Gå til innhold

Butikk krever at badegjester ikke går i badetøy i butikken.

Irak

Kleskode matbutikk.   

225 stemmer

1. 1. Er det akseptabelt å handle i matbutikken i badetøy?

• Ja
      12
    • Nei
      207
    • Usikker
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nå er ikke jeg noen sydenfarer og holder meg på stranda hjemme. Men nå merker jeg at jeg blir nysgjerrig på hvordan det påvirker deg negativt at jeg skifter under et håndkle? Jeg liker ikke å sitte i vått tøy og har tenkt at det er uproblematisk å skifte. Alternativet er at jeg okkuperer toalettet for å skifte. 

Anonymkode: a6452...b0f

Det var en observasjon om nordmenn i utlandet. Der hvor de lokale, og de fleste andre, kommer i badetøy med tilpassede cover ups. Og tilpasser når de bader mot når de spiser lunsj, og slikt. 

Man ser på lang avstand hvem som ikke er vant til strandlivet. 

Anonymkode: de007...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke brydd meg/tenkt så mye over det, om jeg hadde møtt noen på butikken i badetøy. Men har ikke gjort det selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg må si at det var riiiimelig spesielt å møte ei dame på 50 inne på REMA kun iført rød bikini.

Anonymkode: 76c2a...c89

Det har jeg også gjort. Lite bekledde pupper og rompe vil jeg ikke ha i maten min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er nok mange som skulle ønske de kunne men som ikke tør. Ser ikke problemet hvis noen går inn på en butikk med ''badetøy'' så lenge de er påkledd. Herregud. Er ikke på butikken for at du skal sluke meg uansett. Har på meg hva jeg vil jeg.

Anonymkode: c12e3...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har sprunget innom bensinstasjon / butikk i bikini og sandaler selv. Drar ikke på shoppingtur slik. 

Anonymkode: 121f4...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Intet problem - da får man handle naken, slik som i Montalivet i Frankrike, der man har et mindre anstrengt forhold til menneskekroppen:

P3 sjekker ut: Nakenbyen

https://tv.nrk.no/serie/p3-sjekker-ut/sesong/2/episode/MYNT12002017

Anonymkode: f1423...4d8

Det er ikke mindre anstrengt. Blir du presset til nakenhet er ikke forholdet ditt til nakenhet mindre anstrengt. Mennekser har naturlige innstinker om å dekke seg til, som forøvrig også er grunnen til at nudist familier må bruke tvang for å kle av tenåringer. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Spørs Hvir butikken ligger om det er 5 meter fra stranden og hovedvekten av konser er badegjester, så må man forvente badetøy. 

ellers er jeg enig. Har sett folk i baris både på trikken og på Deichman, har mine grenser jeg også…

Anonymkode: 89945...a9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I matbutikker skal man dekke til armhuler, mage, rumpe og ha sko på. Det er god, gammel oppdragelse. T-skjorte og shorts går bra. Ville aldri ha handlet i en matbutikk der de ansatte var baris, i singlet eller i bikini. 

Man kommer ofte tett innpå hverandre i matbutikker. Rundt reolene og i kassakø. Så da tar man hensyn til andre. Selvfølgelig kan man si at man er nyvasket og ren på kroppen, men man kan liksom ikke kreve/forvente at andre kunder er det, og at andre regler skal gjelde for dem. Andres svette armhuler er lite delikate.

Anonymkode: 0233d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jane78 skrev (25 minutter siden):

Det er ikke mindre anstrengt. Blir du presset til nakenhet er ikke forholdet ditt til nakenhet mindre anstrengt. Mennekser har naturlige innstinker om å dekke seg til, som forøvrig også er grunnen til at nudist familier må bruke tvang for å kle av tenåringer. 

Så din (udokumenterte) oppfatning om at ''nudistfamilier må tvinge tenåringer'' er svaret til at menneskeheten liker å bruke klær... okei.

Vi har ikke naturlige instinkter om å dekke oss til. Da hadde vi blitt født med joggebukser og hettegensere. Det naturlige for oss er ikke å dekke over kroppene våre. Det er noe vi er tillært.

Du straffes med bøter og fengsel hvis du går naken i offentlig rom i de fleste deler av verden. Derfor er det ''naturlig'' for oss å kle på oss.

Anonymkode: c12e3...99d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skifter du ikke ut av våte badeklær? Syntetiske stoff, og attpåtil syntetiske stoff som er fuktige, samt høye temperaturer, er grobunn for sopp! Jeg står heller og skifter på stranden, enn å reise hjem med underlivssopp...

Anonymkode: d506a...7aa

Dette er så typisk norsk... 

Nei, det er ikke grobunn for sopp. Billige syden-basseng, der det flyter med solkrem, og unger som bader fritt uten bleie. Med ikke rengjorte solsenger. Det er det du bør være redd for.

Du høres litt ut som de som mener man blir forkjølet om man går ut med vått hår... i 25+ grader. 

Anonymkode: de007...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
jane78 skrev (2 timer siden):

Naturister tvinger ikke noen til å kle av seg. Små barn elsker å være nakne når de kan. Instinktet til mennesker er å være komfortable, og når er det varmt, river småbarn av seg hvert eneste plagg og løper nakne rundt på stranda uten den minste bekymring, nettopp fordi det er er mest komfortabelt og fritt. Det er forskjell på instinkt og kultur. Instinktet vårt er å kle av oss når det blir varmt(og kle på oss for å beskytte oss mot kulde eller for å beskytte mot andre ting), men så kommer den innlærte kulturen i veien slik at de fleste ikke kler seg helt nakne, men dekker til de deler av kroppen som de blir opplært til at er "skitne" og ikke må vises fram.

Når barn av naturister kommer i tenårene skjer det mye med kropp og sinn som gjør at mange tenåringer synes det er vanskelig å kle av seg. I den alderen er det fullt ut akseptert i naturistmiljøene at barna bruker badetøy eller andre klær. Mange av disse barna kommer tilbake til naturismen etter at tenårene er over og de har blitt trygge på seg selv igjen.

Anonymkode: 597c8...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...