Gå til innhold

Kjøpte Nintendo DS til jul, far okkuperer den.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg hadde blitt rasende på mannen! 
hvordan i alle dager skal han gå foran som et godt eksempel å lære barna om respekt og ta hensyn til andres ting- når han selv driter i det?

for et elendig forbilde og for en jævla barnslig mann! Og hvis han attpåtil har hørt at barna snakket om spilling? Hvordan klarer han ha samvittighet til det? 

blir oppriktig provosert- og ja- dette tror jeg er sant! Ser faktisk ikke bort ifra at dette er noe mannen min kunne funnet på. For innimellom er han ekstremt tankeløs 😅

Anonymkode: 5f525...10f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han skal på hyttetur å spille med kompiser må de de ordne seg sine egne spillkonsoller. Han kan jo ikke bare ta barna sine når de skal bruke den? Er han alltid like dum eller bare i denne situasjonen?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilke problemer mener du jeg lager??

Det koster over 5000kr og han ser ingen grunn til å kjøpe en selv når det finnes i huset (ikke jeg heller for den saks skyld.) Han har mer enn god nok tid til å låne den når ikke ungene bruker den. Han trenger ikke å okkupere den når de skal ha den. Dessuten er jeg ikke en sutrete kjerring og sier ikke dette for egen del. Det er for ungenes del, hans unger også altså🙄

Anonymkode: 7dad2...cc4

En ny koster 3590 på netonnet.no. Brukt enda billigere.

Han har jo åpenbart ikke god nok tid til å bruke den når ungene ikke bruker den. Hadde det vært sant, så hadde du ikke vært midt oppi denne smørja nå. Det forstår du vel?!

Dere har kanskje bare også en TV i huset?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

minister-mio skrev (2 timer siden):

Hvis han skal på hyttetur å spille med kompiser må de de ordne seg sine egne spillkonsoller. Han kan jo ikke bare ta barna sine når de skal bruke den? Er han alltid like dum eller bare i denne situasjonen?

I følge TS, så har de jo ikke noe problem, for han kan bare bruke den når ungene ikke bruker den vettu. Så når han er på hyttetur, så skal han (eller TS) kjøre i skytteltrafikk mellom hus og hytta etter når ungene spiller🤓

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (3 timer siden):

TV-spillet er jo ikke problemet. Sutrete kjerringer som selv er avhengig av some og søppel-TV er problemet.

Her er det grinete gubber som er problemet…

Anonymkode: 0e080...003

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

😂 jeg kjenner meg igjen når barna vår var små. Da var det Nintendo ds. Begge barna fikk og jeg og mannen min ble helt frelst. Men vi tok. Ikke over for barna da. Men veldig artig å spille. Så når dem var lei så spilte vi. 😂 å det var tider det. Trur jeg må lete etter dem slik at jeg kan spille litt igjen.

Anonymkode: 52db6...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Si at han må spørre ungene om den er ledig og om han får låne leken deres. Og selvsagt ikke ta med seg barnas leker uten at de har sagt det er greit. Kjøpe seg inn blir jo litt tullete, han har vel allerede vært med å betale for den? Er det for å kunne hevde førsterett iblant?

Anonymkode: 6a564...305

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makavelli skrev (11 timer siden):

TV-spillet er jo ikke problemet. Sutrete kjerringer som selv er avhengig av some og søppel-TV er problemet.

Men det er jo barna sin konsoll og han lusker den til seg hele tiden. Tenk så egosentrisk å ta konsollen til barna med seg på tur? Det er da ikke barna og mor som er grinete da, det er jo far som er egosentrisk som legger seg vekk et sted med konsollen til ungene.. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får kjøpe et sikkerhetsskap til 1000 kr fra clas ohlson og så får barna låse den inn der når de ikke bruker den. Faren deres er jo ikke til å stole på, så da må du gi de verktøy for å beskytte seg og sine ting.

