AnonymBruker Skrevet 19. januar #1 Del Skrevet 19. januar Hei, Kan noen forklare meg litt om hvorfor nærmest alle kvinner bruker bh? Jeg kan forstå at damer med store bryster kan få ryggproblemer og at bh-er gir en avlasting på ryggen. Etter hva jeg har forstått så er det uenighet om bh-er medfører slappere pupper eller ikke. Men hva med de med middels og små pupper, trenger de bh? Jeg kan forstå at de med middels opplever det ubehagelig med pupper som spretter når de driver med aktiviteter når de løper, hopper o.s.v. Men hele tiden? Er det noen fysisk grunn til at de med små skal bruke bh? Jeg forstår at det er mye mote, tilvenning og "anstendighet" i dette. Men er det en nøytral, rasjonell kjerne? Etter hva jeg har jeg forstått var det ganske vanlig at kvinner med middels/små bryster ikke brukte bh- til et stykke ut på 90-tallet mens nå virker det som om nærmest alle kvinner bruker det. Anonymkode: 9477f...25e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #2 Del Skrevet 19. januar Jeg har middels/ store bryster. Det er direkte smertefullt å f.eks. jogge hvis jeg ikke har på en stødig bh. Siden jeg er litt eldre og de henger litt mer nå, så kan det bli klamt og svett under brystene hvis jeg ikke har en bh som løfter dem litt opp. Å ha en god bh er frihet og velbehag for meg. Å gå uten bh er plagsomt. Anonymkode: 8fc2d...8ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #3 Del Skrevet 19. januar Absolutt ikke nødvendig for små, men det føles nakent uten. Liker også at bh skjuler brystvortene og former puppene litt. Og jeg liker at ikke kjenne de i det hele tatt når jeg løper. Anonymkode: 14d7f...737 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #4 Del Skrevet 19. januar Absolutt ikke nødvendig for meg. Men med små halve pitabrød(uten mye fyll😅),så synes jeg en vattert BH kan skape et estetisk bedre uttrykk i visse typer klær. Anonymkode: ca618...b8a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #5 Del Skrevet 19. januar Annet enn å bli dømt nord og ned, samt seksualisert for å ikke bruke det tenker du? Anonymkode: a3202...bf3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #6 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Etter hva jeg har forstått så er det uenighet om bh-er medfører slappere pupper eller ikke. Det er ingen uenighet om dette. Bh påvirker ikke. Men ingen må bruke bh hvis de ikke vil. Jeg bruker bh når puppene skal holdes på plass. De er såpass store at om de får leve sine egne liv, vil de være i veien, de reduserer bevegeligheten og plager meg. Det rare er hvor seksualisert kvinners brystvorter er, men ikke menn sine! Blodig urettferdig! Anonymkode: 0d27c...c7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #7 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Annet enn å bli dømt nord og ned, samt seksualisert for å ikke bruke det tenker du? Anonymkode: a3202...bf3 Dette. Jeg tenger ikke BH, trives best uten også, men enkelte kvinner blir fort grinete og menn begynner å glo med en gang det er antydning til brystvorte gjennom klærne. Anonymkode: f1194...864 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #8 Del Skrevet 19. januar Tettsittende klær sitter mye bedre over bh. Løse klær som beveger seg over brystvortene er skikkelig ubehagelig. Anonymkode: 4041b...26b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #9 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dette. Jeg tenger ikke BH, trives best uten også, men enkelte kvinner blir fort grinete og menn begynner å glo med en gang det er antydning til brystvorte gjennom klærne. Anonymkode: f1194...864 Jeg har ikke bedt om å få være intim med deg,så kle på deg! Anonymkode: 13d50...fc1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar Jeg har blitt seksualisert siden jeg var sånn 10 år, pga. store bryster så ja, jeg har på BH. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg vrengt det torturinstrumentet av meg tvert. Men jeg har jo ingen plager om jeg tar den av heller da. Kanskje litt om jeg løper/hopper el. eneste. Men mange arbeidsplasser har også kleskode uten at man nødvendigvis er klar over det. Jeg jobbet i kommunen og der måtte jeg ha BH, short/skjørt til kneet, og minst tskjorte erme og crewneck, blant annet. Her jeg jobber nå er privat og der bryr de seg vesentlig mindre. Anonymkode: fc1b6...96c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Synes man ser sjuskete ut uten BH. Det samme med feil type BH. Anonymkode: c23ad...c67 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #12 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 11.04): Hei, Kan noen forklare meg litt om hvorfor nærmest alle kvinner bruker bh? Jeg kan forstå at damer med store bryster kan få ryggproblemer og at bh-er gir en avlasting på ryggen. Etter hva jeg har forstått så er det uenighet om bh-er medfører slappere pupper eller ikke. Men hva med de med middels og små pupper, trenger de bh? Jeg kan forstå at de med middels opplever det ubehagelig med pupper som spretter når de driver med aktiviteter når de løper, hopper o.s.v. Men hele tiden? Er det noen fysisk grunn til at de med små skal bruke bh? Jeg forstår at det er mye mote, tilvenning og "anstendighet" i dette. Men er det en nøytral, rasjonell kjerne? Etter hva jeg har jeg forstått var det ganske vanlig at kvinner med middels/små bryster ikke brukte bh- til et stykke ut på 90-tallet mens nå virker det som om nærmest alle kvinner bruker det. Anonymkode: 9477f...25e Om du er helt flatpakka så trenger du ikke bh, har du mer enn det ville jeg brukt bh. Hver sin smak.. Anonymkode: ca742...f44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #13 Del Skrevet 23. januar Jeg trenger det for form. Bruker silkebluser, etuikjoler. Ved trening er det jo ultralette stoffer. Eller materialer som kan gnage. Mange plagg blir litt gjennomsiktige for eksempel i sollys, og da er det også greit å ha noe under. Men om det er en kald vinterdag, jeg ikke skal på jobb, så hender det jeg bare drar på meg en singlet og tykk genser. AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 11.43): Tettsittende klær sitter mye bedre over bh. Løse klær som beveger seg over brystvortene er skikkelig ubehagelig. Anonymkode: 4041b...26b Og dette. Anonymkode: d3918...d92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #14 Del Skrevet 23. januar Ingen må bruke bh, men dessverre har man sekularisert kvinners brystvorte så de skal helst ikke ses og bør gjemmes i en bh. Jeg bruker ikke bh, og bryr meg ikke om at noen mener det er feil av meg. Blir du utilpass så slutt å glo Menn har brystvorter og mange menn har ti ganger større bryst enn meg. Nå i 2025 bør vi vite bedre at bryst er noe som alle har. Anonymkode: f488a...b70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #15 Del Skrevet 23. januar Kona bruker aldri BH. Flere år siden jeg så henne gå med det. Hun klistrer ett eller annet på brystvortene så de ikke synes gjennom klærne. Anonymkode: b0629...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukerano Skrevet 23. januar #16 Del Skrevet 23. januar Jeg bruker bh for å slippe kommentarer fra eldre kvinner om at jeg må kle på meg, og for å slippe menn som sier «ja, når du ikke bruker bh så er det fri tilgang vettu! Da er det lov å ta på så mye jeg vil» - kommentarene har kommer fra flere menn på jobb som frisør. Og ellers i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #17 Del Skrevet 23. januar Bruker det fordi jeg uten BH ser ut som jeg har stappet to flaskesmokker under genseren. Har små men kan overhode ikke gå uten bh, den må jeg ha for dytte på plass brystvortene. Det ser helt jævlig ut uten, og de gangene jeg må gå uten taper jeg dem istedenfor. Anonymkode: 5efc6...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #18 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 11.50): Jeg har ikke bedt om å få være intim med deg,så kle på deg! Anonymkode: 13d50...fc1 Intim? 🤣 tåler du ikke å se mannlige brystvorter heller? Vi burde ha kommet lenger i 2024 Anonymkode: 93cd3...3a9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hasselnøtter Skrevet 23. januar #19 Del Skrevet 23. januar Mine er slappe og lange så trives best visuelt med at de holdes på plass. Men hadde jeg hatt mindre så hadde jeg helt klart gått ofte uten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #20 Del Skrevet 23. januar Brukerano skrev (1 time siden): ....menn som sier «ja, når du ikke bruker bh så er det fri tilgang vettu! Da er det lov å ta på så mye jeg vil» - kommentarene har kommer fra flere menn på jobb som frisør. Og ellers i livet. 😮 Går det mulig! Anonymkode: 6eb4e...b5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå