17.11 Skrevet 7 timer siden #21 Del Skrevet 7 timer siden Jeg har stengt veggen min for innlegg og fjernet bursdagen min på Facebook. Så slipper jeg å tenke på at Randi jeg kjente i syvende klasse blir sur fordi jeg ikke takker for gratulasjonen. De som gratulerer meg nå gjør det personlig, og det er folk jeg faktisk kjenner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 7 timer siden #22 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ikke? Hvorfor ikke? Alle gratulasjoner er jo gratulasjoner. Sosiale medier har virkelig bidratt til at en kan være selvsentrert. Anonymkode: 3158d...2fc Nei, en gratulasjon på Facebook er virkelig ikke det samme som en gratulasjon på telefon eller ansikt til ansikt. På Facebook kan man få 200 gratulasjoner fra folk man gikk på skolen med for 20 år siden og ikke har sett siden den gang - altså folk som aldri ville ringt/sendt sms eller kommet på døra for å gratulere. Facebook har et system der de minner folk om hvilke på vennelista som har bursdag i dag, og noen virker å bare skrive gratulasjoner til alle helt på autopilot. Så nei, en gratulasjon på Facebook aller andre sosiale medier er ikke det samme som en "gammeldags" gratulasjon. Daria skrev (18 minutter siden): Jeg synes sånne "takk til alle"-statuser er litt sært - det føles fort litt "dette er en skjult påminning til alle som ikke har husket bursdagen min". Men hver enkelt gjør som de synes best, det er ikke noe jeg bruker så mye energi på å bry meg om. Selv takker jeg med et hjerte/tommel opp på hver enkelt hilsen for å vise at jeg har sett den, men ser ikke poenget med å skrive takk igjen og igjen. Det er sikkert også feil for noen, og det må de jo gjerne mene. Jeg føler også dette. Jeg gjør som deg, setter en tommel opp på alle facebook-gratulasjoner for å vise dem at jeg har sett den, men skriver ikke takk til hver enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #23 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er sært å ikke takke på Facebook også. 300 gratulasjoner og så gidder man ikke produsere en setning/et innlegg med en felles takk. Det er sært og uhøflig. Anonymkode: 0079c...65e Da må jeg jo poste et innlegg. Det vil jeg ikke. Anonymkode: e0594...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Del Skrevet 7 timer siden Enten skjuler man bursdagen på Fb eller så takker man hver enkelt! Jeg har slutta å gratulere folk på fb,tar det heller på pm. Men jeg takker hver enkelt når jeg selv får gratulasjoner selv om det er over 100 stk. Anonymkode: 37d48...cb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #25 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Evt kan man la være å tolke det i verste mening. Anonymkode: b62c9...1ae Psykopat! Det er jo for faen på den måten vi finner livsgleden. Anonymkode: 83108...8d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7 timer siden #26 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nå får jeg ikke så mange hilsener på facebook lenger siden jeg knapt har brukt det de siste 5 årene, men før fikk jeg gjerne 300 innlegg fra folk jeg gikk på barneskolen med for 25 år siden og random mennesker jeg bare hadde truffet en gang. Jeg gadd rett og slett ikke å sitte å se gjennom alle innleggene så jeg skrev en generell takk på slutten av dagen. Aldri tenkt over det de over her skriver 😅 I dag svarer jeg ingen av de som skriver på facebookvegen min(jeg ser det nok ikke før lenge etterpå uansett), men takker om jeg får personlige meldinger på snap, messenger eller på sms. Om folk anser det som uhøflig får det være deres problem. Anonymkode: ee74f...65d Jeg tror ikke i fullt alvor at alle som skriver sånne felles-takk-innlegg gjør det av oppmerksomhetsbehov, altså, bare så det er sagt. Det er en strøtanke i mitt hode, ikke noe jeg faktisk tillegger andre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #27 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ikke? Hvorfor ikke? Alle gratulasjoner er jo gratulasjoner. Sosiale medier har virkelig bidratt til at en kan være selvsentrert. Anonymkode: 3158d...2fc Derfor er ikke bursdagen min synlig på sosiale medier, og veggen min er stengt for andre å skrive på. Bare bs! Anonymkode: 84b9c...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #28 Del Skrevet 7 timer siden Har skjult bursdagen min på Facebook. De som gratulerer meg med dagen er de som husker det av seg selv. Da takker jeg alltid. Anonymkode: c9b12...fe3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #29 Del Skrevet 7 timer siden Daria skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke i fullt alvor at alle som skriver sånne felles-takk-innlegg gjør det av oppmerksomhetsbehov, altså, bare så det er sagt. Det er en strøtanke i mitt hode, ikke noe jeg faktisk tillegger andre. Jo det er det. Det er samme folka som skriver lange sukkersøte bursdagsmeldinger til barna sine som ikke kan lese (og er mange år fra å være på sosiale medier). Anonymkode: 84b9c...67b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #30 Del Skrevet 6 timer siden Tar det for gitt at dette innlegget gjelder Facebook-gratulasjoner: Hvis det er en person som ellers er veldig aktiv der inne så er det kanskje litt rart, ja. Men noen er jo knapt nok pålogget og har null aktivitet på profilen sin. Jeg sitter uansett ikke og venter på en "tommel opp" eller en kommentar hvis jeg skriver en gratulasjon. Livet mitt går videre. Anonymkode: f0e7c...766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #31 Del Skrevet 6 timer siden Daria skrev (51 minutter siden): Jeg synes sånne "takk til alle"-statuser er litt sært - det føles fort litt "dette er en skjult påminning til alle som ikke har husket bursdagen min". Men hver enkelt gjør som de synes best, det er ikke noe jeg bruker så mye energi på å bry meg om. Selv takker jeg med et hjerte/tommel opp på hver enkelt hilsen for å vise at jeg har sett den, men ser ikke poenget med å skrive takk igjen og igjen. Det er sikkert også feil for noen, og det må de jo gjerne mene. Gjør akkurat det samme. Skrev takk før, og ble så lei det ordet at jeg bare gleda meg til dagen var over. Nå hjerter jeg og sier/skriver takk til de som sender melding, ringer, ser meg face to face. Anonymkode: c8db7...dd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #32 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Psykopat! Det er jo for faen på den måten vi finner livsgleden. Anonymkode: 83108...8d7 😂 Anonymkode: b62c9...1ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #33 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jo det er det. Det er samme folka som skriver lange sukkersøte bursdagsmeldinger til barna sine som ikke kan lese (og er mange år fra å være på sosiale medier). Anonymkode: 84b9c...67b Det har vel litt å si hvordan statusen er skrevet også? "Takk for alle gratulasjoner jeg har fått her i dag" vs "Tusen takk til alle dere supersøte og snille mennesker som har husket meg på dagen min i dag. Den var kjempe fin og alle dere søte mennesker har gjort den sååååå mye bedre hjerte hjerte hjerte hjerte." eller tar jeg helt feil? Anonymkode: ee74f...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #34 Del Skrevet 6 timer siden Til dere som synes det er såå forferdelig med alle disse fb-gratulasjonene, fjern datoen din!!! Anonymkode: a4f96...033 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #35 Del Skrevet 6 timer siden 17.11 skrev (1 time siden): Jeg har stengt veggen min for innlegg og fjernet bursdagen min på Facebook. Så slipper jeg å tenke på at Randi jeg kjente i syvende klasse blir sur fordi jeg ikke takker for gratulasjonen. De som gratulerer meg nå gjør det personlig, og det er folk jeg faktisk kjenner. Har en bekjent (57 år) som også stengte for innlegg med begrunnelse «det var så plagsomt med alle som kontaktet henne…» Sry, men det tror jeg ingenting på. SÅ spesiell og populær er du ikke 🙄 Nå poster hun selv et innlegg på sin fb side på bursdagen sin - et bilde hvor det står «Queens Are born in June» 😂 Anonymkode: 8023f...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6 timer siden #36 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke det litt rart og spesielt? Anonymkode: 1f23a...fe8 På Facebook: nei, på andre måter: ja 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #37 Del Skrevet 6 timer siden Daria skrev (1 time siden): Jeg synes sånne "takk til alle"-statuser er litt sært - det føles fort litt "dette er en skjult påminning til alle som ikke har husket bursdagen min". Men hver enkelt gjør som de synes best, det er ikke noe jeg bruker så mye energi på å bry meg om. Selv takker jeg med et hjerte/tommel opp på hver enkelt hilsen for å vise at jeg har sett den, men ser ikke poenget med å skrive takk igjen og igjen. Det er sikkert også feil for noen, og det må de jo gjerne mene. haha, det tenker ikke jeg. du liker jo sikkert å takke hver enkelt. "hvorfor si takk 1 gang, når man kan si takk 100 ganger 😍🤠 love, love me" Anonymkode: e1805...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #38 Del Skrevet 6 timer siden Fordi jeg er svært lite aktiv. Og fordi jeg oppdaget at når det blir en del, forsvinner noen ofte i mengden.. noen tror Facebook er det virkelige liv og at alle sitter klistret til skjermen til enhver tid.. Anonymkode: 6b0b4...c55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 6 timer siden #39 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Slettet Endret 6 timer siden av 17.11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #40 Del Skrevet 6 timer siden Takker overalt, utenom på facebook de hadde jo ikke husket det, om det ikke sto der Anonymkode: e2a13...993 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå