Gå til innhold

Ubesvart anrop fra legen, tatt biopsi.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg var på sykehus og tok gastroskopi for 2 uker siden. De tok flere biopsiprøver av mage og spiserør og mistenkte cøliaki. Legen sa hun ville ringe meg etter ca 4-6 uker for prøvesvar.

Fredag imens jeg var på jobb har hun ringt, etter kun 2 uker. Fikk ikke tak i henne når jeg ringte opp, men hadde fått melding om telefontime på slutten av dagen mandag.

Jeg tenker med en gang at det er noe alvorlig, veldig redd for kreft siden de ringer etter så kort tid. Noen som har opplevd lignende? De bør nå ha prøvd å fått tak i meg flere ganger om der hadde vært noe alvorlig, men ikke godt å si.. Veldig nervepirrende å gå mot helgen med uvisshet.. Men kreftbeskjed bør heller ikke gis på telefon mener jeg..

Setter pris på alle svar♥️

Anonymkode: 3da1c...fb2

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Legen sa hun ville ringe meg etter ca 4-6 uker for prøvesvar.

Dette sier min lege om alt, enten ringer han eller sender på pasientsky, men telefon er raskest for ham, så jeg ville ikke tatt det som at det er noe alvorlig, da hadde de nok ringt og ringt og sendt melding til deg :)

Anonymkode: 24d26...7f9

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hei,

Jeg var på sykehus og tok gastroskopi for 2 uker siden. De tok flere biopsiprøver av mage og spiserør og mistenkte cøliaki. Legen sa hun ville ringe meg etter ca 4-6 uker for prøvesvar.

Fredag imens jeg var på jobb har hun ringt, etter kun 2 uker. Fikk ikke tak i henne når jeg ringte opp, men hadde fått melding om telefontime på slutten av dagen mandag.

Jeg tenker med en gang at det er noe alvorlig, veldig redd for kreft siden de ringer etter så kort tid. Noen som har opplevd lignende? De bør nå ha prøvd å fått tak i meg flere ganger om der hadde vært noe alvorlig, men ikke godt å si.. Veldig nervepirrende å gå mot helgen med uvisshet.. Men kreftbeskjed bør heller ikke gis på telefon mener jeg..

Skru ned redselen din mange hakk. Kreft ved Cøliaki er langt fremme. 
Har de tatt biopsi ved gastroskopi så kan det like gjerne være magsår som cøliaki. 
Har du sjekket i pasientjournalen din på Helsenorge? Biopsi svar ligger gjerne der når de er klare. 

Anonymkode: 171af...6ae

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Skru ned redselen din mange hakk. Kreft ved Cøliaki er langt fremme. 
Har de tatt biopsi ved gastroskopi så kan det like gjerne være magsår som cøliaki. 
Har du sjekket i pasientjournalen din på Helsenorge? Biopsi svar ligger gjerne der når de er klare. 

Ja det ligger ikke noe på helsenorge. Har hatt plager fra mage/spiserør i 4 år, tatt gastroskopi 2 ganger tidligere og biopsi for første gang 4 år siden. Ikke noe magesår, kun rødhet på et sted i magesekk. Er bare at når de ringer etter så kort tid, tenker jeg en dåglig beskjed med en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje prøvene bare ikke var gode nok og må tas på nytt? At hen skal bort og prøvene vil ta lenger tid? At de lurer på noe om dine medisiner? At de trenger flere prøver. Jeg har også vært redd, men stort sett er det ikke noe å være veldig urolig for. 💕

Anonymkode: 2a71a...5d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slapp av, hadde det vært noe alvorlig hadde legen ikke nøyd seg med et ubesvart anrop. 

Anonymkode: 766d0...28d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk ikke telefon når de sa i fra om celleforandringer i livmorhalsen en gang, bare en melding på Helsenorge. 

Så jeg ville også vært urolig, TS. 

Anonymkode: 3cfbf...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei,

Min mann tok gastroskopi og fikk melding om time på sms om telefontime for å gjennomgå resultatet etterpå, det var ikke noe farlig bare en oppfølging av resultatet og råd om behandling. Han hadde betennelse. 

Anonymkode: 40ef9...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det er kreft, er vel to uker lang tid? Svarene jeg fikk, gikk på tre dager. Biopsien dagen etter. Men nå var det ikke magen da.

Anonymkode: 083b1...ed6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil tru at dem hadde liten ventetid på prøvene. Så svaret kom fortere enn legen trudde. Legen hadde ikke gitt seg om det var alvorlig. Så ville sikkert bare gå igjennom prøvene med deg. 

Anonymkode: 7df8c...c69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det ligger ikke noe på helsenorge. Har hatt plager fra mage/spiserør i 4 år, tatt gastroskopi 2 ganger tidligere og biopsi for første gang 4 år siden. Ikke noe magesår, kun rødhet på et sted i magesekk. Er bare at når de ringer etter så kort tid, tenker jeg en dåglig beskjed med en gang..

Når de ringer etter kort tid, så betyr det at de har hatt kapasitet til å gjøre dine prøver. 
Det er patologer som ser på disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan har det gått?

Anonymkode: 3d06a...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan gikk det ts? Lykke til

Anonymkode: b8a57...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...