AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Jeg vet ikke om jeg bare er hormonell og utslitt, men jeg er så skuffet over mannen. Baby er nå 8 uker og vi har en som akkurat fylte tre. Jeg føler mannen ikke har respektert barseltiden min og ikke innser at det er derfor jeg er så sliten nå. Eksempelvis dro han på jobb samme dag jeg fødte, men selv føler han at han strakk seg fordi han bare jobbet halv dag. Han er selvstendig næringsdrivende og tok ingen dager fri, så jeg ble sittende med barnehagelevering/henting fra dag 1 på treåringen vår, baby hyla hele tiden og jeg revnet stingene og fikk et smertefullt hematom som gjorde at jeg knapt klarte å gå. Han jobber 07-17 så det er lange dager. Så ballet det på seg med ammeproblemer og baby som sover dårlig og mest på kropp, har en medfødt sykdom som gjør at jeg må til jevnlige sykehustimer i tillegg til helsestasjonen og vektkontroller pga ammevanskene, og alt dette har gjort treåringen veldig sjalu. Mannen sier at han må jo jobbe, det er jeg som har permisjon, fødselen var jo rask, amming kan jeg, osv osv. Alt det er forsåvidt sant, men det er slitsomt likevel. Om han ikke følte han kunne ta seg fri så kunne han i hvert fall ha anerkjent hvor belastende det har vært og er for meg. Og nå er det tydeligvis så lenge siden jeg fødte at jeg må slutte å bruke det som et argument for å være sliten. Han mener jeg er urettferdig mot han, men jeg føler han er urettferdig mot meg… Anonymkode: 055ce...e73 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Mannen din er en dust. Anonymkode: 24681...148 8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Har ikke dere snakket om dette på forhånd? Hvordan skal hverdagen bli med to barn? MÅ han jobbe 7-17 hver dag? Har han aldri hentet/levert i barnehagen? Jeg skjønner godt du er sliten og det er hardt med manglende forståelse fra han. Anonymkode: eecbe...235 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Mest mannen din, men dere burde begge skjønt at dere ikke skulle fått et barn til i en slik situasjon. Det er tungt nok med ett barn når den ene forelderen er avhengig av å jobbe 7-17, men et barnehagebarn OG en nyfødt og en mor med ettervirkninger av fødsel, altså... Anonymkode: 683e1...3ff 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har ikke dere snakket om dette på forhånd? Hvordan skal hverdagen bli med to barn? MÅ han jobbe 7-17 hver dag? Har han aldri hentet/levert i barnehagen? Jeg skjønner godt du er sliten og det er hardt med manglende forståelse fra han. Anonymkode: eecbe...235 Jeg tok det for gitt at han skulle ta seg fri som med første, så det er kanskje litt min feil. Jeg har nesten alltid hentet og levert, men var tydelig på at jeg ville trenge hjelp med en til å passe på. Han var enig, men tydeligvis ikke likevel. Nei, han må ikke, men det er det han vil og han surmuler om økonomi om jeg tar det opp. Reiseveien er innbakt i den tiden, egentlig arbeidstid er 08-16 og i tillegg liker han å være tidlig ute og gjøre ferdig ting etterpå. Anonymkode: 055ce...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #6 Del Skrevet 8 timer siden Mannen din er en fjott. Anonymkode: bbecb...430 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #7 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mest mannen din, men dere burde begge skjønt at dere ikke skulle fått et barn til i en slik situasjon. Det er tungt nok med ett barn når den ene forelderen er avhengig av å jobbe 7-17, men et barnehagebarn OG en nyfødt og en mor med ettervirkninger av fødsel, altså... Anonymkode: 683e1...3ff Signerer denne. Med en så fraværende og kald mann så klarer jeg virkelig ikke å fatte hvorfor du ville ha enda en unge. Livsstilen hans er jo inkompatibel med barn. Hadde skilt meg, fått saftig med barnebidrag da han ikke kan ha barna i det hele tatt grunnet egen livsstil, og vært takknemlig for å slippe å ha en gratispassasjer/parasitt i huset (som garantert kommer til å bli skikkelig sur dersom du ikke snart tilbyr sex flere ganger i uka). Anonymkode: 561ba...7c4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #8 Del Skrevet 8 timer siden Skjønner deg godt. Samtidig må han jo jobbe, men kan han ta igjen noe av jobbingen på kvelden etter at treåringen er lagt? Dere må sette dere ned og snakke om dette, i fredstid. Synd dere ikke gjorde det i den reelle fredstiden - før babyen ble født - men nå er det for sent. Du gikk ut fra at han ville ta mer ansvar, han gikk vel egentlig ut fra at ting ville fortsette som før for ham, for du er jo i permisjon. To barn er veldig mye mer enn ett. Få evt hjelp fra familievernkontoret hvis det ikke går an å ha en normal samtale om dette. Det er viktig at du ikke er anklagende, da går han rett i forsvar. Anonymkode: 05906...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Signerer denne. Med en så fraværende og kald mann så klarer jeg virkelig ikke å fatte hvorfor du ville ha enda en unge. Livsstilen hans er jo inkompatibel med barn. Hadde skilt meg, fått saftig med barnebidrag da han ikke kan ha barna i det hele tatt grunnet egen livsstil, og vært takknemlig for å slippe å ha en gratispassasjer/parasitt i huset (som garantert kommer til å bli skikkelig sur dersom du ikke snart tilbyr sex flere ganger i uka). Anonymkode: 561ba...7c4 Får red flag-vibes av disse rådene. Og da tenker jeg ikke på mannen som beskrives av TS. Anonymkode: ef1ec...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 8 timer siden #10 Del Skrevet 8 timer siden Mannen din er ikke bare en fjott, han er jo blottet for empati og sunn fornuft. Her ville jeg faktisk snakket med helsesykepleier og bedt om noen kunne pratet fornuftig med ham. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #11 Del Skrevet 8 timer siden Wow. Mannen din gir jo fullstendig faen i deg. Anonymkode: f27cb...772 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Hvordan er den økonomiske situasjonen. Hvis han er selvstendig næringsdrivende er det ikke lett å bare "ta seg fri". Høres ut som at han jobber lange dager og. Det er altså stor belastning totalt på begge uansett. Anonymkode: ef1ec...8f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Først nå finner du ut at mannen er en dust? Rart at du ikke så det før du fikk unge nummer to. Anonymkode: c7f06...387 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Først nå finner du ut at mannen er en dust? Rart at du ikke så det før du fikk unge nummer to. Anonymkode: c7f06...387 Alltids godt å sparke til noen som ligger nede, eh? AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hvordan er den økonomiske situasjonen. Hvis han er selvstendig næringsdrivende er det ikke lett å bare "ta seg fri". Høres ut som at han jobber lange dager og. Det er altså stor belastning totalt på begge uansett. Anonymkode: ef1ec...8f3 Han jobber vanlig 08-16 som nevnt tidligere, men har reisevei i tillegg. Økonomien er helt grei, ikke spesielt dårlig, ikke spesielt god. Han kan styre arbeidsmengden selv slik at mindre arbeid en måned kan tas igjen senere, så det hadde vært løsninger. Helt ærlig vet jeg ikke hvorfor han ikke har sett på andre løsninger for en kort periode, han har ikke noe svar på det selv heller. Jeg klikka på han et par ganger i svangerskapet fordi han understreka femti ganger at jeg burde føde i en helg så han slapp å ta fri fra jobb, så han visste godt hva jeg forventet. AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner deg godt. Samtidig må han jo jobbe, men kan han ta igjen noe av jobbingen på kvelden etter at treåringen er lagt? Dere må sette dere ned og snakke om dette, i fredstid. Synd dere ikke gjorde det i den reelle fredstiden - før babyen ble født - men nå er det for sent. Du gikk ut fra at han ville ta mer ansvar, han gikk vel egentlig ut fra at ting ville fortsette som før for ham, for du er jo i permisjon. To barn er veldig mye mer enn ett. Få evt hjelp fra familievernkontoret hvis det ikke går an å ha en normal samtale om dette. Det er viktig at du ikke er anklagende, da går han rett i forsvar. Anonymkode: 05906...0f5 Ja, han antok vel at det ville være det samme, selv om vi snakket mye om det… Men han kunne i det minste anerkjent at jeg har tatt støyten og ikke bare forventet det. Jeg veit ikke om jeg har vært utydelig eller hva Anonymkode: 055ce...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Var barnet like ønsket av begge? Er det du eller babyen som har en medfødt sykdom? Anonymkode: c4544...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Her ville jeg rett og slett tatt en alvorsprat en helg/kveld dere har fri og ingen planer. Altså som i ikke jobb eller avtaler. Dersom han ønsker at det skal være dere to i fremtiden må han investere i dere to nå også. Ikke fremsi det som en trussel at det er her og nå problem, men alt tyder på at det blir en realitet i fremtiden. Han forstår åpenbart at han må legge innsats i jobben for at den skal ha lønnsomhet, et forhold fungerer på samme måte, selv om det ikke er økonomisk lønnsomhet som er målet. Når han velger å overlate alt ved familien AS til deg så vil han bli stående utenfor og gjøre seg selv totalt overflødig og et selvsagt innsparings-og effektiviseringsobjekt. Det er også helt innenfor å forvente både at han bidrar og anerkjenner ditt bidrag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden kan du ringe svigermor og spørre om hun vil komme en uke og møte den nye og hjelpe deg litt? la det skinne igjennom at han overhodet ikke stiller opp.... Anonymkode: a7605...6b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #18 Del Skrevet 5 timer siden Man vet jo hvem mannen er før man velger samliv og ikke minst barn med dem. Det ligger mye i ordtaket "fool me once...fool me twice" Anonymkode: 5a612...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Har han ikke rett på 2 uker fri etter du har født? At han dro på jobb sanne dag du fødte...omg ....jeg kjenner jeg har lyst å møte han å virkelig snakke med han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Var barnet like ønsket av begge? Er det du eller babyen som har en medfødt sykdom? Anonymkode: c4544...d6f Ja, og det er babyen. Vi visste ikke om det før fødsel så jeg kunne ikke forutsi at det kom til å stjele kapasitet… Det er ikke veldig alvorlig, men det tar jo omtrent hele dagen når man skal til en avtale på sykehuset, alltid forsinkelser og ventetid på blodprøver i forkant osv. Så det er jo ikke så lett for meg å få hvilt ut alltid. mommyaka skrev (23 minutter siden): Har han ikke rett på 2 uker fri etter du har født? At han dro på jobb sanne dag du fødte...omg ....jeg kjenner jeg har lyst å møte han å virkelig snakke med han Selvstendig næringsdrivende må selv velge å ta dem, de styrer dagene sine selv. Jeg hadde ikke sett for meg at han skulle det heller, men plutselig sa han bare at «jeg har avlyst frem til 10» (jeg fødte på natta). Anonymkode: 055ce...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå