AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jobber som lærervikar (adjunkt uten basisfag). Jeg sliter virkelig med å finne motivasjon til å bli i læreryrket. Jeg er usikker på om fordelene veier opp for alle ulempene. For å få fast jobb i nærområdet må jeg mest sannsynlig ta mer utdanning (basisfag). Dette er jeg egentlig ikke så interessert i. Det har nå dukket opp en jobbmulighet innenfor barnevern, som virker svært interessant, men som er som våken nattevakt eller i medleverturnus. Jeg har lyst på barn etterhvert også, og mannen jobber også turnus (dag/kveld + helg). Å kombinere to turnusjobber med spesielt små barn kan bli svært utfordrende. Vurderer å ta videreutdanning mens jeg jobber natt, for å ha muligheten åpen for å gå tilbake til læreryrket senere dersom barnevern og turnus ikke er noe for meg og familielivet. Har satt opp en for/imot liste, hvor det eneste omtrent som veier positivt for læreryrket per nå omtrent er lærerferier. Jeg tror egentlig jeg trenger en pause. Men det er vanskelig å ta steget. Noen tanker/råd på veien? Anonymkode: 5a77a...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Hva er du interessert i, og hva ønsker du å jobbe med, egentlig? Om ikke lærer, hva vil du? Mye forskjellig å gå videre på utdanningsmessig når du allerede er lærer, diverse master eller videreutdanning. Men må jo ha lyst til det de mulighetene utdanningen gir (for eksempel slikt som master som gir lektorkompetanse, spesialpedagogikk, norsk som andrespråk). Hvilken bachelor har du? Anonymkode: b1d54...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg trives godt i å jobbe med mennekser. Kunne tenke meg å jobbe innen f.eks barnevern, NAV eller lignende. Helst ikke stell. Jeg er vel ikke så interessert i å studere videre akkurat nå. Selvom jeg synes spesped. er gøy/spennende vet jeg at jeg ikke ville klart å gjennomføre en master med det første. 2-4 år studier med studier er for lenge å vente med barn. Har en naturvitenskapelig bachelor som ikke gir jobb i seg selv. Anonymkode: 5a77a...c36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Bare et lite tips, les/hør boka «på innsiden av barnevernet», så er du litt forberedt på hverdagen. Anonymkode: f4e74...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg trives godt i å jobbe med mennekser. Kunne tenke meg å jobbe innen f.eks barnevern, NAV eller lignende. Helst ikke stell. Jeg er vel ikke så interessert i å studere videre akkurat nå. Selvom jeg synes spesped. er gøy/spennende vet jeg at jeg ikke ville klart å gjennomføre en master med det første. 2-4 år studier med studier er for lenge å vente med barn. Har en naturvitenskapelig bachelor som ikke gir jobb i seg selv. Anonymkode: 5a77a...c36 Da avgrenser jobbmulighetene seg nok en god del, foruten som assistent/ufaglært i bolig, institusjon o.l. Og der er det som oftest turnus? Tror du skal være riktig heldig å lande en stilling i Nav dessverre, siden din bachelor ikke er relevant. Ville stukket fingeren litt i jorda egentlig, for uten mer utdanning vil det ikke bli lett å jobbe innen feks barnevern eller Nav som du ønsker. Lønn er også noe jeg ville tenkt på. Regner med du må ned i lønn ved å jobbe som ufaglært miljøarbeider? Dersom du er interessert i barnevernsarbeid, er ikke det motiverende med mer studier da, innen et felt du er interessert i? Som nevnt spesialpedagogikk, eller barnevernspedagog, vernepleier, sosionom. Du vil jobbe innen dette feltet - men uten utdanning? Husk du kan ta utdanning mens du får barn også. Det kan gjerne være bedre det, og meir sutalaust enn når man er i jobb. Mange slike utdanninger er kun BA, tre år går kjempefort. Anonymkode: b1d54...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå