AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden Irak skrev (5 minutter siden): Om noen velger å konfrontere meg så synes jeg det er flott så lenge de er saklige. Er de ikke det, så klarer jeg ikke å ta det seriøst. Da tenker jeg de er umodne og barnslige på en negativ måte. Jada, men andre kan altså bli såret av dette. Anonymkode: 9bbcd...517 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 22 timer siden Forfatter #22 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jada, men andre kan altså bli såret av dette. Anonymkode: 9bbcd...517 Ja men da må de jo si det. Eks. Den kommentaren likte jeg ikke eller her såret du meg. Gir man ikke beskjed så har man ikke mulighet til å rette opp i det heller. Er ingen som er tankelesere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #23 Del Skrevet 22 timer siden Irak skrev (17 minutter siden): Om noen velger å konfrontere meg så synes jeg det er flott så lenge de er saklige. Er de ikke det, så klarer jeg ikke å ta det seriøst. Da tenker jeg de er umodne og barnslige på en negativ måte. Ja, jeg er i hovedsak enig i dette. Dersom noen skulle konfrontert meg med noe, og la det frem som « jeg vet ikke om du er klar over det, men den gangen såret det du sa eller gjorde meg.», så er det som regel greit. Da kan vi jo kommuniserer rundt dette. Jeg kan svare : «beklager, det var jeg ikke klar over. Jeg trodde dette ble oppfattet som spøk. Jeg mente ikke å såre deg.» eller kanskje «beklager, ja jeg visste vel egentlig det. Jeg var på et dårlig sted selv, og dette gikk ufortjent utover deg. Det var feil av meg» eller kanskje « ja, jeg var sur på deg den gangen- og ønsket å såre deg. Vi har vært barnslige her begge to, skal vi legge det bak oss?» Dersom noen bare angriper en uten at man forstår hvorfor, så er man like langt. Anonymkode: da902...862 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21 timer siden Forfatter #24 Del Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg er i hovedsak enig i dette. Dersom noen skulle konfrontert meg med noe, og la det frem som « jeg vet ikke om du er klar over det, men den gangen såret det du sa eller gjorde meg.», så er det som regel greit. Da kan vi jo kommuniserer rundt dette. Jeg kan svare : «beklager, det var jeg ikke klar over. Jeg trodde dette ble oppfattet som spøk. Jeg mente ikke å såre deg.» eller kanskje «beklager, ja jeg visste vel egentlig det. Jeg var på et dårlig sted selv, og dette gikk ufortjent utover deg. Det var feil av meg» eller kanskje « ja, jeg var sur på deg den gangen- og ønsket å såre deg. Vi har vært barnslige her begge to, skal vi legge det bak oss?» Dersom noen bare angriper en uten at man forstår hvorfor, så er man like langt. Anonymkode: da902...862 Jeg tenker at når jeg sier at dette likte jeg ikke så har jeg sagt ifra. Endret 21 timer siden av Irak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden Irak skrev (6 minutter siden): Jeg tenker at når jeg sier at dette likte jeg ikke så har jeg sagt ifra. Mener du uten å utdype i det hele tatt? Jeg tenker at man må jo ofte utdype hvertfall litt hvorfor man ble såret av noe, eller hvorfor man ikke likte noe - spesielt blant venner. Ikke for å utlevere alle detaljer om seg selv, men bare som normal mellommenneskelig kommunikasjon. Anonymkode: da902...862 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden Jeg lar meg ikke krenkes av den minste ting. Føler jeg noen er frekke og spydige mot meg så får de svar på tiltale. Stort sett blir det stille da. Slutt å ta dere nær av ting, det blir for dumt om alt andre sier skal være så sårt. Rett og slett patetisk å la seg krenke, gå heller i dere selv det er nok en årsak til hva som blir sagt til dere. Anonymkode: 6f270...461 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21 timer siden Forfatter #27 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mener du uten å utdype i det hele tatt? Jeg tenker at man må jo ofte utdype hvertfall litt hvorfor man ble såret av noe, eller hvorfor man ikke likte noe - spesielt blant venner. Ikke for å utlevere alle detaljer om seg selv, men bare som normal mellommenneskelig kommunikasjon. Anonymkode: da902...862 Akkurat den første der kommer vel litt an på hvor godt man kjenner vedkommende tenker jeg. Det kan jeg forstå. Er det utpreget tydelig så syns jeg det kan være vanskelig å forholde meg til. Å såre for å såre er uansett ikke bra. Jeg personlig gjør ikke det med hensikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Jeg kutter dem ut av livet mitt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden Skulle jeg kutte ut alle som har sagt noe sårende til meg på et eller annet tidspunkt, hadde jeg ikke hatt noen relasjoner i dag😄Jeg prøver å ikke dvele for mye; jeg har nok tråkket i salaten mang en gang selv😊 Anonymkode: 5f7b4...7da 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #30 Del Skrevet 21 timer siden Irak skrev (32 minutter siden): Ja men da må de jo si det. Eks. Den kommentaren likte jeg ikke eller her såret du meg. Gir man ikke beskjed så har man ikke mulighet til å rette opp i det heller. Er ingen som er tankelesere... Altså: Noen har gjort urett mot deg tidligere Du konfronterer vedkommende i etterkant Vedkommende blir såret over konfrontasjonen fordi vedkommende ikke forstår at den tidligere hendelsen betød så mye Det gjør da altså ingenting om vedkommende blir såret, fordi det er berettiget pga den tidligere hendelsen. Sånn. Anonymkode: 9bbcd...517 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21 timer siden Forfatter #31 Del Skrevet 21 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså: Noen har gjort urett mot deg tidligere Du konfronterer vedkommende i etterkant Vedkommende blir såret over konfrontasjonen fordi vedkommende ikke forstår at den tidligere hendelsen betød så mye Det gjør da altså ingenting om vedkommende blir såret, fordi det er berettiget pga den tidligere hendelsen. Sånn. Anonymkode: 9bbcd...517 Jeg konfronterer som regel ikke med mindre jeg kjenner personen veldig godt. Sier bare ifra om at det likte jeg ikke. Blir ikke det respektert så ser jeg ingen poeng i videre kommunikasjon med mindre jeg må. Eks jobb, medstudenter osv Endret 21 timer siden av Irak 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #32 Del Skrevet 21 timer siden Irak skrev (9 minutter siden): Akkurat den første der kommer vel litt an på hvor godt man kjenner vedkommende tenker jeg. Det kan jeg forstå. Er det utpreget tydelig så syns jeg det kan være vanskelig å forholde meg til. Å såre for å såre er uansett ikke bra. Jeg personlig gjør ikke det med hensikt. Nei, jeg er enig i det. Som sagt mener jeg ikke man skal utlevere hele livet sitt, og dersom det er en nær venn så vet vel de allerede hvorfor dette gikk over dine grenser. Jeg tenker mer i forhold til bekjente, dersom de sier noe de oppfatter som humor - så er det jo naturlig å gi de en viss forklaring på hvorfor dette ikke falt i god jord hos deg. Ellers blir man jo bare selv oppfattet som litt merkelig, eller? At noen prøver å såre deg med vilje er selvsagt noe annet, og ikke noe man skal finne seg i. Anonymkode: da902...862 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden Irak skrev (4 minutter siden): Jeg konfronterer som regel ikke med mindre jeg kjenner personen veldig godt. Sier bare ifra om at det likte jeg ikke. Blir ikke det respektert så ser jeg ingen poeng i videre kommunikasjon med mindre jeg må. Eks jobb, medstudenter osv Men dette dreier seg altså om andre personer enn deg og hvordan de kan reagere. Anonymkode: 9bbcd...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21 timer siden Forfatter #34 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, jeg er enig i det. Som sagt mener jeg ikke man skal utlevere hele livet sitt, og dersom det er en nær venn så vet vel de allerede hvorfor dette gikk over dine grenser. Jeg tenker mer i forhold til bekjente, dersom de sier noe de oppfatter som humor - så er det jo naturlig å gi de en viss forklaring på hvorfor dette ikke falt i god jord hos deg. Ellers blir man jo bare selv oppfattet som litt merkelig, eller? At noen prøver å såre deg med vilje er selvsagt noe annet, og ikke noe man skal finne seg i. Anonymkode: da902...862 Det kommer an på hva det gjelder. Selv om jeg er trygg på meg selv så har jeg noen følsomme punkter. Det har alle. Hadde vi ikke hatt det så hadde vi vært som roboter, og det er vi heldigvis ikke 😂 Om folk tenker at jeg er merkelig så får de bare tenke det. Det gjør ikke meg noe. Jeg sårer meg selv, før andre får sjansen til det. Det er ikke farlig å bli såra, bare veldig ubehagelig, så er det vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21 timer siden Forfatter #35 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men dette dreier seg altså om andre personer enn deg og hvordan de kan reagere. Anonymkode: 9bbcd...517 Dette kan gjelde flere selv om det er jeg som velger å svare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #36 Del Skrevet 21 timer siden Irak skrev (2 minutter siden): Dette kan gjelde flere selv om det er jeg som velger å svare. Nettopp mitt poeng. Anonymkode: 9bbcd...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #37 Del Skrevet 21 timer siden I mange år så har jeg ikke tatt til motmæle, heller bare kuttet ut slike personer. Nå svarer jeg, og gir beskjed om at jeg ikke aksepterer å bli behandlet slik - og så gidder jeg ikke å bruke mer tid på vedkommende. Anonymkode: e54c5...129 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #38 Del Skrevet 21 timer siden Irak skrev (3 minutter siden): Det kommer an på hva det gjelder. Selv om jeg er trygg på meg selv så har jeg noen følsomme punkter. Det har alle. Hadde vi ikke hatt det så hadde vi vært som roboter, og det er vi heldigvis ikke 😂 Om folk tenker at jeg er merkelig så får de bare tenke det. Det gjør ikke meg noe. Jeg sårer meg selv, før andre får sjansen til det. Det er ikke farlig å bli såra, bare veldig ubehagelig, så er det vondt. Nei, jeg mener det ikke slik- føler vi snakker forbi hverandre 😊 mener bare at vi kan ikke forvente at alle mennesker vet hva som er andres følsomme punkter uten videre. Og da faller det inn under normal mellommenneskelig adferd at kommunikasjonen går begge veier, slik at man forstår hverandre. Anonymkode: da902...862 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21 timer siden Forfatter #39 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, jeg mener det ikke slik- føler vi snakker forbi hverandre 😊 mener bare at vi kan ikke forvente at alle mennesker vet hva som er andres følsomme punkter uten videre. Og da faller det inn under normal mellommenneskelig adferd at kommunikasjonen går begge veier, slik at man forstår hverandre. Anonymkode: da902...862 Jeg forventer ingenting av andre mennesker. Det har jeg sluttet med. Det gjør meg ikke noe godt. Kommunikasjon går begge veier. Riktig det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 21 timer siden #40 Del Skrevet 21 timer siden (endret) Tidligere tenkte jeg at de sikkert ikke gjorde det med vilje, for det ville jeg ikke selv gjort. Man blir bedre til å se røde flagg med alderen da. Noen ganger er ikke folk klare over at de såret deg, så det er alltid lurt å først si ifra. Hvis reaksjonen er at de ikke bryr seg, så ville jeg nok prøvd å kutte ut sånne så fort som mulig, og forhåpentligvis har jeg ikke investert for mye i dem. Normalt er det absolutt ikke siste gang slike folk kommer til å gjøre det hvis du lar dem. Har hatt flere situasjoner der noen såret meg. På jobb var det en gang en leder. Jeg forklarte at hun hadde misforstått noe, og måten hun behandlet meg på etterpå fikk meg til å føle meg ekskludert. Hun unnskyldte seg og sa at det hun gjorde var ikke for å ekskludere meg (flytte meg fra en gruppe jeg hadde ledet), men for å hjelpe en annen kollega som hadde der vanskelig i den gruppa hun var. Vi gikk fra situasjonen som gode venner og med mye bedre forståelse for hverandre. Var en gang en kollega som fikk et lite raseriutbrudd som gikk utover meg. Først gikk jeg bare og satt meg - skjønte ikke hva jeg hadde gjort. Etterpå bestemte jeg meg for at jeg ikke skulle behandles slik, satellitt henne at jeg skjønner ikke hva jeg har gjort mot henne for å få en slik reaksjon. Hun unnskyldte seg og vi jobbet deretter ganske godt sammen. Det finnes også hyklerske mennesker med et jævlig skjørt ego som kommer til å legge skylda over på deg selv når de selv har skylden, f.eks: "DU fikk meg til å reagere slik, "dette var ikke et uhell, men din egen skyld", "jeg gjorde det ikke med vilje, så jeg trenger ikke unnskylde meg", "detvar lenge siden, så du burde ha kommet over det", "ja, men jeg sier jo bare sannheten" (om noe som enten ikke er snilt og konstruktivt å si, eller bare ikke objektivt). De burde man bare si ifra til at man ikke tålererer slik oppførsel mot seg selv, og prøve å komme seg unna. Selv mener jeg man MÅ kunne unnskylde seg. En unnskyldning er en måte å vise til en annen person at man ikke mente å såre dem, selv hvis man ikke gjorde det med vilje. Endret 20 timer siden av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå