AnonymBruker Skrevet 20. januar #41 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En barnespillemaskin til barn som de har fått i julegave? Og så annekterer pappaen den? Ville du likt at noen bare tok julegavene dine den gangen du var 8 år? Anonymkode: 65dd5...316 Her gikk det fort galt. En Switch er ikke noen "barnespillmaskin til barn" Anonymkode: 7079f...bfb 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #42 Del Skrevet 20. januar Herregud for en dott. Var det dere foreldre som ga det til jul? Var det hans forslag og? Anonymkode: 98ce9...4b1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. januar #43 Del Skrevet 20. januar Makavelli skrev (16 timer siden): Mor lar jo ikke far kjøpe sin egen. Det er jo ikke et problem, skal du vite. Han kan vel kjøpe en uten å si noe om han har dår. det er nok far som ikke vil bruke pengene tenker jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #44 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Her gikk det fort galt. En Switch er ikke noen "barnespillmaskin til barn" Anonymkode: 7079f...bfb Jo det er faktisk det. Eller, de aller fleste spill som hører til er til barn, det er derfor det er den maskinen man kjøper til de minste. Supermario, kirby, zelda - klassiske Nintendofigurer. Men denne pappaen er vel sikkert litt nostalgisk, disse spillene kom for fullt for 30 år siden og sikker da han selv var barn. En voksen mann burde spare sammen til Playstation for gaming. Anonymkode: 65dd5...316 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 21. januar #45 Del Skrevet 21. januar De zelda spillene til switch er kjempe gode. 😂 Jeg elsker dem. Men jeg tar jo ikke fra sønnen min hans konsoll for det om. Og min sønn sa også at han ville spille det selv først. For når jeg prøvde så gikk det unna. Så da ble det ikke mer zelda på meg for jeg lusker ikke til meg hans konsoll altså! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #46 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo det er faktisk det. Eller, de aller fleste spill som hører til er til barn, det er derfor det er den maskinen man kjøper til de minste. Supermario, kirby, zelda - klassiske Nintendofigurer. Men denne pappaen er vel sikkert litt nostalgisk, disse spillene kom for fullt for 30 år siden og sikker da han selv var barn. En voksen mann burde spare sammen til Playstation for gaming. Anonymkode: 65dd5...316 Dette blir bare verre og verre. Anonymkode: 7079f...bfb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #47 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 15.32): Ungene fikk en Nintendo DS til jul med ekstra utstyr slik at flere kunne spille sammen. Problemet er at den veldig sjelden er ledig fordi far skal «prøve den». I helga hadde barna overnattingsgjester og far var bortreist en tur. Ungene ville spille sammen men vi fant ikke utstyret. Det viste seg at den hadde far pakket med seg på helgetur. Jeg blir helt sjokkert og matt! Er det mulig liksom! Altså, ungene er faktisk så gode på å holde seg i mye aktivitet selv så det går bra med de selv om de er irriterte og skuffet, men jeg er ganske sikker på at far hørte da de inviterte til overnatting at det var planer om spilling. jeg vurderer nå å være så smålig at vi innfører en slags leie (liten sum) når far skal bruke den og at han har spurt og fått lov til å låne/leie den, så ungene faktisk får noe igjen når de tross alt har fått denne latterlig dyre spillkonsollen. Noen bedre tips? Anonymkode: 7dad2...cc4 Kjøpe det til far også? Dere ser jo tydelig at far har behov for det. Og jeg personlig synes det er litt tåpelig at ham må låne fra barna. Sett dere sammen, kutt noe ut og kjøp til får også. Hilsen kvinne Anonymkode: 61d21...416 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #48 Del Skrevet 21. januar Makavelli skrev (22 timer siden): Den koster 3600 kr ny. Han får si at han ikke vil ha bursdags- og julegave i år, og at han heller kjøper seg en egen Switch, om økonomien er så trang. Tenkte å si at for noen familier er dette for mye penger til at det bare kan kjøpes på øyeblikket. (Som for min). Men dette forslaget var godt. I vår familie ville det blitt verdier tilsvarende jule-og bursdagsgave for 2 år. Men uansett er det en god idé. Også får han eventuelt ønske seg ekstra utstyr av andre i gave. Anonymkode: 29fc2...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #49 Del Skrevet 21. januar Det fine er at far reduserer barnas skjermtid siden spillet var borte. Honnør til han Anonymkode: 6135f...006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #50 Del Skrevet 21. januar Jeg hadde blitt forbanna, den var til barna og hvis han har så stort behov for å leke seg med den så får han kjøpe en egen. Barna mine har også nintendo og det skjer at vi spiller på den av og til, men det er snakk om på kvelden når de er lagt seg, og vi tar den ikke med oss om vi skal bort. Den er først og fremst barnas. Anonymkode: 4e560...0e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #51 Del Skrevet 21. januar Skjerp dere. Dere har ikke en switch i hus, barna har. Gjør maskina utilgjengelig for far, og be han kjøpe egen. Hvilken glede har barna av at dere kjøpte denne egentlig? Masse vonde følelser? Både du og mannen din må respektere at denne har dere gitt bort. Det er jo ikke greit å forsyne seg av andres eiendeler. Gi barna den samme respekten rundt barnas ting som dere ville gitt naboen rundt naboens ting. Og selvfølgelig kan han ikke kjøpe seg inn i den med den maktubalansen som ligger til grunn når han er far for dem. Dette klarer dere fint å løse uten at det skal gå ut over barna. Anonymkode: ee94b...b1a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 21. januar #52 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): be han kjøpe egen. Far får ikke lov av TS til å kjøpe, fordi de har jo en i hus. TS klarer ikke bestemme seg om det er et problem at far bruker den eller ei. Hun vingler i uttalelsene sine. Det sagt, så er jo dette fasit. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #53 Del Skrevet 21. januar Makavelli skrev (8 timer siden): Far får ikke lov av TS til å kjøpe, fordi de har jo en i hus. TS klarer ikke bestemme seg om det er et problem at far bruker den eller ei. Hun vingler i uttalelsene sine. Det sagt, så er jo dette fasit. Du er så ufyselig i måten du svarer på og i måten du vrir på andres meninger for å få de til å passe inn i din virkelighet at jeg totalt mistet lysten til å svare her inne. Der. Jeg sa det. Ferdig snakka. Ts Anonymkode: 7dad2...cc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 21. januar #54 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er så ufyselig i måten du svarer på og i måten du vrir på andres meninger for å få de til å passe inn i din virkelighet at jeg totalt mistet lysten til å svare her inne. Der. Jeg sa det. Ferdig snakka. Ts Anonymkode: 7dad2...cc4 Vrir på andres meninger? Du har jo sagt at han ikke får kjøpe egen, fordi den koster 5000kr, og det ikke er et problem fordi han kan spille når barna ikke spiller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #55 Del Skrevet 21. januar Makavelli skrev (53 minutter siden): Vrir på andres meninger? Du har jo sagt at han ikke får kjøpe egen, fordi den koster 5000kr, og det ikke er et problem fordi han kan spille når barna ikke spiller? Ja du skriver ganske teit.. Hun sier ikke kjøpe en til forsi det koster 5000kr og at han kan spille etter leggetid. Anonymkode: eb1e9...d10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #56 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kjøpe det til far også? Dere ser jo tydelig at far har behov for det. Og jeg personlig synes det er litt tåpelig at ham må låne fra barna. Sett dere sammen, kutt noe ut og kjøp til får også. Hilsen kvinne Anonymkode: 61d21...416 "Far har behov for det"? Seriøst, det er snakk om en voksen mann, en far, som stjeler fra sine egne barn! Jeg hadde vært så flau om dette hadde vært min mann, og jeg hadde forlangt at han fikk hjelp med spillproblemet sitt. Tenk å luske med seg barnas konsoll når han drar bort for helgen, og han vet at barna skulle spille? Nei, det er bare pinlig og jeg hadde ikke klart å se på han med respekt. Anonymkode: b77e1...310 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 22. januar #57 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja du skriver ganske teit.. Hun sier ikke kjøpe en til forsi det koster 5000kr og at han kan spille etter leggetid. Anonymkode: eb1e9...d10 Den koster ikke 5000 kr. Den koster 3600 kr kliss ny, og langt mindre enn det brukt. Det har jo allerede vist seg at hans ønske om å bruke den ikke samsvarer med når barna ønsker å bruke den. Det blir litt som å si at det bare er å bruke bilen når partner ikke bruker den, men den det funker jo ikke når begge trenger bilen samtidig. Hvis dette er "teit", så får jeg bare være en forbanna klovn da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #58 Del Skrevet 22. januar Makavelli skrev (17 minutter siden): Den koster ikke 5000 kr. Den koster 3600 kr kliss ny, og langt mindre enn det brukt. Det har jo allerede vist seg at hans ønske om å bruke den ikke samsvarer med når barna ønsker å bruke den. Det blir litt som å si at det bare er å bruke bilen når partner ikke bruker den, men den det funker jo ikke når begge trenger bilen samtidig. Hvis dette er "teit", så får jeg bare være en forbanna klovn da. Ts har rett i at du vrir på ting og kverulerer. Jeg regner med du gjør det for å regulere deg selv. ts, bare overse innleggene Anonymkode: b922d...52c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 22. januar #59 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts har rett i at du vrir på ting og kverulerer. Jeg regner med du gjør det for å regulere deg selv. ts, bare overse innleggene Anonymkode: b922d...52c rapportert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar #60 Del Skrevet 22. januar Tenkte først "det er jo ganske selvagt, ungene gidder da ikke tulle med en konsoll fra 2004" 😂 Men ja, løsningen er jo åpenbar, han må få seg sin egen dings. Switch 2 er jo rett rundt hjørnet, han kan kjøpe seg en sånn. Anonymkode: c8f2a...281 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå