Gå til innhold

Lysterapilampe og energinivå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har prøvd og vil dele erfaringer med det?

Jeg opplever ikke selv at jeg blir typisk "deprimert" i mørketida, jeg liker den egentlig bedre og bedre for hvert år, men sliter sånn med energinivå og å komme meg opp på morgenen. Nå er jeg riktignok b-menneske i tillegg, men det har vært ekstra ille de senere år.

Jo, jeg har sjekket d-vitaminnivå og diverse til lege, alt innenfor normalområdet der.

Anonymkode: ec714...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det noen som har prøvd og vil dele erfaringer med det?

Jeg opplever ikke selv at jeg blir typisk "deprimert" i mørketida, jeg liker den egentlig bedre og bedre for hvert år, men sliter sånn med energinivå og å komme meg opp på morgenen. Nå er jeg riktignok b-menneske i tillegg, men det har vært ekstra ille de senere år.

Jo, jeg har sjekket d-vitaminnivå og diverse til lege, alt innenfor normalområdet der.

Lysterapi lampe er for personer som sliter med «tungsinn» altså vinterdepresjon i mørketiden. 
Har du ikke det så har du ikke bruk for lysterapilampe i terapiform. 
Der finnes jo «leke» terapi lamper, altså lamper med mindre lysstyrke enn dem som brukes til medisinsk bruk, og da gjerne sammen med medikamenter. 
Du lager kluss i hjernen din om du begynner med sterkt terapi lys, uten å ha behov for det, altså uten å ha vinterdepresjon . 

Anonymkode: 36074...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Lysterapi lampe er for personer som sliter med «tungsinn» altså vinterdepresjon i mørketiden. 
Har du ikke det så har du ikke bruk for lysterapilampe i terapiform. 
Der finnes jo «leke» terapi lamper, altså lamper med mindre lysstyrke enn dem som brukes til medisinsk bruk, og da gjerne sammen med medikamenter. 
Du lager kluss i hjernen din om du begynner med sterkt terapi lys, uten å ha behov for det, altså uten å ha vinterdepresjon . 

Takk for svar.

Jeg tenkte på lysterapilamper fra f.eks Clas Ohlson. Ser de har noen fra Beurer som er litt rimeligere enn de som er med i de testene jeg har lest. Er det disse du mener med "leke" terapilamper? Ser på anmeldelsene at brukere påstr de merker forskjell på energi. Hvorvidt det er ekte brukere kan selvfølgelig være en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar.

Jeg tenkte på lysterapilamper fra f.eks Clas Ohlson. Ser de har noen fra Beurer som er litt rimeligere enn de som er med i de testene jeg har lest. Er det disse du mener med "leke" terapilamper? Ser på anmeldelsene at brukere påstr de merker forskjell på energi. Hvorvidt det er ekte brukere kan selvfølgelig være en annen sak...

Du må sammenligne med hvor mange lux der er på de ulike lampene. 
Har ingen tro på at kjedebutikkenes lamper har noen effekt på anne5 enn deres inntjening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svar.

Clas Ohlson sine brukere må være bekreftede kjøpere for å skrive anmeldelser, så de er helt klart ekte brukere.

Jeg har ikke prøvd de lampene, men vet om folk som har merket bedring. Det er jo dagslyslamper som skal lage dagene lenger og gi litt mer energi, og ikke mot alvorlig depresjon som nevnt over her. Hvis man sliter veldig så er det ikke sikkert det hjelper.

Anonymkode: ea036...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...