Gå til innhold

Svigerinne kommer med sykt dyre gaveønsker til bursdagen sin!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal det feires hjemme hos svigerinne, eller spanderer hun overnatting og middag på dere på høyfjellshotell? I så tilfelle burde gaven gjenspeile kostnadene for å si det slik. Men det er forskjell på selskaper også, det koster ikke tusen kroner om man skal beverte 10-12 mennesker med mat, champagne og masse annet heller. Dere er jo også to personer, så det blir tusen kroner på hver. 

Anonymkode: 4de27...58a

Hun skal feire hjemme hos svigermor. Svigermor står for festen…

Anonymkode: 98600...41d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi gavekort, eller gå sammen med flere om å kjøpe en dyrere gave. 

Anonymkode: 0001e...d3c

Macaron skrev (2 timer siden):

Gå sammen flere og kjøp den vesken.  Kanskje kommer dere gunstigere ut av det også, om dere er 3 par eller flere? 

Sniff76 skrev (2 timer siden):

Spleis med andre 😊

Hvis jeg fyller 40/50 og ønsker meg gaver som er veldig dyre, hadde jeg sagt det og lagt til "hvis dere vil spleise med flere".

Spleis med noen, eller gi gavekort på aktuelle butikker

Anonymkode: ddc42...ab9

Blålilla skrev (2 timer siden):

Helt vanlig å gå flere sammen. 

issoras skrev (2 timer siden):

Helt normalt å gå flere sammen for å kjøpe dyr ting til rund dag. Jeg og søsknene mine spleiser alltid når en av oss har rund dag, og legger i ca 1000-1500 kroner hver. 

Kjøper ikke gaver til jul eller andre bursdager så fint å legge i litt ekstra ved rund dag. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som mange andre her skriver; gå flere sammen og spleis. Helt vanlig.

Anonymkode: ab900...41b

Veldig mange her skriver at vi skal spleise på en av tingene. Det tenkte jeg også var en veldig god ide, så jeg har sent meldinger til de som er invitert på festen, 10 stk. for å høre om de vil spleise. Men det er ingen dom vil, ett par skal ikke gå på festen, de andre har kjøpt gave eller gavekort. Svigermor har bitt i det sure eplet og kjøpt den veska hun ønsket seg … :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lidhun skrev (53 minutter siden):

Synes det er mye bedre å ønske seg noe hun faktisk ønsker seg, enn masse vaser, vin og dill. Det er jo helt topp å gå sammen flere om en gave. Og vil tro det er det hun har tenkt også. 

Men jeg vil frarådet veldig å kjøpe gavekort, det er jo den dummeste måten å gi bort penger på. Du låser pengene til en butikk/ senter, får hun  fra flere steder står hun plutselig med litt her og litt der og har ikke råd til det hun ønsket seg noen plasser. Og i tillegg må man ofte legge til ekstra for å få brukt opp gavekortene. Gi heller rene kontanter i så fall, og bare skriv på kortet er de er øremerket ditt eller datt. 

Vi hadde tenkt å kjøpe universal gavekort, det kan brukes overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvorfor ba du/dere om ønskeliste når dere ikke kan innfri de? 

Blir for dumt. Støtter mannen.

Anonymkode: d1d91...5f9

Jeg hadde ikke forestilt meg at det bare skulle være gaveønsker til 2000kr pluss på ønskelista. Hovedgrunnen til at vi ba om ønskeliste var fordi vi ville gi noe hun hadde bruk for eller ønsket seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hjelpes, når du snakket om DYRE ting trodde jeg det var snakk om typ en hurtigrute-tur til 100 000,- eller en robotstøvsuger til 18 000,-. Ikke en klokke eller veske til 2000😅 Det blir ikke spesielt dyrt når dere går flere sammen. Eventuelt et gavekort på den butikken til 1000,- så har hun fått sponset halvparten. 

Anonymkode: feebf...2ec

I vår familie er gaver til 2000-3000kr ansett som dyrt. Gaver til 100 000kr pluss er hos oss ansett som forskudd på arv eller lignende. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sender voksne mennesker ut gaveønske liste til bursdager? 👀

Aldri opplevd.

Anonymkode: 27479...7ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp en blomsteroppsats👍🏼🌷 Hadde ikke brydd meg om noen ønskeliste, hun er da ikke 5 år gammel…..

Anonymkode: b1041...070

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spleis på en av tingene hun ønsker seg! Er kanskje det hun mente også? Er jo greit å ønske seg bra ting i stedet for noe som ikke blir brukt.

Ville aldri ønsket meg så dyre ting selv, men. 

Anonymkode: 3eecd...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis svigermor allerede har kjøpt veska kan dere gi pengene til svigermor også er veska fra dere sammen. Da gir dere den summen dere hadde tenkt, og svigermor slipper å betale for hele veska, siden den egentlig var over hennes budsjett. Problem løst.

Anonymkode: 75dfd...f3c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Følg opprinnelig plan

2. Spleis med svigermor

3. Gi bidrag til et av ønskene som et egenlagd gavekort

Anonymkode: 54312...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ba du/dere om ønskeliste når dere ikke kan innfri de? 

Blir for dumt. Støtter mannen.

Anonymkode: d1d91...5f9

Eh tuller du? Det er da ikke vanlig å bare ønske seg dyre ting 

Anonymkode: fcecd...c25

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elle Melle skrev (1 time siden):

Hvis man har råd og gavekulturen i familien tilsier det, synes jeg ikke 2000 er for mye på en rund dag. Hva ligger dere på til alminnelige bursdager? 

Jeg synes derimot det er mye selvom om vi hadde hatt råd til det

Anonymkode: fcecd...c25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Stacy__ skrev (46 minutter siden):

Veldig mange her skriver at vi skal spleise på en av tingene. Det tenkte jeg også var en veldig god ide, så jeg har sent meldinger til de som er invitert på festen, 10 stk. for å høre om de vil spleise. Men det er ingen dom vil, ett par skal ikke gå på festen, de andre har kjøpt gave eller gavekort. Svigermor har bitt i det sure eplet og kjøpt den veska hun ønsket seg … :( 

Men da har kanskje svigermor lyst å spleise likevel, siden hun har brukt mer enn hun hadde tenkt? Så kan dere evt gi et gavekort eller annet ved siden dersom det blir for lite? 😊

Anonymkode: 2a559...b17

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stacy__ skrev (1 time siden):

Vi hadde tenkt å kjøpe universal gavekort, det kan brukes overalt.

Er ikke alle plasser de universalgavekortene kan brukes, så da bør du sjekke om de kan brukes i noen av butikkene hun ønsker seg ting fra. Jeg hadde et slikt universalgavekort, jeg slet med å få brukt det opp, for ingen av de plassene jeg faktisk kunne tenke meg noe fra, godtok universal gavekortet. Så til slutt brukte jeg det på mat..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gave til kr 1000,- er også en temmelig dyr gave, så hold dere til det som var planen. Pleier du å få gave i samme prisklasse som hun ønsker seg fra henne? Eller forventer hun mer til seg selv?

Her har vi voksne (søsken og svigersønnen) kuttet ut å gi gaver til hverandre det siste året.  Lå på 400-500 før.

Anonymkode: 954a8...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Lidhun skrev (7 minutter siden):

Er ikke alle plasser de universalgavekortene kan brukes, så da bør du sjekke om de kan brukes i noen av butikkene hun ønsker seg ting fra. Jeg hadde et slikt universalgavekort, jeg slet med å få brukt det opp, for ingen av de plassene jeg faktisk kunne tenke meg noe fra, godtok universal gavekortet. Så til slutt brukte jeg det på mat..

Det er vel null problem å bruke gavekortet på mat og heller betale tilsvarende sum med bankkortet ditt, det blir jo eksakt det samme. Hvorfor problematisere så voldsomt?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vel null problem å bruke gavekortet på mat og heller betale tilsvarende sum med bankkortet ditt, det blir jo eksakt det samme. Hvorfor problematisere så voldsomt?

Vel, nå fraråder jo veldig mange økonomer også å bruke gavekort. Og det er jo utrolig mye mer praktisk med vipps enn å potensielt måtte passe på mange gavekort. Men hver sin lyst. Jeg takker pent om jeg får gavekort altså, var bare ment som tips. 😅Jeg har mistet mye verdier på gavekort, både fordi de går ut på dato, slutter å virke, eller forsvinner. Har også opplevd to ganger at butikken jeg hadde gavekort i, la ned, så alle pengene ble tapt. (Det siste vil jo selvsagt ikke skje med et universalgavekort) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Stacy__ skrev (1 time siden):

I vår familie er gaver til 2000-3000kr ansett som dyrt. Gaver til 100 000kr pluss er hos oss ansett som forskudd på arv eller lignende. 

Dyrt ok. Men sinnsykt dyrt? DYRT?

Det var veldig overdrevet😅 og ikke er det dyrt heller, om flere spleiser. 

Anonymkode: feebf...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri vært borti å få ønskeliste eller at noen andre har fått det til voksne folk...  Og så gaveønsker som tipper 1000 lappen, altså dere er jo voksne folk da kjøper man det man vil ha selv men går ikke rundt som små barn og ønsker seg det av andre voksne folk. Altså hva faen er det dere holder på med... :ler:

Anonymkode: df565...10a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...