Bbbb Skrevet 19. januar #61 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men. Det. Hjelper. Ikke!!! Det hjelper i to tygg, derfor jeg lurer på om det bare er vanskelig for han å få til?? Jeg hinter ikke, men gir diskret beskjed. Diskret som i at jeg ikke roper ut foran vennene hans på norsk. Jeg og sønnen min snakker et språk (mitt farsmål) de andre ikke kan, derfor diskret. TS Anonymkode: c9495...999 Da hjelper det jo. Fortsett å minn han på det. Du kan gi en mer diskré beskjed når det er andre der enn de dere vanligvis spiser måltider med. Ellers tenker jeg han kan få beskjed om å huske å lukke munnen når han spiser og gjenta det hver gang han glemmer seg. Du kan ta en lengre prat med han utenom måltider og kun med dere to, hvor du sier at du ikke ønsker å mase på han, men at dette er viktig og det er derfor du minner han på det. Det er på samme måte som med andre ting. Glemmer barnet f.eks å vaske hendene etter toalettbesøk så minner man de på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #62 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvordan har jeg behandlet barnet, mener du? Flertallet i tråden mener jo at jeg ikke er streng nok, burde de heller aldri få barn? Har du lest alle innleggene mine der jeg er tydelig på at jeg ikke lar irritasjonen gå utover barnet? Barnet er ikke tett i nesa. TS Anonymkode: c9495...999 Hvordan vet du om det er tett eller ikke uten at lege har sjekket? På eldste her så sleit vi som du. Så kom vi til lege pga ørebetennelse og da sier legen: her vil jeg henvise til ørebetennelse nese og hals for det virker veldig trangt helt øverst i neste rota. Viser seg da polypper i nesegangen og skeiv neseveg. Noe en ikke ser selv Da hadde vi i 9 år sagt til barnet det måtte lukke munn . Og legen sa dette var ikke noe barnet kunne noe for. Nesepolyper og mandler ble fjernet, må gå på en spesial nesespray til barnet kan bli operert for nesevegen ved 23 års alder Anonymkode: 80f3d...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #63 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette må du adressere til han! Jeg smattet mye som barn og fikk tilsnakk hver eneste gang av foreldrene mine og takk gud for det. Gjør det ikke lenger som voksen. Smatting er det ekleste og verste en ungdom eller voksen kan gjøre! Anonymkode: 1cff4...dd1 Ja, det er det aller ekleste. Jeg så en gang ei dame spise busene til fyren sin. Folk klær seg både foran og bak nedi underbuksa. Noen plukker andres sneiper på gata. Hvis smatting er det verste som kan skje deg er du ekstremt privilegert. Anonymkode: b4237...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #64 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet du om det er tett eller ikke uten at lege har sjekket? På eldste her så sleit vi som du. Så kom vi til lege pga ørebetennelse og da sier legen: her vil jeg henvise til ørebetennelse nese og hals for det virker veldig trangt helt øverst i neste rota. Viser seg da polypper i nesegangen og skeiv neseveg. Noe en ikke ser selv Da hadde vi i 9 år sagt til barnet det måtte lukke munn . Og legen sa dette var ikke noe barnet kunne noe for. Nesepolyper og mandler ble fjernet, må gå på en spesial nesespray til barnet kan bli operert for nesevegen ved 23 års alder Anonymkode: 80f3d...e80 Han har aldri hatt ørebetennelse så lite sannsynlig. Han puster fint med lukket munn, vi er ekstra obs på dette fordi han var så tett som liten med høy snorking osv, og da ble det oppdaget store mandler. Men ØNH anbefalte ikke operasjon og at han ville vokse ut av utfordringene, og det gjorde han. Men det kan jo så klart være at det er delårsak til spisingen, men vil en lege ta oss på alvor med det som eneste symptom? Men skal ta det med meg og gå til lege hvis dette ikke forbedrer seg! Anonymkode: c9495...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #65 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjerp deg selv heller og ikke ls deg irritere å skape kvalm pågrunn av småtteri. Det tar lang tid å lære for noen. Anonymkode: 0a3e8...eac Du har åpenbart ikke misofini Man blir ikke "irritert" av slike lyder med misofoni, man blir regelrett dårlig. Anonymkode: 3a7fe...2d4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #66 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Han har aldri hatt ørebetennelse så lite sannsynlig. Han puster fint med lukket munn, vi er ekstra obs på dette fordi han var så tett som liten med høy snorking osv, og da ble det oppdaget store mandler. Men ØNH anbefalte ikke operasjon og at han ville vokse ut av utfordringene, og det gjorde han. Men det kan jo så klart være at det er delårsak til spisingen, men vil en lege ta oss på alvor med det som eneste symptom? Men skal ta det med meg og gå til lege hvis dette ikke forbedrer seg! Anonymkode: c9495...999 Hadde tatt det opp med lege. Fått ny vurdering på mandler evnt polypper. Tenkt noe over snorke lydd ved søvn. Her kunne barnet lage tung lyd ved søvn Anonymkode: 80f3d...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 19. januar #67 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg prøver så godt jeg kan å ikke la det gå utover barnet. ❤️ Han er allerede svært følsom rundt spising og tør som nevnt ikke spise hos andre. Så mulig han ubevisst strever med noe? Jeg tror som deg at strengere beskjed virker mot sin hensikt. Jeg tror han er mer enn selvbevisst nok. Ser andre skriver at man som forelder må kunne være streng med egne barn, og det stemmer jo om man er sikker på at barnet kan bedre. Men man risikerer å bli barnets første mobber om man gnager om ting de ikke får til å endre. Gutten tør ikke spise hos andre. Det kommer ikke helt frem hvorfor, men det er naturlig å tenke seg at han vet det er noe han ikke helt får til med spisingen, og ikke har lyst til å skille seg ut. I stedet for å gripe det an med strengere beskjeder om hvor ekkelt det er, ville jeg prøvd å få gutten med på laget. At dere sammen skal snakke med legen om hvordan han har det i munnen og nesa si. Han vet jo ikke hvordan det skal føles i svelget og nesa når han spiser, men det kan være tungebåndet som du nevner, mandlene, polypper, motorikk eller annet. Jeg synes absolutt dette er verdt å gå videre med. Ikke fordi mor har misofoni, men fordi det hemmer barnet sosialt at han ikke tør spise på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå