Lidhun Skrevet 4 timer siden #61 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri vært borti å få ønskeliste eller at noen andre har fått det til voksne folk... Og så gaveønsker som tipper 1000 lappen, altså dere er jo voksne folk da kjøper man det man vil ha selv men går ikke rundt som små barn og ønsker seg det av andre voksne folk. Altså hva faen er det dere holder på med... Anonymkode: df565...10a Man ønsker jo å gi en gave, men gjerne noe de faktisk ønsker seg? Jeg synes det er topp med ønskeliste. Og jeg tar meg absolutt ikke råd til å kjøpe alt jeg ønsker meg..😅 Regner ikke med jeg er den eneste der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #62 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri vært borti å få ønskeliste eller at noen andre har fått det til voksne folk... Og så gaveønsker som tipper 1000 lappen, altså dere er jo voksne folk da kjøper man det man vil ha selv men går ikke rundt som små barn og ønsker seg det av andre voksne folk. Altså hva faen er det dere holder på med... Anonymkode: df565...10a Er det virkelig så stort problem for deg om andre har lyst til å gi gaver og synes at ønskelister er tipptopp? Eller må alt være etter din bok, selv for folk du ikke kjenner? Anonymkode: d03ca...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 4 timer siden #63 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gi gavekort, eller gå sammen med flere om å kjøpe en dyrere gave. Anonymkode: 0001e...d3c Veldig godt forslag, da jeg hadde rundt tall, så ønsket jeg meg en ganske dyr ting, og kom til at det enkelste var rett og slett at jeg ønsket meg gavekort. Var klar på det og at jeg ønsket gavekort da jeg ønsket det til å kunne kjøpe meg noe dyrt jeg ønsket meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #64 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det virkelig så stort problem for deg om andre har lyst til å gi gaver og synes at ønskelister er tipptopp? Eller må alt være etter din bok, selv for folk du ikke kjenner? Anonymkode: d03ca...537 Et stort problem for meg er det ikke for heldigvis har jeg ikke slike venner og bekjente men det er jo tydeligvis et problem for folk at folk kommer med slike ønsker hvis ikke hadde vel ikke tråden blitt til? Jeg har virkelig aldri opplevd at voksne mennesker kommer med ønskeliste, sånn utenom bryllup. Men til bursdag, aldri vært borti. Og så stive priser på tingene som er på ønskelisten... Det er jo helt latterlig. Fordelen med å være voksen er jo at man har en jobb, får lønn og kjøper det som man vil ha selv. Å velge som et voksent oppegående menneske å opprette en ønskeliste, ikke bare det men ikke en jævla ting til under 2000? Anonymkode: df565...10a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #65 Del Skrevet 4 timer siden Kanskje ho selv tenker att med slike dyre gaveønsker, så er det greit att fleire går i lag og kjøper. Allier dere med flere og kjøp den dyre vesken. Blir jo gaver som blir brukt. Anonymkode: 82ee8...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #66 Del Skrevet 4 timer siden I min omgangskrets og vennegjeng så er spleising det vanligste. Har kjøpt lavvo, mobiltelefon, elsykkel, reise etc de siste bursdagene. Det vanlige her er at partner tar initiativ til spleis Anonymkode: 483ac...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #67 Del Skrevet 4 timer siden PS, inntrykket mitt er også at de aller fleste gjester setter pris på slik spleis. I stedet for å tenke ut og kjøpe gave kan man enkelt vippse noen Anonymkode: 483ac...5e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #68 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Et stort problem for meg er det ikke for heldigvis har jeg ikke slike venner og bekjente men det er jo tydeligvis et problem for folk at folk kommer med slike ønsker hvis ikke hadde vel ikke tråden blitt til? Jeg har virkelig aldri opplevd at voksne mennesker kommer med ønskeliste, sånn utenom bryllup. Men til bursdag, aldri vært borti. Og så stive priser på tingene som er på ønskelisten... Det er jo helt latterlig. Fordelen med å være voksen er jo at man har en jobb, får lønn og kjøper det som man vil ha selv. Å velge som et voksent oppegående menneske å opprette en ønskeliste, ikke bare det men ikke en jævla ting til under 2000? Anonymkode: df565...10a Enig Anonymkode: fcecd...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #69 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva du skal gjøre? Stikke fingeren i jorden og forstå at en ønskeliste er noe man ønsker seg, men ikke alltid kan få eller bidra til å oppfylle. Er du vokst opp slik at alt du ønsker deg, det får du? Anonymkode: 76ac9...873 Stikke finger'n i jorda? Det er vel heller "bursdagsbarnet" som bør stikke finger'n i jorda. Ingen voksne mennesker koker i hop en ønskeliste med ønsker som ikke kan oppfylles innen rimelighetens grenser. Man var ferdige med å sette opp urealistiske ønsker som ponnier og prinsesseslott da man rundet 12. Anonymkode: 19c35...582 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #70 Del Skrevet 4 timer siden Synes ikke noe til 2000 var dyrt å ønske seg fra sin egen forelder eller svigerinne, når det er rund dag! Dere spurte jo hva hun ønsket seg! Til min 40 fikk jeg gave til rundt 5000 fra mine foreldre. Anonymkode: 06e1b...f7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #71 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Skal det feires hjemme hos svigerinne, eller spanderer hun overnatting og middag på dere på høyfjellshotell? I så tilfelle burde gaven gjenspeile kostnadene for å si det slik. Men det er forskjell på selskaper også, det koster ikke tusen kroner om man skal beverte 10-12 mennesker med mat, champagne og masse annet heller. Dere er jo også to personer, så det blir tusen kroner på hver. Anonymkode: 4de27...58a Hvordor det egentlig? Jeg har også ofte tenkt slik, at hvis festen er dyr, så skal gaven gjenspeile det. Men er det egentlig riktig at gjestene skal måtte ut med dyrere gaver fordi at verten/vertinnen bestemmer seg for å ha en fest med høye kostnader? Anonymkode: 5a8d9...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #72 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Synes ikke noe til 2000 var dyrt å ønske seg fra sin egen forelder eller svigerinne, når det er rund dag! Dere spurte jo hva hun ønsket seg! Til min 40 fikk jeg gave til rundt 5000 fra mine foreldre. Anonymkode: 06e1b...f7e Hva som er dyrt og ikke er subjektivt, og avhenger ikke minst av økonomisk situasjon. I en familie vil jeg anta at mange har en viss felles oppfatning av hvor mye man gir hverandre, og det kan da bli litt kræsj hvis det kommer inn noen som har en annen standard "hjemmefra". Det er noe lite ydmykt med å kun ha ønskeliste med gaver i prisklasse 2000+, med mindre man vet at dette er standarden eller gitt uttrykk for at man regner med spleis. Anonymkode: 5a8d9...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #73 Del Skrevet 3 timer siden Lidhun skrev (1 time siden): Man ønsker jo å gi en gave, men gjerne noe de faktisk ønsker seg? Jeg synes det er topp med ønskeliste. Og jeg tar meg absolutt ikke råd til å kjøpe alt jeg ønsker meg..😅 Regner ikke med jeg er den eneste der Jeg er enig, blir veldig lettet når det er en gaveliste å forholde seg til. Jeg er vant med at man fint går sammen flere og spleiser, og dermed gir noe som man kanskje ikke hadde unnet seg i hverdagen selv. Skjønner ikke hvorfor dette provoserer folk mer enn at 15 gjester kommer med blomster, vin og sjokolade i hauger og lass ( som hvertfall jeg ofte lander på dersom det ikke er noen konkrete ønsker). Anonymkode: 2a559...b17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #74 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min svigerinne har bursdag snart, det er et rundt tall og vi er invitert til bursdagsselskap/lag. I forkant av dette har hun sendt ut en ønskeliste med DYRE gaver hun ønsker seg. For eksempel skinnveske i ekte skinn (oppgitt merke i tillegg) til 2000-3000kr, klokke med gull reim, kåpe i ull, skjerf til 2000-3000kr osv. Det er ikke en ting på lista som koster under 2000kr etter min mening. Synes det er frekt å be om så dyre gaver, vurderer å ikke dra …😣 Min mann er litt oppgitt over meg og svigermor, for det var vi som ba om den ønskelista. Han mener vi burde ha forholdt oss til opprinnelig plan, som var å gi gavekort på 1000kr… Hva bør vi gjøre her? Holde oss til opprinnelig plan og gi det gavekortet eller kjøpe en av disse rådyre tingene. Vi har normal god økonomi og råd til å legge ut 2000-3000kr for en gave, men synes det er sure penger å betale for en (unødvendig) gave til en voksenperson som burde vært i arbeid og i stand til å kjøpe de tingene selv. Anonymkode: 98600...41d Gi penger, det dere tenkte så kan hun kjøpe det hun vil. Eller spleise og kjøpe en fellesgave Anonymkode: 6f80a...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #75 Del Skrevet 2 timer siden Jeg er alene og ufør, men gav søsteren min 1000 kr, pluss en liten gave i tillegg på 60-årsdagen. Synes ikke 2000 kr for et par er svindyrt når man er i arbeid og er et par jeg. Ikke til en søster. 2000 var det den andre søsteren min som er gift la seg på. Anonymkode: 2ff9d...278 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #76 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Stikke finger'n i jorda? Det er vel heller "bursdagsbarnet" som bør stikke finger'n i jorda. Ingen voksne mennesker koker i hop en ønskeliste med ønsker som ikke kan oppfylles innen rimelighetens grenser. Man var ferdige med å sette opp urealistiske ønsker som ponnier og prinsesseslott da man rundet 12. Anonymkode: 19c35...582 Det virker som mange ikke leser godt nok! Det er TS og bursdagsbarnets mor som har bedt om å få en ønskeliste. Jubilanten har ikke på eget initiativ sendt ut denne listen. Jeg ser ikke noe galt med hverken gaveønsker eller prisklasse. Det er en rund dag og gaveønskene er på 2.000-3.000 kroner, ikke oppsiktsvekkende dyrt. Vi hadde nettopp en jubilant i min familie og jeg ga en gave for 1.800 fra meg og tror ingen av gjestene hadde med seg gaver for under 1.000 pr.pers. TS og mannen er to og forstår virkelig ikke at ønskelisten kan opprøre TS. Anonymkode: 16d8e...bea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 2 timer siden #77 Del Skrevet 2 timer siden Dere bestemmer hvor mye dere bruker på gave og hva dere vil gi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #78 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min svigerinne har bursdag snart, det er et rundt tall og vi er invitert til bursdagsselskap/lag. I forkant av dette har hun sendt ut en ønskeliste med DYRE gaver hun ønsker seg. For eksempel skinnveske i ekte skinn (oppgitt merke i tillegg) til 2000-3000kr, klokke med gull reim, kåpe i ull, skjerf til 2000-3000kr osv. Det er ikke en ting på lista som koster under 2000kr etter min mening. Synes det er frekt å be om så dyre gaver, vurderer å ikke dra …😣 Min mann er litt oppgitt over meg og svigermor, for det var vi som ba om den ønskelista. Han mener vi burde ha forholdt oss til opprinnelig plan, som var å gi gavekort på 1000kr… Hva bør vi gjøre her? Holde oss til opprinnelig plan og gi det gavekortet eller kjøpe en av disse rådyre tingene. Vi har normal god økonomi og råd til å legge ut 2000-3000kr for en gave, men synes det er sure penger å betale for en (unødvendig) gave til en voksenperson som burde vært i arbeid og i stand til å kjøpe de tingene selv. Anonymkode: 98600...41d Gavekort som planlagt så får hun legge på resten selv. Anonymkode: b4345...291 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #79 Del Skrevet 1 time siden Da snakker du med svigermor, og betaler halvparten av veska. Hun har ikke lenger bitt i det sure eplet og du får råd til noe som står på ønskelista. Vinn-vinn! Anonymkode: eb339...ce2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet 51 minutter siden #80 Del Skrevet 51 minutter siden En ønskeliste er akkurat det det er, nemlig en ønskeliste. Hun tvinger dere neppe til å kjøpe en skinnveske til 3000 kr.. Men hva med å høre med de gjestene dere kjenner såpass at dere kan spørre om hva de har tenkt å gi ? Eller om noen i det hele tatt har planer om å legge 3000 kr i en gave. Kanskje de fleste tenker som dere å gi et gavekort eller penger på rundt tusenlappen.. Er enig med mannen din, gi det dere opprinnelig hadde planer om, eller spør om noen vil være med å spleise på en av de dyre tingene på listen hennes 😊😊 Kan være at svigerinnen din vet at dere har god råd og tenkte at dere dermed hadde råd til noe i det dyrere toppsjiktet..ikke sikkert alle har fått den ønskelisten hennes med de dyre ønskene engang.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå