Gå til innhold

Din erfaring med ulike tightsmerker?

Gjest issoras

Anbefalte innlegg

Gjest issoras

Kunne gjerne tenkt meg å lese om deres erfaringer med ulike treningstights-merker. Er så utrolig mye på markedet for tiden! Folk har jo ulike preferanser, så "anbefaler dette" blir ofte litt lite spesifikt. Er også greit å vite hva folk er misfornøyd med og hvorfor. 

Mine erfaringer, basert på at jeg er overvektig, har stor rumpe og hofter og smalere midje så må ha noe som sitter godt i livet. 

Bara: Kanskje det jeg har likt best. Sitter godt på min kropp, fine mønstre, dekker godt. Men jeg syns de blir litt fort slitt eller får hull ved sømmene ved lommene, og blasse fordi mønsteret strekkes ut. 

Rönisch: Bomkjøp. Sitter dårlig/sklir ned, og stoffet avslører ALT av konturer på huden, så denne kan jeg ikke bruke på sentertrening. 

Eyda: Superbehagelig på, men litt samme type tekstil som Rönisch så den avslører også alt av konturer på huden. Elsker treningstrøyene herfra. 

Heart of Lule: Har én tights jeg er fornøyd med herfra og vurderer flere, for den sitter godt og blir ikke like blass som Bara. Har en eldre modell også som derimot er blass og nuppete, derfor skeptisk. 

Aimn: NOPE. Her avslørte vi alle celulitter! 

BumPro: satt godt, men den jeg har har to ulike tekstiler i samme tights og plutselig oppdaget jeg - på trening - og den er gjennomsiktig i skrittet! 😱😆 Men her er det nok modellen jeg valgte som er sær? 

Nike Drifit: Sklir ned, ikke stram nok rundt livet. Også lenge siden så mulig dagens modell er annerledes. Funket ok da jeg var slank. 

Er veldig nysgjerrig på Famme men blir litt kvalm av alt rumpefokuset... 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har prøvd Famme, men ikke den rumpetightsen, den her: https://famme.no/products/techna-leggings?variant=49467178287452

Forsåvidt grei/god, er veldig dype bra lommer (på begge sider!), men den sklir litt ned. Fortsatt ikke funnet noen som ikke sklir ned 😕 Har i str S, jeg er nok på vippen mellom s og m (small i livet, m rumpe, og nærmere large i lår og legger). Må kjøpe minste jeg får på meg for at de ikke skal skli ned, men likevel siger den litt altså 😕 

Anonymkode: 9597e...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krøpet til rumpekorset til Famme🤣 har også godt smalere liv en rumpe, og syns at Famme sine sitter best og tåler mest i forhold til pris (typ ofte salg). Kan også anbefale Gymshark sin vital seamless, den er fastere i stoffet, og holder lenge. God service også. De jeg har prøvd fra Bara syns jeg personlig hadde elendig kvalitet og hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker wearefit, bumpro og oysho best, alle de sitter godt, ikke gjennomsiktige, holder (aldri hatt hull) og er behagelige. Oysho er i grunn i en egen liga, det er det mykeste treningstøyet jeg har vært borti. 
Tenkte å prøve Casall nå, har en venninne som sverger til den essential tights, og jeg har sett at den sitter godt. 

Anonymkode: 73cf6...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker Bara, har vel enda tights fra dem som ikke er blitt "slitt ned" selv etter flere år, i så fall bare Bara logo, men det er jeg ikke så nøye på . 

Anonymkode: eb751...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det dere har glemt å presisere, er hva slags trening dere bruker de til - løping eller styrke? (tipper mest styrke, ut fra svarene her) 

Jeg ville i alle fall valgt litt ulike tightser til løping enn til styrketrening. Nå foretrekker jeg bukse til styrketrening da 😅

Når jeg kjøper tights (til løping), velger jeg helst tights som hevder å være høy i livet og det bør være knytebånd i livet. Ellers får jeg også lett problem med at den siger eller ruller ned - har også store lår og smal midje, så en typisk eplefasong-tights med bare strikk i toppen passer veldig dårlig på meg. Har ingen konkrete tips å komme med nå, for mine favoritt-tightser er ganske gamle... 

Anonymkode: c5139...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det dere har glemt å presisere, er hva slags trening dere bruker de til - løping eller styrke? (tipper mest styrke, ut fra svarene her) 

Jeg ville i alle fall valgt litt ulike tightser til løping enn til styrketrening. Nå foretrekker jeg bukse til styrketrening da 😅

Når jeg kjøper tights (til løping), velger jeg helst tights som hevder å være høy i livet og det bør være knytebånd i livet. Ellers får jeg også lett problem med at den siger eller ruller ned - har også store lår og smal midje, så en typisk eplefasong-tights med bare strikk i toppen passer veldig dårlig på meg. Har ingen konkrete tips å komme med nå, for mine favoritt-tightser er ganske gamle... 

Jeg bruker samme tights til styrke, løping og annen puls. Alt egentlig. Så lenge strl er rett så sitter de. Hvis de ruller ned tenker jeg de er for små eller store. Jeg er tynn da, har verken lår eller rumpe foreks. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg bruker samme tights til styrke, løping og annen puls. Alt egentlig. Så lenge strl er rett så sitter de. Hvis de ruller ned tenker jeg de er for små eller store. Jeg er tynn da, har verken lår eller rumpe foreks. 😅

...eller feil passform. For oss som har smal midje og velutviklede lår vil jo en rett tights bli for stor i livet når den er stor nok for lårene.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg trener hovedsakelig styrke, men har større krav til styrketights enn løpetights. Bomkjøp, som den fra Rönisch, kan jeg bruke til løping, fordi ingen kommer til å observere celulittene mine i skogen uansett. 😂 Men inne vil jeg helst at ikke all hudstruktur skal avsløres... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker best Trimtex. De sitter godt, har god bevegelighet og god kvalitet

Anonymkode: bcf01...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er veldig glad i Levity (tights.no sitt eget merke). Sitter godt, fine og billige.

Famme sine liker jeg også.

Anonymkode: df693...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lululemon 🤩 Har en i litt tykkere/tettere stoff, høy på livet, sitter som støpt, lomme på siden som om man ikke bruker den ikke stikker noe ut eller er synlig. 

Anonymkode: d8c5f...575

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 23.47):

Lululemon 🤩 Har en i litt tykkere/tettere stoff, høy på livet, sitter som støpt, lomme på siden som om man ikke bruker den ikke stikker noe ut eller er synlig. 

Hvordan er de i størrelsen?

Anonymkode: 68c2a...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvordan er de i størrelsen?

Anonymkode: 68c2a...1d1

Nå har jeg bare en (men prøvd noen flere i butikk). Mener de kjører etter amerikanske størrelser (ikke engelsk), og jeg har 8 i min. Det tilsvarer 40 i norske størrelser. Er normalt en M/38, så da er de kanskje litt små?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt rart å ta utgangspunkt i merker, siden de fleste har mange modeller og ulikt materiale i mange av modellene. 

EYDA sin modell Trine sitter for eksempel kjempefint på meg, mens Ellie ser helt forferdelig ut på meg, for eksempel. 

Jeg har også en Lululemon som viser absolutt alt på grunn av materialet, og en annen som ikke gjør det. 

Anonymkode: 76941...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Mine favoritter er Bara og Lager157, sitter godt rundt livet og er ikke gjennomsiktige (på meg) 

Anonymkode: 54562...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oysho og Lululemon, som allerede nevnt.

Men ønsker også å trekke frem HM. Synes det er kvalitet til en lav pris. 

Anonymkode: afe8f...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Litt rart å ta utgangspunkt i merker, siden de fleste har mange modeller og ulikt materiale i mange av modellene. 

EYDA sin modell Trine sitter for eksempel kjempefint på meg, mens Ellie ser helt forferdelig ut på meg, for eksempel. 

Jeg har også en Lululemon som viser absolutt alt på grunn av materialet, og en annen som ikke gjør det. 

Anonymkode: 76941...fbe

Beklager, men hjernen min har ikke kapasitet til å huske ulike typer tights innenfor merkene også, så det får bare bli merkelig. 😂

Men Bara sine tights er jo stort sett i samme materialkvalitet. 

Er det noe særlig forskjell i tekstilen på Ellie og Trine? Hvem dekker best? Jeg har Sarah Covermax og passformen er super men navnet Covermax er litt misvisende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 20.46):

Jeg bruker de til jobb 😅 Jobber mye ute/inne med fysisk arbeid, og finarbeid inne hvor jeg ikke kan ha møkkete bukse og behov for god bevegelighet gjør at tights passer veldig bra. (Typ krabbe inni kjøkkenskap osv) Men krever gode lommer, og at de er så glatte at jeg lett hopper i utebuksa med tightsen under. 

Anonymkode: 9597e...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...