Gå til innhold

Mor og barn ønsker ikke samvær

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal prøve å forklare. Mor er den som har vært involvert med samvær helt fra barnet var liten. Far har ikke fått noen informasjon eller fått komme på banen. Mor sin familie har blitt favorisert over mor, og det har nok vært ok for henne, men poenget er at mors familie vil ikke ha barnet og det må være greit. Mor har blitt bombardert med påstander om at hun er dårlig mor, til tross for at hun har stilt opp det lille hun har fått lov. De har snudd seg helt totalt imot mor. Barnet visste ikke før det ble stort at det var biologisk mor fordi det ble holdt hemmelig for alle trodde det var det beste for barnet. Hvordan kan jeg komme på banen nå som ikke har vært involvert i de årene? Mor er naturlig nok veldig fårnærmet for måten hun er blitt behandlet og for utestengingen, mobbingen og trakasseringen av henne. Jeg får ikke så mye informasjon fra der heller. Hun har ikke gjort noe galt. Jeg har ikke sagt at det beste for barnet ikke er å bo hos fosterforeldrene. Mor har nytt liv nå, og hun går rundt og sier til folk at hun ikke har noe barn. Syns sikkert det er flaut og skamfullt. Syns det er synd at barnet ikke vil hilse på henne og behandler henne dårlig. Jeg har ikke noen tilknytning til noen av de egentlig, men jeg er jo glad i de og har ikke blitt vurdert. engang. Jeg vil gjerne komme i bilde nå men hvordan bør jeg gå frem?

Anonymkode: e2b96...d9c

Hvor har mor fått den informasjonen? Fra familien som ikke vil ha barnet? 

Ta kontakt med barnevernet så får du veiledning. Ta kontakt med advokat også. 

Anonymkode: a1261...f2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det slik at samvær skal gagne barnet, enten det er boende i fosterhjem eller hos en av foreldrene. 

Man skal være veldig forsiktig med å mene at barn blir manipulert til å ha sine meninger. 

Det kan være at fosterforeldrene støtter barnets meninger, selv om det kan se ut som at de er mest negative.

Husk at de har oppdratt og elsket barnet hele barnets liv, de føler nok en enorm kjærlighet for barnet. 

Barnet ønsker ikke samvær, jeg ble glad for å se at et fosterbarn endelig blir hørt. For det er mange av de som må gjennomføre det uansett hva de selv ønsker. 

Jeg forstår ikke "nå må alle i mors familie få fred fra fosterfamilien." Hva menes med dette? 

Hva mener du med barnets meninger bli hørt? Mora har hatt samvær hele tiden  hun, og det til tross for hvordan hun har blitt behandlet av barnet og fosterforeldrene. Hvorfor skulle fosterforeldre støtte barnets negative meninger eller vrangforestillinger om egen familie? Pga mobbing og negativt syn på transseksualisme? Homofobe?  Fordi fosterforeldrene ønsker barnet skal ha kontakt med folk i mors familie, men ikke mora. Hørte de forsøker å blande seg opp i familien hennes når hun helst vil ha de vekk fra de. Det er best at mor har samvær med barnet, men hvis hun ikke vil mer så kan jeg vurdere. Så det ender nok med at de forsøker ta hen helt vekk fra mor. Invitere i konfirmasjon tanter og onkler osv, men ikke foreldrene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mora fikser ikke mer juling rett og slett. Det blir jo feil at barnet har rett til å kjenne til alle, mens vi andre ikke har noen rettigheter. Dessuten har mora hatt samvær hele tiden. Når mora til slutt må trekke seg ut så blir det feil at fosterforeldrene skal mase og plage moras familie som har sagt de ikke kan ha hen. Det er ingen som har plaga fosterforeldrene eller barnet. Jeg har som skrevet ikke vært involvert før nå.

Nei det er helt riktig, barnet har rett til sine foreldre, foreldre har ikke rett på barnet.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mora får hele tiden negativt og dritt fra de hun samtaler med om barnet. Høre at hun ikke er god nok etc. Hun er skikkelig lei av det for det stemmer ikke. Derfor hun kanskje må trekke seg. Jeg vet at de holder hardt på barnet, men at de vil ha kontakt med moras familie uten mora for det er henne eller oss da, som de vil holde utenfor. Derfor jeg skrev at de må la moras familie i fred for flere der har sagt tydelig ifra, men de vil ikke være frekke heller og avvise. Det viktigste er at mora har det bra nå, med sin familie. Jeg har jo også mitt liv, men som jeg skrev så vil jeg gjerne ha kontakt med barnet. Jeg vet ikke om jeg er registrert som far den gangen for jeg har aldri underskrevet noe, men jeg har ikke fraskrevet meg barnet. Mora har hatt samvær ja, hele tiden.   men Ikke så ofte tror jeg. Det tok tid før de var ærlige med barnet på at mora var mora hennes. Barnet nektet å se på henne som mora og hun fikk bare kjeft og kritikk hele tiden, det jeg mener er juling. Det er jeg som ikke formelt har utført kjønnskorrigerende operasjon hvis noen lurte. Jeg forstår at det er skikkelig flaut og skamfullt for mora nå som hun har det bedre, med denne situasjonen. Så hun orker ikke si hvis noen spør at hun har barn for hun ikke har det. Jeg har ikke tenkt på det, men jeg er lei meg og har dårlig samvittighet for ikke kommet i banen før nå

Det et det viktigste? At mora har det bra? Hva med barnet?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor har mor fått den informasjonen? Fra familien som ikke vil ha barnet? 

Ta kontakt med barnevernet så får du veiledning. Ta kontakt med advokat også. 

Hvilken informasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
minister-mio skrev (5 minutter siden):

Nei det er helt riktig, barnet har rett til sine foreldre, foreldre har ikke rett på barnet.

Det et det viktigste? At mora har det bra? Hva med barnet?

Barnet har ikke rett til foreldrene når de ikke gidder mer. Ingen kan tvinge foreldre eller fosterforeldre til å være der for et barn. Høres ut som voksne må tvinges på barn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnet har ikke rett til foreldrene når de ikke gidder mer. Ingen kan tvinge foreldre eller fosterforeldre til å være der for et barn. Høres ut som voksne må tvinges på barn

Barnekonvensjonen er ikke enig med deg 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
minister-mio skrev (Akkurat nå):

Barnekonvensjonen er ikke enig med deg 

Så du mener jeg som far må tvinges til samvær? Obligatorisk oppmøte for mor da, men barnet kan når som helst drite i henne? Ikke sånn det fungerer tydeligvis. Jeg har ikke vært involvert så jeg skjønner det kanskje ikke er barnets beste at jeg kommer på nå, men jeg har dårlig samvittighet for både barnet og mora og vet ikke hva jeg skal gjøre med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du mener jeg som far må tvinges til samvær? Obligatorisk oppmøte for mor da, men barnet kan når som helst drite i henne? Ikke sånn det fungerer tydeligvis. Jeg har ikke vært involvert så jeg skjønner det kanskje ikke er barnets beste at jeg kommer på nå, men jeg har dårlig samvittighet for både barnet og mora og vet ikke hva jeg skal gjøre med det

Du fremstår i tiltagende grad som stokk idiot og fullstendig uegnet som forelder.

La ungen i fred. Hold fred. Les en bok - gjerne om utviklingspsykologi.

Herregud. 

Anonymkode: bd15d...9e9

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har ikke svart på om mir har skiftet kjønn. 
Om så er så blir det umulig for barnet å forholde seg til det som skulle være hennes mor. 
Hvem har skiftet kjønn? 

Anonymkode: 1cee5...7a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Barn har rett på samvær med sine foreldre ja. Det kommer jo frem både av barneloven og barnekonvensjonen. Nå er heldigvis ikke de fleste som deg og syntes det er helt urimelig.

Du virker jo være butthurt av at barnet har rettigheter og ikke du og mor.

Endret av minister-mio
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ikke vil ha kontakt med biologiske foreldre,  og har det fint med fosterforeldre, så la det da leve lykkelig med fosterforeldrene. Vær så gode foreldre at dere setter barnets følelser først, og trekk dere helt unna. La barnet velge selv om hun vil ha kontakt etter fylte 18 år. 

Endret av tirben
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har ikke svart på om mir har skiftet kjønn. 
Om så er så blir det umulig for barnet å forholde seg til det som skulle være hennes mor. 
Hvem har skiftet kjønn? 

Anonymkode: 1cee5...7a5

Jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hva mener du med barnets meninger bli hørt? Mora har hatt samvær hele tiden  hun, og det til tross for hvordan hun har blitt behandlet av barnet og fosterforeldrene. Hvorfor skulle fosterforeldre støtte barnets negative meninger eller vrangforestillinger om egen familie? Pga mobbing og negativt syn på transseksualisme? Homofobe?  Fordi fosterforeldrene ønsker barnet skal ha kontakt med folk i mors familie, men ikke mora. Hørte de forsøker å blande seg opp i familien hennes når hun helst vil ha de vekk fra de. Det er best at mor har samvær med barnet, men hvis hun ikke vil mer så kan jeg vurdere. Så det ender nok med at de forsøker ta hen helt vekk fra mor. Invitere i konfirmasjon tanter og onkler osv, men ikke foreldrene. 

Hun tåler ikke barnets følelser? Man skal klare å tåle alle følelser fra barn.

Tviler på at fosterforeldrene har sittet å kalt henne stygge ting.

Ikke stol på alt som kommer via andre.

Hvis barnet ønsker å ha kontakt med resten av familien, så er det opp til barnet og resten av familien.

Barn i fosterhjem pleier å få velge hvem som kommer i konfirmasjon. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hun tåler ikke barnets følelser? Man skal klare å tåle alle følelser fra barn.

Tviler på at fosterforeldrene har sittet å kalt henne stygge ting.

Ikke stol på alt som kommer via andre.

Hvis barnet ønsker å ha kontakt med resten av familien, så er det opp til barnet og resten av familien.

Barn i fosterhjem pleier å få velge hvem som kommer i konfirmasjon. 

Jeg vet at mora vil bli skikkelig fårnærmet hvis barnet vil ha kontakt med andre i moras familie og ikke henne. Familien til mora vil ikke akseptere det hvis hun blir utelatt og utestengt slik hun har blitt mobbet og trakassert hele tiden. Og hvis de blir invitert og ikke henne. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å mothindre at det skjer. Det er rett og slett et utilgivelig svik og jeg håper ikke at barnet vil svikte mor. Det var et fint forslag å ta kontakt med advokat jeg må det. Må jeg betale barnebidrag hvis jeg melder meg opp som far nå? Da har jeg rett på samvær også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tenker dere kan vente til barnet selv ønsker å finne ut hvem sine foreldre er. Dette er mye for et barn. Så her har jeg villa holdt meg unna og holdt døren åpen hvis barnet ønsker kontakt senere i livet. 

Anonymkode: 5f77f...7ff

Ja, stakkars barn.

Fostermor som ønsker å være mor.

Uegnet mor som ønsker å være mor.

Far som ønsker å være mor.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vet at mora vil bli skikkelig fårnærmet hvis barnet vil ha kontakt med andre i moras familie og ikke henne. Familien til mora vil ikke akseptere det hvis hun blir utelatt og utestengt slik hun har blitt mobbet og trakassert hele tiden. Og hvis de blir invitert og ikke henne. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å mothindre at det skjer. Det er rett og slett et utilgivelig svik og jeg håper ikke at barnet vil svikte mor. Det var et fint forslag å ta kontakt med advokat jeg må det. Må jeg betale barnebidrag hvis jeg melder meg opp som far nå? Da har jeg rett på samvær også 

Nei, heldigvis ikke

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det som forteller deg alt dette? Er det mor? Klarer du i såfall å se at det kanskje ikke er sannheten hun forteller?

Ja du må betale bidrag til barneverntjenesten hvis de ber om det, og hvis du skal ha samvær må dette tas opp i nemda først. Så er det jo slik at man ikke kan tvinge barn til samvær, så selv om du evnt får tilkjent litt samvær (siden du ikke har vært tilstede i barnets liv, vil man nok snakke om timer og ikke dager) så kan man ikke tvinge barnet hvis det setter seg til motverge.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sitter du her og sier at et barn yngre enn tolv år - i fosterhjem fordi mor ikke fungerte - begår et utilgivelig svik mot sin mor ved å være avvisende? 

Amøbe. Du er ingen forelder.

Anonymkode: bd15d...9e9

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du håper ikke at barnet vil svikte mor??? Her forstår du så lite av hvordan barnet har det, og du stoler tydeligvis utelukkende på det mor forteller. Vær så snill og ikke ta kontakt med advokat, og ikke lag livet til barnet og fosterforeldrene vanskeligere enn det er. Ta deg heller en time hos psykolog, familievernkontor (om det er mulig?), eller noen andre som kan hjelpe deg med å sortere tankene dine. Begynn å tenk over at det er en grunn til at mor ikke har omsorgen for barnet!

Anonymkode: 047ce...5cd

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ulven skrev (1 minutt siden):

Hvem er det som forteller deg alt dette? Er det mor? Klarer du i såfall å se at det kanskje ikke er sannheten hun forteller?

Ja du må betale bidrag til barneverntjenesten hvis de ber om det, og hvis du skal ha samvær må dette tas opp i nemda først. Så er det jo slik at man ikke kan tvinge barn til samvær, så selv om du evnt får tilkjent litt samvær (siden du ikke har vært tilstede i barnets liv, vil man nok snakke om timer og ikke dager) så kan man ikke tvinge barnet hvis det setter seg til motverge.

Jeg vet hvordan hun vil reagere og det er mor som forteller meg det ja. Hun har ikke noe å tjene på å ikke fortelle meg sannheten om hvordan det er og hvordan hun har det. Vi har ikke snakka om det med registrering av farskap ennå. Jeg prøver å finne ut mine rettigheter også midt i det og hva jeg skal gjøre for å hjelpe henne. Så vi må finne ut om det lønner seg at jeg registrerer meg og det må jeg ta med en advokat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...