AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar ? Anonymkode: 9af5d...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Hør med et firma som driver med sånt, de har nok en omtrentlig oversikt på dette….. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar Kommer an på størrelsen på tanken. Slik som jeg bor i en hytte omregulert til enebolig. Har ikke noen stor tank. Tror den er på 40 kubikk. Tømmer tanken en gang i året. Ring til tømmefirmaet som kommunen bruker. Hør litt om størrelse og se litt på historisk tømmefrekvens. Anonymkode: b3510...966 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar Hvor stor tank har du? Dersom du er i tvil så tar du kontakt med de som tømmer den, og oppgir størrelse og ca forbruk - og bestiller fast henting etter det intervallet de anbefaler. Anonymkode: 342bb...73d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke noen stor tank. Tror den er på 40 kubikk Knøttliten tank... Anonymkode: 6b0c0...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar Helårsboliger tømmer normalt annethvert år, mens fritidsboliger tømmer hvert 4. år. Men kommer også an på behov om størrelse på septiken er etter dagens krav. Du finner mer info på kommunens nettside Anonymkode: 419da...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar Septiken vår ble tømt i fjor, vi er to stk. Det var da ett år siden forrige gang den ble tømt. Fikk beskjed at de tømte 6 kubikk. Anonymkode: 28efa...d28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Del Skrevet 19. januar Jeg bodde i ett hus som hadde septiktank, den ble tømt 6 ganger i året Var 2 stk som bodde der fast. Anonymkode: c56e1...976 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Knøttliten tank... Anonymkode: 6b0c0...945 Vel. 40000 liter er ikke smått. Anonymkode: 10d87...9c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vel. 40000 liter er ikke smått. Anonymkode: 10d87...9c9 Ja. Høres voldsomt ut. Skulle vel være 109 l per dag det. Trodde hyttelivet var mer måtehold og back to basic. For meg har alltid hytte vært den luksusen å sove ute i natur/villmark innendørs med god seng og en vedovn kontra å ligge i et telt og kikke på duggen i teltduken som drypper på deg om morgenen.. Menmen, den luksusen verdsetter vel kun ekte friluftsfolk. Anonymkode: c1d7d...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 16.00): Kommer an på størrelsen på tanken. Slik som jeg bor i en hytte omregulert til enebolig. Har ikke noen stor tank. Tror den er på 40 kubikk. Tømmer tanken en gang i året. Ring til tømmefirmaet som kommunen bruker. Hør litt om størrelse og se litt på historisk tømmefrekvens. Anonymkode: b3510...966 Det er vel heller 4 kubikk. En sugebil tar ikke 40 kubikk, de store tar 18, i så fall trengs det tre biler for å tømme din. Septiktanker ligger stort sett mellom 1-15 kubikk. Anonymkode: 7bbf0...50d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar 4m3 er normalt på enebolig, min enebolig har 2m3 å vi er 3 voksne og to ungdommer i hus, tømming annenhvert år, hadde jeg hatt en 40m3 tror jeg at jeg kunne hatt tømming hvert 20 år 😉 Anonymkode: e54ba...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): 4m3 er normalt på enebolig, min enebolig har 2m3 å vi er 3 voksne og to ungdommer i hus, tømming annenhvert år, hadde jeg hatt en 40m3 tror jeg at jeg kunne hatt tømming hvert 20 år 😉 Anonymkode: e54ba...92b Mulig det ikke er avrenning på den nevnte tanken. 40 kubikk er likevel enormt. Ville sett da den kom og ble montert🤭 Anonymkode: 10d87...9c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipolar Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar (endret) 40 er mest sannsynlig en tyrk leif. eller en skirve eifl. Om det er 4 kubikk. med en beboer. bør den tømmes annehvert år bare for å bli sjekket. med 2 personer burde annhvert holde. med 3 eller mer, spesielt om det er en eller to damer, så blir det hver år. (damer bruker mer papir enn menn) Med god avrenning i en gammel betongtank. Vel. Bør tømmes av og til... Endret 21. januar av bipolar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 16.04): Jeg bodde i ett hus som hadde septiktank, den ble tømt 6 ganger i året Var 2 stk som bodde der fast. Anonymkode: c56e1...976 Da hadde dere vel hatt tett tank, ikke vanlig septiktank? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar Vi er 5 personer som bor i huset hele året, og septiktanken blir tømt hvert år, noen år er det 3 kubikk og andre år 7, vet ikke hvorfor det er så store svingninger. Men en tank på 4 kubikk og bare 1 person burde iallefall ikke trenge å tømmes årlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå