AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei, har en baby på fem uker og ammer han. Sliter veldig med vondt rygg da jeg ammer i stol og sofa. Sofaen er veldig myk og stolen er veldig tilbakelent og jeg lurer derfor på om jeg skal skaffe en annen stol for å amme i, da jeg blir så sliten i ryggen av all ammingen. Noen som har tips til en stol som har ganske rett og fast rygg som passer å amme i? Anonymkode: 9c9eb...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Har du prøvd tilbakelent amming? Min gutt hadde kort tungebånd og ammet gjerne i 2-3 timer av gangen. Tvang oss litt til å tenke smart. Satt dermed tilbakelent i lenestol og ammet - det ble veldig behagelig! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Tilbakelent amming funker overhode ikke for meg, så det har jeg gitt opp. Liker best sittende amming. Anonymkode: 9c9eb...68f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sisini Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden Har du ammepute typ Cosyfix? Det gjorde mye større forskjell for meg enn bytte av stol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaraThrace Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden For meg var det eneste som funket bbHugme gravidpute. Altså ikke ammeputa, men den som er enda større. Knyter den rundt livet og har den som en pølse rundt meg oppå fanget, da får jeg støtte til baby og støtte under armer. Da var det som å ta med seg en lenestol overalt. Liggende amming ble også redninga på nattestid. Det er også viktigst å tenke at du ikke skal strekke deg mot baby, flytt alltid baby nærmere deg. Instinktivt lener man seg mot baby, nærmest drar egen pupp mot hen og det skaper veldig med stress på egen kropp, uansett stilling eller hjelpemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Tilbakelent amming funker overhode ikke for meg, så det har jeg gitt opp. Liker best sittende amming. Anonymkode: 9c9eb...68f Jeg hadde samme problem som deg, og har fått veldig vondt av å amme sittende rett opp og ned, selv med gode puter og gode stoler etc. Så fant jeg en slags kombinasjon mellom tilbakelent ammestilling og vuggestilling. Jeg danderer puter bak meg på sjeselongen (2 puter nederst og 1 pute oppå) og så legger jeg baby slik at kroppen hans er tvers over min kropp (kroppen hans blir horisontaly rett under puppene) og beina hans dingler bare fritt nede ved siden, og så bøyer jeg beina opp og tar enten armen min og støtter under han eller et pledd. Pleddet eller armen blir dermed støttet av beina mine som jeg sitter bøyd med. Det er fantastisk avslappende. det som ligner mest er sånn: Anonymkode: c844a...c04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå