Irak Skrevet 6 timer siden Forfatter #21 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det kan jo være det motsatte og, at de bare snakker om seg selv Anonymkode: 8838c...536 Mennesker som bare snakker om seg selv, og ikke stiller spørsmål er som regel det. Det er jeg enig i. Da er det monolog og ikke dialog. Så er det faktisk opp til den andre og bidra i samtalen. Man kan ikke legge alt ansvaret på en person. Det går ikke. Når mennesker ikke svarer på spørsmål ifra meg så slutter jeg å stille dem på et tidspunkt. Da tenker jeg dem ikke er interessert i å ha en meningsfylt relasjon. Og man må ikke svare på ting man ikke har lyst til å svare på, men da kan man si det synes jeg. Eks. Det ønsker jeg ikke å svare på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #22 Del Skrevet 6 timer siden Irak skrev (7 minutter siden): Mennesker som bare snakker om seg selv, og ikke stiller spørsmål er som regel det. Det er jeg enig i. Da er det monolog og ikke dialog. Så er det faktisk opp til den andre og bidra i samtalen. Man kan ikke legge alt ansvaret på en person. Det går ikke. Når mennesker ikke svarer på spørsmål ifra meg så slutter jeg å stille dem på et tidspunkt. Da tenker jeg dem ikke er interessert i å ha en meningsfylt relasjon. Og man må ikke svare på ting man ikke har lyst til å svare på, men da kan man si det synes jeg. Eks. Det ønsker jeg ikke å svare på. Ja selvfølgelig, jeg mener de samtalene hvor man ikke får sagt noe, og hvis man sier noe så er det "aha åja, men ..." og så durer de på om sitt. Det er monologer ja, når noen trenger å bare snakke av seg, de kunne like godt gjort det med en psykolog. Jeg vil ikke være gratis psykolog mer for folk som ikke bryr seg om meg med mindre de må snakke til meg. Fordi ingen andre gidder å høre det. Ikke jeg heller lenger nå da. Anonymkode: 8838c...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6 timer siden #23 Del Skrevet 6 timer siden Irak skrev (1 time siden): Mennesker som later som å være venn med deg bare for å blidgjøre deg. Er det greit synes dere? Hvordan håndterer dere dette? Jeg vet hva jeg selv gjør. Er bare nysgjerrig på hva andre gjør i slike tilfeller. Hva legger du i «later som å være venn bare for å blidgjøre deg»… - At de er vennlig? Er jo det de fleste normale oppegående er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6 timer siden Forfatter #24 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja selvfølgelig, jeg mener de samtalene hvor man ikke får sagt noe, og hvis man sier noe så er det "aha åja, men ..." og så durer de på om sitt. Det er monologer ja, når noen trenger å bare snakke av seg, de kunne like godt gjort det med en psykolog. Jeg vil ikke være gratis psykolog mer for folk som ikke bryr seg om meg med mindre de må snakke til meg. Fordi ingen andre gidder å høre det. Ikke jeg heller lenger nå da. Anonymkode: 8838c...536 Er det en person som jeg bryr meg veldig om så lytter jeg gjerne til det de har å si. Ihvertfall om jeg har opplevd at de har vært gode med meg tidligere. Det synes jeg er viktig. Gode venner gjør det i mitt hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6 timer siden Forfatter #25 Del Skrevet 6 timer siden Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå): Hva legger du i «later som å være venn bare for å blidgjøre deg»… - At de er vennlig? Er jo det de fleste normale oppegående er. Noen mennesker er bare vennlige når de vil ha noe. Er det jeg mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #26 Del Skrevet 6 timer siden Irak skrev (Akkurat nå): Er det en person som jeg bryr meg veldig om så lytter jeg gjerne til det de har å si. Ihvertfall om jeg har opplevd at de har vært gode med meg tidligere. Det synes jeg er viktig. Gode venner gjør det i mitt hode. Også om det aldri går begge veier mer? Lytter du bare i årevis mens de bare tar kontakt når de må tømme seg for frustrasjon og følelser? Bare fordi de var gode en gang i tiden? Anonymkode: 8838c...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 6 timer siden #27 Del Skrevet 6 timer siden Irak skrev (4 minutter siden): Noen mennesker er bare vennlige når de vil ha noe. Er det jeg mener. Hva er det du mener de vil ha fra deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #28 Del Skrevet 6 timer siden Min beste venninne gjennom tyve år og alt livet har å by på, bestemte seg plutselig for at min lykke var noe hun ikke taklet og gikk målretta etter fyren min. Ikke bare mislykkes hun, hun har flytta til ny by der ingen kjenner henne og hva hun har gjort.. Lite vet hun at samboeren hennes har vært utro og jeg kun venter på en anledning til å presentere bevisene. Jeg kutter ut folk over en lav sko hvis de viser seg å være drittsekker. Anonymkode: c72fa...10a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6 timer siden Forfatter #29 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Også