Gå til innhold

Mor og barn ønsker ikke samvær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan være at denne damen har mast om å få barnet til å kalle henne mamma. Det kan være sårt for henne at barnet nekter å kalle henne mamma. Det gir mer mening ift resten ts skriver rundt temaet. 

Det kan være at denne moren ikke ser verden slik den egentlig er. Det kan barnevernet ha forstått. Hun forklarer sin virkelighet som om den er sann, men den er ikke det. Og hun forstår det ikke. 

Anonymkode: a1261...f2a

Er akkurat det jeg har prøvd å få frem i innleggene mine.

Anonymkode: 047ce...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei legger ikke skylden på barnet. Må si  og gjøre hva hen vil til meg. Kommer ikke til å føle meg mobba uansett. Mor mener barnet og fosterforeldrene mobber henne. Jeg har ikke sett barnet siden hen var baby så jeg vet ikke hva som foregår på de samværene

Anonymkode: e2b96...d9c

Så hvorfor beskytter du mor?

Anonymkode: 2df01...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hvorfor beskytter du mor?

Skrev jo det. Trodde de hadde det bra sammen. Bra ordning med fosterforeldrene og henne. Det var nok folk som stilte opp. Visste jo hun helst ville hatt barnet og at hun vært i rettssakene. Ufortjent mye kritikk når dere ikke kjenner henne, hun er en av få jeg har. Hun har et bra liv hun og mange ting på stell, jeg er ikke rusfri engang. Er jo det i perioder da. Slutter lett hvis det må til. Samvittigheten min er hvertfall helt svart så er jeg som ikke takler meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hun har sagt de ikke liker hun har ny mann og bra liv nå. Mora hennes mora til mora sa jeg så ut som en freak og kunne holde meg unna. Det er 10 år siden haha. Orker ikke grine lenger.  Nei hadde ikke to foreldre. Hadde en. Hadde du? Samma det. Savner henne.

Seriøst? Er ikke noe du finner på nå? Trengte å høre det. Tusen takk. Eller, det var jo ikke bra at mora trakk seg ut da, men du skjønner.

Min oppvekst var slik: 

Moren min hadde hatt det tøft i sin oppvekst, hun hang etter på flere måter. I en alder av 6 år husker jeg at jeg alltid følte at jeg må passe på mamma. Man mister så utrolig mye når man må bli voksen i altfor ung alder. Jeg hadde begge mine foreldre, men faren min jobbet borte i lengre perioder. Moren min ruste seg når han var borte. 

Hvis du hadde overtatt da barnet var baby så regn med at du ikke hadde fått fred fra moren. I verste fall hadde du latt henne styre på fordi du er redd for mors sinne. Da hadde barnet ditt måtte vokse opp som meg. En barndom uten å få lov til å være barn.

Du har alle muligheter fra i dag, om du bytter plass på moren og barnet i følelsene dine. 

Jeg ble flyttet i fosterhjem tidlig i tenårene, det tok lang tid fordi jeg aldri tystet på min mor og hun holdt fasaden oppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er akkurat det jeg har prøvd å få frem i innleggene mine.

Det ser jeg ikke. Men da innser du at du ikke skal tro på noe moren sier. Du skjønmer at du selv må hente ut informasjon for å få fakta. 

Da har ikke fostermor nektet mor å bli kalt for mamma.

Og mor er fremdeles ikke oppegående nok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skrev jo det. Trodde de hadde det bra sammen. Bra ordning med fosterforeldrene og henne. Det var nok folk som stilte opp. Visste jo hun helst ville hatt barnet og at hun vært i rettssakene. Ufortjent mye kritikk når dere ikke kjenner henne, hun er en av få jeg har. Hun har et bra liv hun og mange ting på stell, jeg er ikke rusfri engang. Er jo det i perioder da. Slutter lett hvis det må til. Samvittigheten min er hvertfall helt svart så er jeg som ikke takler meg. 

Så la meg få dette rett.

Mor mistet omsorgen fra fødselen og du som far er rusmisbruker, men "kan stoppe når du vil"?

Og du tar mor sin side når barnet selv ikke ønsker samvær?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ser jeg ikke. Men da innser du at du ikke skal tro på noe moren sier. Du skjønmer at du selv må hente ut informasjon for å få fakta. 

Det er ikke jeg som starta dette her som du har svart. Det er en annen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det må til for å treffe barna i fosterhjem ja. Null alkohol, null rus, for alltid. 

Så gjennom årene har hun forsøkt å få barnet tilbake og tapt hver gang. Da er hun ikke god nok. Hun klarer nok å forholde seg til andre voksne, som deg, det er litt annet som kreves for å stille opp for et barn. 

Rus er en sykdom, men du har også et valg. Det er ikke for seint. Men skal du gå all in, så vær en stabil fyr og steng mors ord ute. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så la meg få dette rett.

Mor mistet omsorgen fra fødselen og du som far er rusmisbruker, men "kan stoppe når du vil"?

Og du tar mor sin side når barnet selv ikke ønsker samvær?

Man kan alt når man er ruset. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å ha et bra liv og å være rusfri er ikke det samme som å være en god forelder. Prøv å tenk rasjonelt, og ikke med den dårlige samvittigheten din. Det er mulig det beste for barnet er minst mulig innblanding fra biologiske foreldre. Tenk nøye gjennom om det vil bli bedre for barnet om du kommer inn i livet hennes, og respekter om svaret er et nei.

Jeg er ikke ts. Svarte fordi du siterte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å ha et bra liv og å være rusfri er ikke det samme som å være en god forelder. Prøv å tenk rasjonelt, og ikke med den dårlige samvittigheten din. Det er mulig det beste for barnet er minst mulig innblanding fra biologiske foreldre. Tenk nøye gjennom om det vil bli bedre for barnet om du kommer inn i livet hennes, og respekter om svaret er et nei.

Jeg så det i etterkant. Beklager det. Jeg siterte deg videre for å poengtere at du hadde rett. I siste sitat kikket jeg ikke på anonymkode.

Går han all in får han nok veiledning av barnevernet akkurat som mor har fått. 

Alt et barn trenger for å ha et g8dt hjem er så masse at jeg orker ikke ramse opp nå. Det får barnevernet rundt dette barnet ta seg av. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Seriøst? Er ikke noe du finner på nå? Trengte å høre det. Tusen takk. Eller, det var jo ikke bra at mora trakk seg ut da, men du skjønner.

Det skal sies at det endte likevel ikke så bra for far og barn i den saken da barnet fant ut at far hadde løyet hele veien om en viktig sak. Barnet er voksen nå og velger å ikke ha kontakt med biologisk far (og mor), har fremdeles fosterforeldrene ved sin side. Fosterforeldrene stiller opp som de ville gjort om det var biologisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha går litt surr i de her innlegga jo. Poenget uansett er hun ruser seg ikke som jeg vet, jeg gjør. Får ikke hun barnet får ikke jeg. Jeg kan prøve, men da må jeg ha en advokat. Er det dyrt? Må registrere meg og det. Jeg vet ikke hva rettssakene har handlet om for jeg var ikke der, men samværene og kanskje omsorgen tror jeg. Hun er ikke en dårlig mor men hun har sagt de bruker nå at barnet har vært der så lenge. Vet det fremstår som jeg ikke har brydd meg men jeg har faktisk det bare at det har vært så mye greier med meg.  Jeg prøver å ta meg sammen.  Det den ene skrev her var motivasjon. Håp. Tusen takk. virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Haha går litt surr i de her innlegga jo. Poenget uansett er hun ruser seg ikke som jeg vet, jeg gjør. Får ikke hun barnet får ikke jeg. Jeg kan prøve, men da må jeg ha en advokat. Er det dyrt? Må registrere meg og det. Jeg vet ikke hva rettssakene har handlet om for jeg var ikke der, men samværene og kanskje omsorgen tror jeg. Hun er ikke en dårlig mor men hun har sagt de bruker nå at barnet har vært der så lenge. Vet det fremstår som jeg ikke har brydd meg men jeg har faktisk det bare at det har vært så mye greier med meg.  Jeg prøver å ta meg sammen.  Det den ene skrev her var motivasjon. Håp. Tusen takk. virkelig.

Hvorfor vil du absolutt ta barnet ut av det eneste hjemmet det noen gang har hatt? Fra omsorgspersonene det har kjent hele livet? 

Du går inn i dette på helt feil måte. Leste du at far ikke ville fjerne barnet fra hjemmet, da hadde far omsorgsevne når han lot barnet bli der det hadde vokst opp? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du får ikke omsorg eller samvær når du ruser det, ingen vits i å ha noen rettsak før livet er helt 100% på stell. Og ja, barn som har bodd lenge i fosterhjem har ikke godt av å flyttes.

Anonymkode: 5e661...b58

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mor er mest sannsynlig ikke emosjonelt moden nok til å ta vare på barnet. 

Du får prøve å være rusfri i noen år, få på plass en utdanning og jobb og sikte deg inn på å tenke barnets beste. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du fremstår som rusmisbruker med psykiske vansker, relasjonsvansker, svekket mentaliseringsevne og minuskunnskap om barn og deres utvikling.

Du vil ha omsorgen for et barn du ikke kjenner, ikke har juridisk foreldreskap til og som antagelig er særlig sårbart. Barnet har sterk tilknytning til og ønsker å bo i hjemmet det har kjent siden det var baby. 

Hele greia fremstår som en dårlig spøk.

Du kommer aldri til å få omsorg for dette barnet. Etter mye tid og penger, kan du kanskje få noe samvær. Å tvinge barnet til kontakt vil være skadelig for det og slik du fremstår tilføre barnet ingenting positivt. 

Anonymkode: bd15d...9e9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor vil du absolutt ta barnet ut av det eneste hjemmet det noen gang har hatt? Fra omsorgspersonene det har kjent hele livet? 

Du går inn i dette på helt feil måte. Leste du at far ikke ville fjerne barnet fra hjemmet, da hadde far omsorgsevne når han lot barnet bli der det hadde vokst opp? 

Jeg vil ikke det?  Mora er den som har hatt samvær jevnlig og hun kjenner barnet bedre enn jeg gjør, så hvis hun mener at jeg må komme inn i saken og gjøre noe så kan jeg ikke nekte det. Jeg har gjort ting overfor henne også jeg prøver å gjøre opp for nå. Barnet vil ikke på samvær med henne men hvis hun mener jeg har en sjans så er jeg ræva forelder hvis jeg sier nei jeg gidder ikke. Så å si det til barnet senere da? Ble spurt om å gjøre noe men gadd ikke. Har ikke noe valg. Hun har uansett styrt det her fra the beginning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det at barnet har vært der lenge er et veldig viktig argument om man tenker på barnets beste. Tenk hvor vondt det vil være for barnet å miste (foster)foreldrene sine i en alder av 9-11 år! Så der er det ingen tvil om hva som er riktig å gjøre av biologiske foreldre, og det er å holde seg langt unna noen rettsak om det. Forstår du det? Høres ikke ut som biologisk mor forstår.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mora er den som har hatt samvær jevnlig og hun kjenner barnet bedre enn jeg gjør, så hvis hun mener at jeg må komme inn i saken og gjøre noe så kan jeg ikke nekte det. 

Selvfølgelig kan du det. 

Denne moren har deg rundt lillefingeren, men er helt åpenbart ikke noen god forelder.

Hun tror et barn på maks 11 år utsetter henne for mobbing fordi det er avvisende mot en semi-fremmed dame som sviktet det i slik grad at det har vokst opp i fosterhjem. Dine ord. Det tyder på ekstrem emosjonell umodenhet og er overhodet ikke forenlig med å ivareta et barn. 

Du ser ikke dette og er dermed like ille. 

Anonymkode: bd15d...9e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...