Anonymkode: 46023...df2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (1 time siden):

Men det er jo barna sin konsoll og han lusker den til seg hele tiden. Tenk så egosentrisk å ta konsollen til barna med seg på tur? Det er da ikke barna og mor som er grinete da, det er jo far som er egosentrisk som legger seg vekk et sted med konsollen til ungene.. 

Mor lar jo ikke far kjøpe sin egen. Det er jo ikke et problem, skal du vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (15 minutter siden):

Mor lar jo ikke far kjøpe sin egen. Det er jo ikke et problem, skal du vite.

Og da er far gammel nok til å forstå at man ikke (stjeler) tyvlåner med seg andres eiendeler og drar. Det er ikke fars konsoll. 

Anonymkode: 52215...092

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kjøp en til.

Anonymkode: 21ef5...d19

Så enkel og åpenbar løsning, men her skal altså en voksen mann kjøpe seg inn i spillkonsollen til ungene. En konsoll som koster 5000 kroner...

Hvor mye skal han betale ungene for eierandelen sin da, og er ungene med på dette?

Anonymkode: 77a0e...5f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøpe seg inn så han kan ta den fra barna uten å spørre? Han får kjøpe en egen, TS, for sine egne penger.

Hvis dette er seriøst hadde jeg låst den inne og bare tatt den ut når barna skal bruke den. Barna får selvfølgelig nøkkel til skapet der den ligger og kan selv låse den ut og inn.

For en drittpappa!

Anonymkode: 65dd5...316

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Så enkel og åpenbar løsning, men her skal altså en voksen mann kjøpe seg inn i spillkonsollen til ungene. En konsoll som koster 5000 kroner...

Hvor mye skal han betale ungene for eierandelen sin da, og er ungene med på dette?

Anonymkode: 77a0e...5f9

Den koster 3600 kr ny. Han får si at han ikke vil ha bursdags- og julegave i år, og at han heller kjøper seg en egen Switch, om økonomien er så trang.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvilke problemer mener du jeg lager??

Det koster over 5000kr og han ser ingen grunn til å kjøpe en selv når det finnes i huset (ikke jeg heller for den saks skyld.) Han har mer enn god nok tid til å låne den når ikke ungene bruker den. Han trenger ikke å okkupere den når de skal ha den. Dessuten er jeg ikke en sutrete kjerring og sier ikke dette for egen del. Det er for ungenes del, hans unger også altså🙄

Anonymkode: 7dad2...cc4

Syns ungene får for mye folkus her.

Anonymkode: 7079f...bfb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hadde blitt rasende på mannen! 
hvordan i alle dager skal han gå foran som et godt eksempel å lære barna om respekt og ta hensyn til andres ting- når han selv driter i det?

for et elendig forbilde og for en jævla barnslig mann! Og hvis han attpåtil har hørt at barna snakket om spilling? Hvordan klarer han ha samvittighet til det? 

blir oppriktig provosert- og ja- dette tror jeg er sant! Ser faktisk ikke bort ifra at dette er noe mannen min kunne funnet på. For innimellom er han ekstremt tankeløs 😅

Anonymkode: 5f525...10f

Raseriutbrudd er bare tull. Utvis selvkontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Switch er avhengig av online konto, iallfall for mange spill, jeg hadde gått inn og bytta passord. 

Anonymkode: 96452...144

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, sånn har det vært til alle tider. Min bror fikk togsett til jul på begynnelsen av 70-tallet. Vår far og hans bror ble liggende på gulvet med det hele julaften til mor måtte vennlig be dem la sønnen få lov til å leke med sin egen julegave. 😆

Anonymkode: 884e9...a7c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns ungene får for mye folkus her.

En barnespillemaskin til barn som de har fått i julegave? Og så annekterer pappaen den? Ville du likt at noen bare tok julegavene dine den gangen du var 8 år?

Anonymkode: 65dd5...316

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...