AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Kattunge som er 7 mnd og sterilisert. Hun viser stor interesse for å gå ut, men dyrlegen sier jeg må vente til hun er 1 år. Hun sa at katter under ett år ikke har så god stedsans og kan ha problemer med å finne hjem igjen. Jeg gruer meg veldig til å slippe henne ut. Har ikke katteluke heller. Hadde tenkt å begynne slippe hun ut mot våren, når det er litt varmere ute og døren kan stå mer åpen. Er jeg slem som holder henne inne? Hun er mye ute på terrassen. Anonymkode: 2d20b...373 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Om man skal gå etter boka så er det 1 år ja. Jeg begynte å slippe ut min når han var 6mnd, og han holdt seg bare rett utenfor huset og skrapet alltid på døra når han skulle inn. Anonymkode: 7d03a...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kattunge som er 7 mnd og sterilisert. Hun viser stor interesse for å gå ut, men dyrlegen sier jeg må vente til hun er 1 år. Hun sa at katter under ett år ikke har så god stedsans og kan ha problemer med å finne hjem igjen. Jeg gruer meg veldig til å slippe henne ut. Har ikke katteluke heller. Hadde tenkt å begynne slippe hun ut mot våren, når det er litt varmere ute og døren kan stå mer åpen. Er jeg slem som holder henne inne? Hun er mye ute på terrassen. Anonymkode: 2d20b...373 Du er ikke slem som holder henne inne nei. Anonymkode: 7d03a...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Rundt juni/juli kan hun sikkert begynne gå litt ut. Anonymkode: aab9d...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Vår var vel rundt 10 mnd. Men vi bygget stort utebur til henne med direkte utgang fra huset. Via katteluke. Da fikk hun frisk luft, klatre på trestammer og se verden. Anonymkode: 2149b...f0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Rundt 1 år. Dyrlegen vet da virkelig hva de snakker om. Anonymkode: f030a...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Ta på henne en sele og la hun bli vant til den, så kan du ta henne med ut før hun er ett år, og det er riktig det som dyrlegen sier at de ikke har stedsans. Vår kattunge var ute fra han var /-8 mnd, men han gikk ut sammen med moren, men vi måtte passe på at moren ikke dro han med seg alt for langt fra huset. Anonymkode: e3920...441 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kattunge som er 7 mnd og sterilisert. Hun viser stor interesse for å gå ut, men dyrlegen sier jeg må vente til hun er 1 år. Hun sa at katter under ett år ikke har så god stedsans og kan ha problemer med å finne hjem igjen. Jeg gruer meg veldig til å slippe henne ut. Har ikke katteluke heller. Hadde tenkt å begynne slippe hun ut mot våren, når det er litt varmere ute og døren kan stå mer åpen. Er jeg slem som holder henne inne? Hun er mye ute på terrassen. Anonymkode: 2d20b...373 Nei du er ikke slem. Med mine har jeg hatt dem i bånd slik at de får bli kjent med luktene rundt huset. Daglig luftetur er bra. Katte luke er lurt. Anonymkode: 93001...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden Regelen har vel alltid vært 8 mnd?? Jeg har fra dag 1 alltid gått ut med mine i bånd. Hver eneste dag. På den måten blir de godt kjent med området uten at det er farlig. Min siste kattunge slapp jeg ut allerede da hun var 6 mnd. Var alltid ute sammen med henne da, så hadde oversikt. Men det gikk veldig bra, og hun stortrivdes 🥰 Husk at selv om det finnes en rettesnor som sier 8 (12?) måneder så er det lov å ta individuelle valg. Anonymkode: 26e78...c61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden 1 år. De har ikke utviklet stedssans/retningssans før det Anonymkode: ca8d1...eb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Min kattunge var omtrent 10 mnd da vi gikk ut sammen. Det var også på våren. Han var litt redd, så han ville fort inn igjen 😅 et par ganger i uka var vi litt ute, var vel omtrent noen dager unna å fylle 1 år før han fikk være ute en natt alene for første gang. Men han har alltid vært litt redd og holdt seg bare rundt husveggen, naboene så han ikke annet enn da han snek seg rundt huset. Hadde han vært den mer oppdagelsesreisende typen hadde jeg nok ventet litt lengre fordi kattunger fort kan gå seg vill og ikke finne veien hjem. Anonymkode: 893b6...834 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svett.svele Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Min var ute i sele med meg fra han var 4-5 mnd. Da fikk han sett på området og utforske i trygge rammer. Rundt 6 mnd var det sommer og han var mye sammen med meg i hagen. Gikk aldri langt og har aldri hatt noe problem med at han har blitt borte. Nå bor vi ganske landlig da, så er ikke så stor fare for å bli påkjørt eller at han hadde blitt innestengt i en garasje. Ville tatt med det i vurderingen og personligheten til pus. Min er veldig klengete, så han har aldri vært typen til å dra langt av gårde 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden Det er en liten misforståelse dette med at katter må holdes inne til de er ett år. Det er jo ikke slik at de da automatisk utvikler stedssans og finner frem hvis de aldri har vært ute før. Synes absolutt du kan ta kattungen med ut nå, men ha på sele og bånd og vær med ut sammen. La katten få bli kjent med nærområdet. Ikke minst vil det også gi katten masse nye inntrykk som kan gjøre den mer sliten og rolig inne. Kattunger i den alderen kan være mye der de turner gjennom hele huset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker vi slipper han ut i mars/ april her, da er han 9 mnd. vi kommer til å kjøpe gps-tracker for å vite hvor han, og vi vil være ute med han i starten Anonymkode: 81051...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå