AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Er det dumt å la en valp på 8 måneder å trene inne sammen med andre hunder? Når hormoner løper løpsk og den har dotter i ørene. Anonymkode: 11696...205 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Det kommer jo helt an på omstendighetene. Er du på kurs kurs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar var på grunnkurs og der var det mange unghunden med hormoner, men de ble kjempeflinke! De var ca 1 år tror jeg. Med en dyktig instruktør så går det veldig fint:) Anonymkode: ebcd9...a8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar Nei, det er ikke dumt. Men du må akseptere at nivået blir lavere enn steder uten forstyrrelser, så senk dine egne forventninger. Det er helt normalt at ikke noe går inn i den perioden, men det er en kjempefin periode å trene kontakt og ro i. Anonymkode: d57fa...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar Det er dumt hvis hunden bruker tiden på å lære seg ting du ikke vil at den skal kunne. Det er ikke dumt om kriteriene er tilpasset og den lærer å jobbe, selv med hormoner, i et vanskelig miljø. Anonymkode: 94d1d...7b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Jeg ville faktisk sagt det er veldig lurt med kurs uansett, både du og hund lærer mye og dere skaper et bedre bånd mellom dere uansett alder. Prøv unghundkurs men ikke forvent at det skal gå på skinner, dette er alderen der hunden ikke hører hvis den ikke vil. Anonymkode: 9c2ed...947 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar Jeg vil absolutt anbefale kurs, vi var både på valpekurs og unghund-kurs. Med en skikkelig instruktør så får man gode tips og instruktøren kan dele i grupper om det er hunder som ikke bør være løse sammen. Anonymkode: c22d3...8dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar Sålenge kurset foregår på hundens premisser, dvs 100% belønningsbasert, tvang- og fryktfritt, uten aversiver, og alle medvirkende respekterer de individuelle hundenes forutsetninger, så er kurs bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 13.17): Er det dumt å la en valp på 8 måneder å trene inne sammen med andre hunder? Når hormoner løper løpsk og den har dotter i ørene. Anonymkode: 11696...205 Hva er alternativet, skal du trene bikkja når den er voksen og fått innprentet dårlige vaner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Meld på kurs, bra for både deg og hunden. Det eneste er at hunden kan være vanskelig å trene eller få til å lytte i et travelt miljø sammen med andre hunder. Men jeg ser på det som positivt, for hunden vil aldri bli bedre hvis ikke du utsetter den for forskjellig miljø og trener på det. Bare ikke ha høye forventninger, jobb med helt enkle ting som hunden allerede er god på hjemme og ikke prøv å lære den noe nytt Anonymkode: c0e93...4d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #11 Del Skrevet 23. januar Gå på kurs! Velg en kursholder som har få hunder pr kurs. Min erfaring er at da får man mer utbytte av kurset. Var selv på kurs da min var 8 mnd og det gikk mye bedre enn forventet. Anonymkode: 8bea3...0ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå