Gå til innhold

Butikk krever at badegjester ikke går i badetøy i butikken.

Irak

Kleskode matbutikk.   

225 stemmer

1. 1. Er det akseptabelt å handle i matbutikken i badetøy?

• Ja
      12
    • Nei
      207
    • Usikker
      6

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Irak skrev (8 minutter siden):

Når jeg opplever å gå i butikken, og det er skiltet med "At her handler vi ikke i badetøy", så lurer jeg på hva andre gjør og tenker om det. 

Jeg håper vi slipper å komme dit hen at bøtelegging brukes som et virkemiddel. 

Jeg er veldig nysgjerrig av meg, og hvordan andre mennesker tenker, så det er det som er grunnen til at jeg spør. 

Og hvor i Norges land finner du slike skilt? 

Anonymkode: 17242...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hvor i Norges land finner du slike skilt? 

Sørlandet 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (10 minutter siden):

Når jeg opplever å gå i butikken, og det er skiltet med "At her handler vi ikke i badetøy", så lurer jeg på hva andre gjør og tenker om det. 

Jeg håper vi slipper å komme dit hen at bøtelegging brukes som et virkemiddel. 

Jeg er veldig nysgjerrig av meg, og hvordan andre mennesker tenker, så det er det som er grunnen til at jeg spør. 

Man kommer vel ikke dit hvis folk klarer å bruke fornuften.

Anonymkode: 7eda3...8a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kommer vel ikke dit hvis folk klarer å bruke fornuften.

Anonymkode: 7eda3...8a1

Det håper jeg virkelig ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er ikke veldig prippen på ting. Men har observert en ting med nordmenn i varme strøk - de vet ikke hvordan de kler seg med badetøy. Og hvordan man dekker seg til på en ok måte. 

Mange står og vrenger seg på stranda, under et handkle, og foretar fullt skift. Redd for urinveisinfeksjon i 30 grader, eller hva det er, aner ikke. Og så eier man ikke cover ups, og lette klær som tørker raskt. Eller de drar på seg bomullsplagg, som er håpløse i varmen. 

Jeg har alltid med meg en florlett kjole eller luftig omslagsvariant, som er ment for bruk over badetøy. Mannen har tynne kneppbare skjorter. Selv om vi skal på toalettet en tur, eller innom baren og hente noe, så drar vi på oss dette. Badeklær skal bare brukes på solsengen, og til bading, samt turer mellom disse stedene. 

Anonymkode: de007...115

Nå er ikke jeg noen sydenfarer og holder meg på stranda hjemme. Men nå merker jeg at jeg blir nysgjerrig på hvordan det påvirker deg negativt at jeg skifter under et håndkle? Jeg liker ikke å sitte i vått tøy og har tenkt at det er uproblematisk å skifte. Alternativet er at jeg okkuperer toalettet for å skifte. 

Anonymkode: a6452...b0f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri sett noen som handler i badetøy og ville ikke gjort det selv. Men jeg har ikke problemer med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Irak skrev (12 minutter siden):

Sørlandet 😂

I januar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I januar? 

Ikke som jeg vet om 😂 Hvilken relevans har det hvilken måned vi er i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I januar? 

Isbadere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (22 minutter siden):

Sørlandet 😂

Hvilken by? Jeg bor på Sørlandet og vi har ikke ett slikt forbud. 

Anonymkode: 285b2...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilken by? Jeg bor på Sørlandet og vi har ikke ett slikt forbud. 

Det har jeg sett med mine egne øyne, og det er det som er grunnen til at jeg spør. Hvilken by er ikke relevant. Jeg vet hva jeg har sett.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (1 minutt siden):

Det har jeg sett med mine egne øyne, og det er det som er grunnen til at jeg spør. Hvilken by er ikke relevant. Jeg vet hva jeg har sett.

Klart det er relevant, du legger jo hele Sørlandet under samme bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er skikkelig ekkelt, og det har ingenting med kroppens utseende å gjøre. For mye hud utenom på stranden eller på eget bad er vulgært og trer over andres grenser.

Anonymkode: 6fcb1...e59

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Av alle kreative "bøye seg i hatten"-varianter er dette virkelig den villeste på en stund.

Anonymkode: 52261...748

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Av alle kreative "bøye seg i hatten"-varianter er dette virkelig den villeste på en stund.

Anonymkode: 52261...748

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er snakk om en butikk så det er ikke min mening. Ikke spør hvis du ikke vil vite 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er snakk om i utlandet. Jeg er helt enig i forbudet. Ønsker ikke gå på butikken og møte noen i bikini. Dette handler om respekt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri følt meg krenka av at jenter går med bikini i butikk der dette er naturlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke veldig prippen på ting. Men har observert en ting med nordmenn i varme strøk - de vet ikke hvordan de kler seg med badetøy. Og hvordan man dekker seg til på en ok måte. 

Mange står og vrenger seg på stranda, under et handkle, og foretar fullt skift. Redd for urinveisinfeksjon i 30 grader, eller hva det er, aner ikke. Og så eier man ikke cover ups, og lette klær som tørker raskt. Eller de drar på seg bomullsplagg, som er håpløse i varmen. 

Jeg har alltid med meg en florlett kjole eller luftig omslagsvariant, som er ment for bruk over badetøy. Mannen har tynne kneppbare skjorter. Selv om vi skal på toalettet en tur, eller innom baren og hente noe, så drar vi på oss dette. Badeklær skal bare brukes på solsengen, og til bading, samt turer mellom disse stedene. 

På de fleste strendene jeg har vært på i Syden har de små treskur på stranden som man kan skifte i. Veldig praktisk. 

Anonymkode: c3c07...518

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skifter du ikke ut av våte badeklær? Syntetiske stoff, og attpåtil syntetiske stoff som er fuktige, samt høye temperaturer, er grobunn for sopp! Jeg står heller og skifter på stranden, enn å reise hjem med underlivssopp...

Anonymkode: d506a...7aa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...