Gå til innhold

Butikk krever at badegjester ikke går i badetøy i butikken.

Irak

Kleskode matbutikk.   

189 stemmer

1. 1. Er det akseptabelt å handle i matbutikken i badetøy?

• Ja
      11
    • Nei
      172
    • Usikker
      6

Anbefalte innlegg

Hva synes folk om dette i Norge? 

Blir dere støtt eller krenket? 

Og da ser vi bort ifra hva andre land gjør....

Hva er din mening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Minimalt med klær inne i en butikk eller på restaurant er bare tacky.

Samma om du går i badetøy eller en så liten shorts at jeg ser kjønnsleppene dine - its just yucky. 

Anonymkode: a4ee7...15c

• Liker 14
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man i butikken så kler man på seg. Med mindre butikken er en iskiosk på stranden.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig ikke greit å gå i butikk eller restaurant i kun badetøy. Blir selvfølgelig ikke støtt av slik skilting. Derimot burde det vært unødvendig med slik skilting.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke veldig prippen på ting. Men har observert en ting med nordmenn i varme strøk - de vet ikke hvordan de kler seg med badetøy. Og hvordan man dekker seg til på en ok måte. 

Mange står og vrenger seg på stranda, under et handkle, og foretar fullt skift. Redd for urinveisinfeksjon i 30 grader, eller hva det er, aner ikke. Og så eier man ikke cover ups, og lette klær som tørker raskt. Eller de drar på seg bomullsplagg, som er håpløse i varmen. 

Jeg har alltid med meg en florlett kjole eller luftig omslagsvariant, som er ment for bruk over badetøy. Mannen har tynne kneppbare skjorter. Selv om vi skal på toalettet en tur, eller innom baren og hente noe, så drar vi på oss dette. Badeklær skal bare brukes på solsengen, og til bading, samt turer mellom disse stedene. 

Anonymkode: de007...115

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke okay.

Trenger på ingen måte pynte seg for å gå på butikken, og det er helt ok at det synes at man egentlig holder på med bading. Både damer med en litt krøllete strandkjole hevet over bikinien og menn med en sliten (T-)skjorte over en badeshorts som dekker det nødvendige er mer enn nok. Men man skal vise at man har gjort et minimum for å fremstå ok anstendig når man beveger seg bort fra der man bader, enten det er for å gå på butikken eller spise.

Jeg blir ikke "støtt" eller "krenket", da, jeg bare tenker det ser hjelpeløst og stusselig ut. 

Anonymkode: 52261...748

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen problem, mye å se på.

Anonymkode: e2cbb...1f2

Kanskje det,men ikke på butikken!Du får glo på stranda.👀

Anonymkode: 32d80...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir ikke støtt eller krenket, men ville ha himlet litt med øynene over at noen går i badetøy i en butikk eller på restaurant. Badetøy er til strand og bading, ikke til shopping og spising på restaurant. I tillegg er det noe med all den huden i kontakt med mat. Det holder i massevis at folk går med skitne fingre og tafser på både mat og gjenstander, men det blir potensielt mer bassilusker av at folk gnir lår, mager, rumper og i verste fall deler av kjønnsorganer borti varer, møbler og mat. Jeg vil ikke ha døde hudceller fra rumper og lår borti maten min, og jeg vil heller ikke sitte på en stol på restaurant som tidligere har hatt rævskinnet til folk borti. Minst ett dekkende lag med stoff mellom stolsete og bar hud bør kunne kreves på en restaurant. Dette gjelder altså spesielt når det er snakk om dårlig dekkede rumper og lår. En liten flekk bar hud på ryggen mot stolryggen er liksom ikke like ekkelt som at nakne rumpeballer og deler av kjønnsorganer gnis nedi stolsetet. Usj.
Og ja, om ei dame kommer med kortkort kjole som ikke dekker skinkene, og har på bare en liten tanntråd til truse, så er det like ekkelt på restaurant. Gå som du vil hjemme og gå gjerne lettkledd (omså halvnaken) på stranda og på gata, men kle på deg når du skal borti matvarer eller skal bruke møbler og være nært innpå andre folk og deres mat på restaurant.

Anonymkode: b0ce6...6e8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det,men ikke på butikken!Du får glo på stranda.👀

Anonymkode: 32d80...756

Jeg glor der jeg vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt sett mener jeg man skal ha klær på seg på butikken. 
Er det derimot en liten matbutikk rett ved havnen hvor folk kommer fra båten sin iført shorts og bikinitopp så synes jeg det er innafor. Men å troppe opp med bikini på meny midt i en storby er sært.

Anonymkode: 6a5a3...35f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg må si at det var riiiimelig spesielt å møte ei dame på 50 inne på REMA kun iført rød bikini.

Anonymkode: 76c2a...c89

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke greit å gå i badetøy andre steder enn på stranda eller ved bassenget.

Anonymkode: 7eda3...8a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ingen problem, mye å se på.

Eneste som er mer harry enn nordmenn som ikke vet å kle seg med badetøy på tur, er norske menn som nistirrer, fordi de knapt har sett en naken kvinneskulder før. Eller enda verre, bare fantaserer om at de er i syden og stirrer på damer, og i tillegg må kommentere det på kroppsforumet 😂

Anonymkode: de007...115

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badetøy hører hjemme på stranda og i svømmehaller/badeland, ikke andre steder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irak skrev (38 minutter siden):

Hva synes folk om dette i Norge? 

Blir dere støtt eller krenket? 

Og da ser vi bort ifra hva andre land gjør....

Hva er din mening? 

Er det nødvendig å spørre om hva som er normal oppførsel på offentlig sted? 
Man kler på seg på butikken. 
Canariøyene har måttet innføre lover der badetøy og toppløs svinging utenfor stranden ikke er tillatt og kan medføre bøter, fordi turister ikke eier folkeskikk. Må dette innføres i Norge og? 
Hvor i Norge er det forresten varmt nok til at folk går i badetøy på butikken?

Anonymkode: 17242...638

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det nødvendig å spørre om hva som er normal oppførsel på offentlig sted? 
Man kler på seg på butikken. 
Canariøyene har måttet innføre lover der badetøy og toppløs svinging utenfor stranden ikke er tillatt og kan medføre bøter, fordi turister ikke eier folkeskikk. Må dette innføres i Norge og? 
Hvor i Norge er det forresten varmt nok til at folk går i badetøy på butikken?

Anonymkode: 17242...638

Når jeg opplever å gå i butikken, og det er skiltet med "At her handler vi ikke i badetøy", så lurer jeg på hva andre gjør og tenker om det. 

Jeg håper vi slipper å komme dit hen at bøtelegging brukes som et virkemiddel. 

Jeg er veldig nysgjerrig av meg, og hvordan andre mennesker tenker, så det er det som er grunnen til at jeg spør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sitat

Butikk krever at badegjester ikke går i badetøy i butikken

Intet problem - da får man handle naken, slik som i Montalivet i Frankrike, der man har et mindre anstrengt forhold til menneskekroppen:

P3 sjekker ut: Nakenbyen

https://tv.nrk.no/serie/p3-sjekker-ut/sesong/2/episode/MYNT12002017

Anonymkode: f1423...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...