om det aldri går begge veier mer? Lytter du bare i årevis mens de bare tar kontakt når de må tømme seg for frustrasjon og følelser? Bare fordi de var gode en gang i tiden? Anonymkode: 8838c...536 De relasjonene der jeg har opplevd det som ekstremt ensidig har jeg valgt å kutte ut for min egen del. Jeg skåner meg selv fra det. De får ikke den sjansen engang lenger. I de relasjonene der jeg opplever at det kan gå begge veier så gjør jeg det. Jeg oppfordrer som regel til det, for at jeg ønsker å bli kjent med personen. Er genuint interessert i andre mennesker, og liker ikke å avskrive andre før jeg må. Så er jeg veldig forsiktig og selektiv med hvem jeg velger å ha kontakt med. Er mange som tar kontakt med meg og jeg er høflig, men ikke noe mer som regel, med mindre de viser meg at de er interessert i det jeg tenker er en meningsfylt relasjon. For det er det stor forskjell på opplever jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 6 timer siden Forfatter #30 Del Skrevet 6 timer siden Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden): Hva er det du mener de vil ha fra deg? Det kan være ulikt. Jeg får sjeldent den samme omsorgen som jeg gir av meg selv. Ikke forventer jeg det heller. Det har jeg sluttet med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden Irak skrev (5 minutter siden): De relasjonene der jeg har opplevd det som ekstremt ensidig har jeg valgt å kutte ut for min egen del. Jeg skåner meg selv fra det. De får ikke den sjansen engang lenger. I de relasjonene der jeg opplever at det kan gå begge veier så gjør jeg det. Jeg oppfordrer som regel til det, for at jeg ønsker å bli kjent med personen. Er genuint interessert i andre mennesker, og liker ikke å avskrive andre før jeg må. Så er jeg veldig forsiktig og selektiv med hvem jeg velger å ha kontakt med. Er mange som tar kontakt med meg og jeg er høflig, men ikke noe mer som regel, med mindre de viser meg at de er interessert i det jeg tenker er en meningsfylt relasjon. For det er det stor forskjell på opplever jeg. Da er vi enige om det. Anonymkode: 8838c...536 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 2 timer siden #32 Del Skrevet 2 timer siden Irak skrev (3 timer siden): Det kan være ulikt. Jeg får sjeldent den samme omsorgen som jeg gir av meg selv. Ikke forventer jeg det heller. Det har jeg sluttet med. Høres ut som du har ett forskrudd syn på verden, hvor du feiltolker helt normal adferd som noe dårlig, basert på dine tidligere erfaringer. Du vil fortsette å innta rollen som offer så lenge du gjør dette, og mest sannsynlig blir det mye selvoppfylt profeti med dette tankesettet. Trist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1 time siden Forfatter #33 Del Skrevet 1 time siden Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden): Høres ut som du har ett forskrudd syn på verden, hvor du feiltolker helt normal adferd som noe dårlig, basert på dine tidligere erfaringer. Du vil fortsette å innta rollen som offer så lenge du gjør dette, og mest sannsynlig blir det mye selvoppfylt profeti med dette tankesettet. Trist. Jeg er ikke noe offer for noe som helst. Det har jeg heller aldri forfektet. Jeg forholder meg som regel til det som blir sagt eller gjort i handlinger mot meg, og responderer på det. Du kan holde deg for god for å hevde at du vet noe som helst om meg. Det gjør du ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 1 time siden #34 Del Skrevet 1 time siden Irak skrev (9 minutter siden): Jeg er ikke noe offer for noe som helst. Det har jeg heller aldri forfektet. Jeg forholder meg som regel til det som blir sagt eller gjort i handlinger mot meg, og responderer på det. Du kan holde deg for god for å hevde at du vet noe som helst om meg. Det gjør du ikke. Hele tråden din bygger på premisset om at folk som er vennlig mot deg har et skult og/ eller dårlig motiv. At mennesker som er vennlige kun gjør det for å utnytte deg. Det er ett dystropisk verdensbilde og handler mest om deg selv, ikke andre. Hvorfor du ser verden slik vet du vel best selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1 time siden Forfatter #35 Del Skrevet 1 time siden Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Hele tråden din bygger på premisset om at folk som er vennlig mot deg har et skult og/ eller dårlig motiv. At mennesker som er vennlige kun gjør det for å utnytte deg. Det er ett dystropisk verdensbilde og handler mest om deg selv, ikke andre. Hvorfor du ser verden slik vet du vel best selv. Det er ikke det jeg skriver. Av tidligere erfaringer så har det ofte vært slik. Verden går stadig framover heldigvis. Selv om jeg er blitt mye utnyttet så er jeg tillitsfull mot andre mennesker. Jeg har et stort nettverk sånn sett så jeg er heldig. Velger bare å bruke tiden min på dem jeg liker best. Jeg er veldig selektiv vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå