AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Da jeg var ungdom på 80-tallet jobbet jeg fra jeg var 13 år, sånn helg, feriejobbing. Jeg har alltid likt å jobbe og jeg ser datteren her også liker det, ser det når hun først er igang med oppgaver her hjemme. Men idag, 2025, finnes det noen jobber der ute for ei på snart 14 år? Altså hvilke firmaer og type jobb, går jo ikke å sitte i kassa på kiwi feks pga alder. Har inntrykk av at man må være 18 år så mange steder, sånn var det ikke i min tid. Anonymkode: a9224...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Det finnes ennå, men gjerne hos privatfolk, naboer og lignende, Gressklipping, maling, handling, vasking, lufte hunder, barnepass. Men man kan fremdeles også søke avisbud tror jeg? Og lettere lagerarbeid osv hos butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Hun får nok ikke sitte i kassen. Men ryddehjelp i butikker, lager, hos lokale firmaer. Her er dette vanlig, og mange ungdommer har slike jobber fra ungdomsskolealder av. Jeg vet det ikke er like enkel alle veier. Har diskutert dette tidligere med folk som bor på større steder. Dess mer folk og høyere arbeidsledighet, dess mindre slike småjobber ledige. Da har voksne heller flere småjobber, eller nav bruker de til arbeidstrening. Anonymkode: 9db09...01e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Café, servitør cateringfirma, sykehjem, Anonymkode: 46f0e...e33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Det finnes butikker som ikke selger øl og tobakk. Matbutikker kan ikke ha en under 18år pga salg av det i kassen. Der jeg jobbet tidligere. Var vi litt få ansatte og mye varer. Vi solgte forøvrig ikke tobakk og øl. Men lot noen som hadde vært hos oss på utplassering å komme å fylle inn varer i butikken, når vi hadde ekstra mye. Da kom de et par timer av og til etter skolen, så vi fikk varene på plass. Noen fikk også drive litt i kassen av og til. Var gull hjelp å få. De var 15 år da, og hadde vist via utplassering fra skolen, at de fungerte bra på jobb. En bokbutikk i nærområdet, ser jeg ofte har veldig unge på jobb, med ca samme oppgaver. Anonymkode: 8f14d...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Kafeer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Vi har en del ungdommer på sykehjemmet. Er på kjøkkenet ansvar for lager fylle hyller aktiviteter osv. Tror det er flust av arbeidsplasser som tar imot. Begynte selv som 13 åring å fylle varer i butikk hyller to dager i uken Anonymkode: 0b66f...628 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da jeg var ungdom på 80-tallet jobbet jeg fra jeg var 13 år, sånn helg, feriejobbing. Jeg har alltid likt å jobbe og jeg ser datteren her også liker det, ser det når hun først er igang med oppgaver her hjemme. Men idag, 2025, finnes det noen jobber der ute for ei på snart 14 år? Altså hvilke firmaer og type jobb, går jo ikke å sitte i kassa på kiwi feks pga alder. Har inntrykk av at man må være 18 år så mange steder, sånn var det ikke i min tid. Anonymkode: a9224...248 Tror det er 15år for å jobbe no.. Spørs hva.. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/tilrettelegging/ungdom-i-arbeid/ Anonymkode: e727c...151 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Her vi bor så har kommunen lagt ut stillinger for ungdom i kommunen på sykehjemmet, kantina på sykehjemmet, besøk tjenesten, vaktmester og skogpleie og planting. Må da ha startet på ungdomskolen for å søke. Her har og kiwi og joker ansatt ungdum ned i 14 år hvor de er med å setter ut varer og opplæring i kasse, men da har de og at hvis noen skulle ha tobakk, alkohol så plinger de på en av de andre som tar over. Fungert greit her Så har du kafterier, klesbutikk, bakeri , evnt bønder hvis dere har det i nærheten. Her har begge vært avløser fra de ar 13 år, Anonymkode: a4da2...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Tror det er 15år for å jobbe no.. Spørs hva.. https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidstid-og-organisering/tilrettelegging/ungdom-i-arbeid/ Anonymkode: e727c...151 Fra man er 13, kan man ta "ordentlige" jobber. Anonymkode: 11607...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå