Gå til innhold

Folk som ikke takker når man gratulerer de med dagen.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke det litt rart og spesielt? 

Anonymkode: 1f23a...fe8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke hvis det gjelder på Facebook. Ellers, ja. 

Anonymkode: 53bd7...542

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo det er rart og ganske uhøflig. Uansett hvor du får gratulasjonen.

Anonymkode: a4f96...033

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tomme gratulasjoner på Facebook fra folk man knapt har kontakt med, trenger man selvsagt ikke å vie oppmerksomhet.

Anonymkode: 287f8...a9c

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tomme gratulasjoner på Facebook fra folk man knapt har kontakt med, trenger man selvsagt ikke å vie oppmerksomhet.

Anonymkode: 287f8...a9c

Ikke? Hvorfor ikke? Alle gratulasjoner er jo gratulasjoner. Sosiale medier har virkelig bidratt til at en kan være selvsentrert. 

Anonymkode: 3158d...2fc

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veldig rart hvis du ringer eller sier det ansikt til ansikt, ja. På facebook synes jeg ikke det er rart.

Anonymkode: 0e9ee...7a3

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke? Hvorfor ikke? Alle gratulasjoner er jo gratulasjoner. Sosiale medier har virkelig bidratt til at en kan være selvsentrert. 

Holder det med en tommel opp, eller må man skrive «tusen takk» til hver enkelt Facebook gratulasjon. Det kan fort bli 100+ gratulasjoner på Facebook.

Anonymkode: 9c1c4...7b8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke hvis det gjelder på Facebook. Ellers, ja. 

Anonymkode: 53bd7...542

Det er sært å ikke takke på Facebook også. 300 gratulasjoner og så gidder man ikke produsere en setning/et innlegg med en felles takk. Det er sært og uhøflig. 

Anonymkode: 0079c...65e

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke bedt om å bli gratulert med dagen, så skjønner ikke hvorfor man må gratulerer. Jeg sier ikke takk. 

Anonymkode: b9b59...2db

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Holder det med en tommel opp, eller må man skrive «tusen takk» til hver enkelt Facebook gratulasjon. Det kan fort bli 100+ gratulasjoner på Facebook.

Og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fb har jo blitt sånn at man kan bare trykke på ferdigskrevne gratulasjoner. Det verste er «gmd». Veldig koselig altså. 

Anonymkode: b62c9...1ae

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sært å ikke takke på Facebook også. 300 gratulasjoner og så gidder man ikke produsere en setning/et innlegg med en felles takk. Det er sært og uhøflig. 

Hvem var det som ønsket oppmerksomhet på bursdagen min sa du? Hun jeg var med en gang for 20 år siden? 😉

Syns Facebook gratulasjoner er overflatisk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi noen av oss sjekker ikke fb, jeg sjekket fb 2 måneder etter bursdagen min i fjor...

Jeg synes det er sært å forvente at alle skal være like aktiv på sosiale medier. Det er ganske egosentrisk å forvente at alle skal logge seg inn og takke en, selv på sosiale medier en vanligvis ikke er aktiv på.

Anonymkode: 84320...2b5

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og? 

Jeg bruker ikke tid på å svare folk jeg ikke kjenner, fordi de har behov for erkjennelse og oppmerksomhet. Familie og venner får masse takk og klemmer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes sånne "takk til alle"-statuser er litt sært - det føles fort litt "dette er en skjult påminning til alle som ikke har husket bursdagen min". Men hver enkelt gjør som de synes best, det er ikke noe jeg bruker så mye energi på å bry meg om.

Selv takker jeg med et hjerte/tommel opp på hver enkelt hilsen for å vise at jeg har sett den, men ser ikke poenget med å skrive takk igjen og igjen. Det er sikkert også feil for noen, og det må de jo gjerne mene.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg synes sånne "takk til alle"-statuser er litt sært - det føles fort litt "dette er en skjult påminning til alle som ikke har husket bursdagen min". Men hver enkelt gjør som de synes best, det er ikke noe jeg bruker så mye energi på å bry meg om.

Selv takker jeg med et hjerte/tommel opp på hver enkelt hilsen for å vise at jeg har sett den, men ser ikke poenget med å skrive takk igjen og igjen. Det er sikkert også feil for noen, og det må de jo gjerne mene.

Jeg har gjort det fordi jeg ikke orker å takke en og en. Men for noen år siden fjernet jeg bursdagen min fra fb. Det interessante resultatet er at så og si INGEN husker bursdagen min lenger. Bare ca 3, og en av dem har dødd det siste året, så jeg kan forvente meg to gratulasjoner dette året. Facebook har blitt vår felles hukommelse på bursdager. Vel, jeg f.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Daria skrev (8 minutter siden):

Jeg reagerer som deg. Når folk skriver sånn "takk for alle gratulasjoner"-poster, tenker jeg at de er på jakt etter enda mer oppmerksomhet. Deres lille Oscar-tale liksom :fnise: Et hjerte eller en tommel opp på selve gratulasjonen er helt fint, men jeg for min del bryr meg overhodet ikke om det kommer noen respons. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg reagerer som deg. Når folk skriver sånn "takk for alle gratulasjoner"-poster, tenker jeg at de er på jakt etter enda mer oppmerksomhet. Deres lille Oscar-tale liksom :fnise: Et hjerte eller en tommel opp på selve gratulasjonen er helt fint, men jeg for min del bryr meg overhodet ikke om det kommer noen respons. 

Evt kan man la være å tolke det i verste mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå får jeg ikke så mange hilsener på facebook lenger siden jeg knapt har brukt det de siste 5 årene, men før fikk jeg gjerne 300 innlegg fra folk jeg gikk på barneskolen med for 25 år siden og random mennesker jeg bare hadde truffet en gang. Jeg gadd rett og slett ikke å sitte å se gjennom alle innleggene så jeg skrev en generell takk på slutten av dagen. Aldri tenkt over det de over her skriver 😅 I dag svarer jeg ingen av de som skriver på facebookvegen min(jeg ser det nok ikke før lenge etterpå uansett), men takker om jeg får personlige meldinger på snap, messenger eller på sms. Om folk anser det som uhøflig får det være deres problem.

Anonymkode: ee74f...65d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...