonymkode: 06d75...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #13 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror det er her jeg feilet. Jeg kjøpte den uten overmadrass også står senga i samme rom som jeg tørker klær. Vaskemaskinen døde nylig og bruker fellesvaskeriet - ble helt forbauset over hvilke overforbruk jeg har på klær og jobber for å skjerpe meg der. 🥲 Jeg kjøpte luftavfukter i fjor som til tider går mange timer av gangen. Men det har nok vært en kombinasjon av alt sammen som har gjort at dette har skjedd 🙈 har gått med lommelykt i kriker og kroker her nå, men kan (heldigvis) ikke finne noe annet. Tusen takk for at du tok deg tid til den grundige forklaringen ❤️ Anonymkode: 43c45...753 Du tørker ikke klær på et soverom, uansett luftavfukter eller andre ting. Se på dynen din og putene de kan gå samme veien som madrassen om du vil bevare helsen. Anonymkode: 06d75...c80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vil anbefale deg å tørke klær på et rom med avtrekk, feks bad, gang eller teknisk rom. Soverom har som regel bare tilluft og da blir det for fuktig, i tillegg til at det ofte er kjølige rom. Anonymkode: ce7d2...ce6 Jeg tørker dem på stua (jeg bor lite og trangt) 🙈 men ventilen min er på badet. Jeg bor et sted der borettslagene har verdens minste og mest upraktiske bad. Men fellesvaskeriet har tørketrommel så det blir nok mye tørketrommel nå🙈 og nå som jeg jobber for å begrense klærne så vil det bli mindre klær, en gang i uka, til tørk. Når det er sommer så tørker jeg ute. Anonymkode: 43c45...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #15 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Vil anbefale deg å tørke klær på et rom med avtrekk, feks bad, gang eller teknisk rom. Soverom har som regel bare tilluft og da blir det for fuktig, i tillegg til at det ofte er kjølige rom. Anonymkode: ce7d2...ce6 Jeg har verdens minste og trangeste bad. Det er noe som går igjen i alle borettslagene her. 😅 Jeg håper å få flyttet i løpet av 4-5 år… men vaskemaskinen min døde som sagt for en stund siden så blir nok mye tørketrommel i fellesvaskeriet så det tar nok en god del nå 🙈 men jeg skal se på om det kanskje finnes noen løsninger. F. eks om det er noe jeg kan henge på dusjen eller om det finnes noe veldig lite jeg kan ha i dusjen. Evt om jeg finner på en eller annen måte å få vaskemaskinen ut så kan jeg ha det der 😅 (har ikke bil). Må tenke litt ❤️ tusen takk for svar. Er der positivt om papiret henger? Jeg prøvde nå og det henger. Anonymkode: 43c45...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #16 Del Skrevet 20. januar At papiret henger betyr at det er sug i avtrekket. Hvis papiret faller ned, er det for dårlig sug. Anonymkode: a9d85...9b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har verdens minste og trangeste bad. Det er noe som går igjen i alle borettslagene her. 😅 Jeg håper å få flyttet i løpet av 4-5 år… men vaskemaskinen min døde som sagt for en stund siden så blir nok mye tørketrommel i fellesvaskeriet så det tar nok en god del nå 🙈 men jeg skal se på om det kanskje finnes noen løsninger. F. eks om det er noe jeg kan henge på dusjen eller om det finnes noe veldig lite jeg kan ha i dusjen. Evt om jeg finner på en eller annen måte å få vaskemaskinen ut så kan jeg ha det der 😅 (har ikke bil). Må tenke litt ❤️ tusen takk for svar. Er der positivt om papiret henger? Jeg prøvde nå og det henger. Anonymkode: 43c45...753 Ja. Det betyr at det er godt trekk ut Det er forøvrig ikke noe problem å tørke klær på soverom en gang i blant, så lenge du har varme på, ventiler åpne, og avfukter på full guffe. Jeg bruker gjesterommet til dette i blant, men aldri når rommet er veldig kaldt. Anonymkode: 10cf0...2e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #18 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg tørker dem på stua (jeg bor lite og trangt) 🙈 men ventilen min er på badet. Jeg bor et sted der borettslagene har verdens minste og mest upraktiske bad. Men fellesvaskeriet har tørketrommel så det blir nok mye tørketrommel nå🙈 og nå som jeg jobber for å begrense klærne så vil det bli mindre klær, en gang i uka, til tørk. Når det er sommer så tørker jeg ute. Anonymkode: 43c45...753 Anbefaler også å bruke beskyttelseslaken over madrassen! Det lar du ligge på hele tiden, så har du et vanlig laken over som du bytter som normalt. Det beskytter madrassen veldig! Fås billig på IKEA. Anonymkode: 22135...eb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #19 Del Skrevet 20. januar Uansett hvor trangt og lite du bor så hører klestørken til på bad/våtrom, det samme gjelder hvilket avtrekk du har. Å tørke klær i oppholdsrom regnes som feil bruk av bolig. Blir det da mugg i bygget så blir du erstatningsansvarlig for skader. Med så rikelig svart mugg på madrassen så er der nok mer, mye mer baks skap, kommoder m.m. Men dete er heldigvis ikke mitt problem. Anonymkode: 06d75...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #20 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Uansett hvor trangt og lite du bor så hører klestørken til på bad/våtrom, det samme gjelder hvilket avtrekk du har. Å tørke klær i oppholdsrom regnes som feil bruk av bolig. Blir det da mugg i bygget så blir du erstatningsansvarlig for skader. Med så rikelig svart mugg på madrassen så er der nok mer, mye mer baks skap, kommoder m.m. Men dete er heldigvis ikke mitt problem. Anonymkode: 06d75...c80 Per nå så har jeg ikke funnet noe mer. Verken bak skap eller sofaen osv 😅 Anonymkode: 43c45...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå