Gå til innhold

Kjøpte Nintendo DS til jul, far okkuperer den.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ungene fikk en Nintendo DS til jul med ekstra utstyr slik at flere kunne spille sammen. Problemet er at den veldig sjelden er ledig fordi far skal «prøve den».  I helga hadde barna overnattingsgjester og far var bortreist en tur. Ungene ville spille sammen men vi fant ikke utstyret. Det viste seg at den hadde far pakket med seg på helgetur. Jeg blir helt sjokkert og matt! Er det mulig liksom! Altså, ungene er faktisk så gode på å holde seg i mye aktivitet selv så det går bra med de selv om de er irriterte og skuffet, men jeg er ganske sikker på at far hørte da de inviterte til overnatting at det var planer om spilling. 
jeg vurderer nå å være så smålig at vi innfører en slags leie (liten sum) når far skal bruke den  og at han har spurt og fått lov til å låne/leie den, så ungene faktisk får noe igjen når de tross alt har fått denne latterlig dyre spillkonsollen. 
Noen bedre tips? 

Anonymkode: 7dad2...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en fjott av en mann. Jeg hadde blitt sur og han hadde fått sitt pass påskrevet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta med seg barnas leker på hyttetur, er dette tull? Hvem tar andres ting uten å spørre? Om dette stemmer, hadde jeg bedt ham skjerpe seg og ikke minst forlangt at han sa unnskyld til barna... makan

Anonymkode: 4897b...964

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller han kan kjøpe sin egen. Ettersom jeg antar at han har en jobb. Og dermed egen økonomi. Virkelig usexy. Og pinlig. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Regner med du mener Nintendo switch. 
Ville bedt far kjøpe sin egen så får barna ha sin i fred. Ikke ok at han tar den med seg på helgetur når barna hadde planlagt å bruke den. 

Anonymkode: 2e0d3...a12

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nintendo DS? De får du jo tak i for slikk og ingenting på finn.no, er vel bare å kjøpe inn et par ekstra. (er forsåvidt helt enig med andre kommentarer her at mannen din virker egoistisk), men DS får du tak i dusinvis av for et par 100 lapper.

Anonymkode: 6c00c...44a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
norw skrev (9 minutter siden):

Leiesum er i hvert fall helt uaktuelt. 

Hvorfor?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Regner med du mener Nintendo switch. 
Ville bedt far kjøpe sin egen så får barna ha sin i fred. Ikke ok at han tar den med seg på helgetur når barna hadde planlagt å bruke den. 

Anonymkode: 2e0d3...a12

ja mulig det er switch. Har den ikke her så jeg får sjekket, men med alt utstyr ble det over 5000kr iallefall. Den var såpass dyr at å kjøpe en til er uaktuelt for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det var switch ja. Med utstyr. Men det var egentlig ikke det som er relevant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men så si nå ifra til mannen da. «Hvorfor tar du barnas ting med deg på tur?» 

Anonymkode: f0096...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Men så si nå ifra til mannen da. «Hvorfor tar du barnas ting med deg på tur?» 

Anonymkode: f0096...617

Har selvfølgelig gjort det. Han har tydeligvis funnet igjen til gammel gamingglede fra barne -og ungdomsår. Han har foreslått selv nå og kjøpe seg inn i den slik at han kan bruke den, men jeg mener hovedproblemet egentlig er at barna ikke får bruke den når det passer de,så jeg tenker heller at far kan bruke den ev etter leggetid eller når de ikke skal bruke den.  (Også gjerne sammen med de). Det er uaktuelt å ta den med på tur i ei helg med overnatting og dårlig vær. Heldigvis er de ikke så avhengige av den da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Disse tv-spillene fører aldri noe godt med seg. Selg det.

Anonymkode: d0f81...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har selvfølgelig gjort det. Han har tydeligvis funnet igjen til gammel gamingglede fra barne -og ungdomsår. Han har foreslått selv nå og kjøpe seg inn i den slik at han kan bruke den, men jeg mener hovedproblemet egentlig er at barna ikke får bruke den når det passer de,så jeg tenker heller at far kan bruke den ev etter leggetid eller når de ikke skal bruke den.  (Også gjerne sammen med de). Det er uaktuelt å ta den med på tur i ei helg med overnatting og dårlig vær. Heldigvis er de ikke så avhengige av den da..

Hvorfor lar du han ikke bare kjøpe sin egen, i stedet for å lage problemer?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Disse tv-spillene fører aldri noe godt med seg. Selg det.

Anonymkode: d0f81...a7b

TV-spillet er jo ikke problemet. Sutrete kjerringer som selv er avhengig av some og søppel-TV er problemet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (1 minutt siden):

Hvorfor lar du han ikke bare kjøpe sin egen, i stedet for å lage problemer?

Hvilke problemer mener du jeg lager??

Det koster over 5000kr og han ser ingen grunn til å kjøpe en selv når det finnes i huset (ikke jeg heller for den saks skyld.) Han har mer enn god nok tid til å låne den når ikke ungene bruker den. Han trenger ikke å okkupere den når de skal ha den. Dessuten er jeg ikke en sutrete kjerring og sier ikke dette for egen del. Det er for ungenes del, hans unger også altså🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...