Gå til innhold

Hvordan huske handlenettet???

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
nordlending skrev (15 minutter siden):

Jeg legger dem i veska om jeg skal ta buss, og legger dem i passasjersetet om jeg kjører. I passasjersetet er de jo synlige, så har dem mye heller der enn i døra, som du skrev. 

Ja, det er et godt tips. Ute av syne, ute av sinn osv. 😅 Skal forsøke å ha det synlig i bilen 👍

Anonymkode: 4d7e8...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Legg dem i bilen og kjøp aldri nytt, men gå alltid ut og hent dem om du glemmer dem. Denne irritasjonen vil få deg til å huske det oftere og oftere.

Anonymkode: d687e...910

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har flere nett og det ligger alltid ett i veska, bilen, arbeidsjakka osv. 

Samt at de henger rett innenfor døra hjemme, så napper vi med oss når vi går ut. 

Det som er mest viktig, er å legge nettene tilbake etter bruk. Sånn at det alltid er nett i bil, veske og jakke. 

Anonymkode: cd042...c45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har de i jakkelommen, for jeg bruker ikke veske.

Anonymkode: f7ee9...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De siste månedene har jeg kjøpt noen handlenett, for å slippe plastposene.

En lang stund glemte jeg de hjemme hver gang jeg skulle handle, og endte opp med å måtte kjøpe poser allikevel.
Så flyttet jeg de til bilen, men glemmer dem der også, slik at jeg fortsatt ender opp med å måtte kjøpe poser, eller må ut og hente dem i bilen halvveis inn i handleturen.
Noen tips til hvordan jeg kan få innarbeidet dette som en rutine? 😅

Vel, du kan jo gå over de handleturene du har måtte kjøpe pose og legge sammen hvor mye de posene har kosta deg.

Er ikke det incentiv nok, så får du begynne å legge poser i alle jakkene du har, klipse de fast som en nøkkelring på nøkkelen til bilen, lommeboka etc, legge posene sammen med lommeboka i gangen, sånn at du ser posen når du skal plukke opp lommeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når vi har tømt posene, legger vi alle i en pose som henges på ytterdøra. Da tar vi dem tilbake i bilen neste gang vi går ut. Legger dem i forsetet, så de er synlig. Glemmer de også med jevne mellomrom, hovedproblemet er at de blir glemt når jeg går inn på butikken 😅 kommer oftest på det når jeg skal betale. Springet bare ut i bilen for å hente dem da.

Anonymkode: defcd...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Heng posen på knaggen der du har jakka og la nøklene ligge i posen. Da må du fysisk borti posen før du skal ut døra. 

Anonymkode: b55f1...fe3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid noen nett i bilen, er vane å tenke "hvor mange trenger jeg" hver gang jeg går ut av bilen.

Hjemme henger jeg de på døra når de er tomme, slik at jeg husker å ta med meg ut i bilen igjen. 

Når jeg ikke har bil har jeg som vane å tenke "hvor mange" i det jeg pakker veske eller sekk, og pakker det akkurat som med alt annet jeg trenger for det jeg skal. 

Anonymkode: ff533...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan legge til; de ligger normalt i bagasjerommet. Men når jeg tar med meg nett om morgenen, så legger jeg de bare i forsetet. Ligger de bak i bilen legger jeg ofte frem det jeg trenger før jeg kjører ut av garasjen (da parkering er trangt her, så kan være trøblete å få opp bagasjerom når jeg rygger inn). Det kan jo være en løsning for deg? 

Anonymkode: ff533...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

De siste månedene har jeg kjøpt noen handlenett, for å slippe plastposene.

En lang stund glemte jeg de hjemme hver gang jeg skulle handle, og endte opp med å måtte kjøpe poser allikevel.
Så flyttet jeg de til bilen, men glemmer dem der også, slik at jeg fortsatt ender opp med å måtte kjøpe poser, eller må ut og hente dem i bilen halvveis inn i handleturen.
Noen tips til hvordan jeg kan få innarbeidet dette som en rutine? 😅

Har du så store hukommelsesproblemer så skal du parkere bilen og gå på butikken, med handle nettet i lommen. 

Anonymkode: 94671...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Heng posen på knaggen der du har jakka og la nøklene ligge i posen. Da må du fysisk borti posen før du skal ut døra. 

Anonymkode: b55f1...fe3

Hvem bruker nøkler til bilene i dag? 
Åpner og lukker med smartklokke og starter med mobilen. 
Rådet ditt er for folk med gamle biler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg har de i vesken. Så fort jeg har pakket ut varene så legger jeg de i vesken. Vesken er alltid med, så da er det ikke så vanskelig å huske. Har ikke kjøpt en pose siden de økte i pris. Ikke en eneste en. 

Anonymkode: 47c32...0cb

Samme her. Har alltid med minst 1 nett stappet nedi vesken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har handlenettet i bilen så legger jeg varene tilbake i handlevogna etter jeg har betalt og tar den med ut til bilen, hvor jeg legger varene direkte ned i handlenettene før jeg går inn med handlevogna. Evt tar en pappeske i butikken og bærer varene ut til bilen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Legg dem i bilen og kjøp aldri nytt, men gå alltid ut og hent dem om du glemmer dem. Denne irritasjonen vil få deg til å huske det oftere og oftere.

Anonymkode: d687e...910

Skriver under på denne! Å glemme handlenett, først hjemme, og nå i bilen, er en kjent problemstilling her også. "Straffen" i form av at jeg må gå ut av køen, sette fra meg handlekurven og gå i bilen å hente når jeg kommer på det fordi jeg ser kundene foran meg pakke varer i handlenett, begynner å virke. 

Anonymkode: 40c5f...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (15 timer siden):

Jeg henger de på dørhåndtaket til ytterdøra kvelden før jeg skal handle, handler én gang i uka. Da husker jeg dem👍

Jeg også. Og tar med ut i bilen. Men ser utfordringer med å huske å ta med inn fra bilen. Men så kjøper jeg et nett til og vi begynner å få jævlig mange! 

Også er jeg litt sær på hvilket nett jeg bruker hvor. Jeg bruker ikke Rema nett på Meny fx. Men jeg har nett fra alle butikkene. Rema, Meny, Extra og Kiwi (kun far som handler på Kiwi, kan ikke fordra den butikken) 

Endret av Stor pike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men herregud, sett da bare fra deg vogna eller kurven og hent handlenettet med en gang du kommer på det, da. Ikke vær så lat og tiltaksløs. Jeg bruker forøvrig nettet i stedet for kurv inne i butikken. 

Anonymkode: c58ce...883

Ah, kvinneguiden... hvor selv diskusjoner om handlenett fører til negative personkarakteristikker... 😅

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Skriver under på denne! Å glemme handlenett, først hjemme, og nå i bilen, er en kjent problemstilling her også. "Straffen" i form av at jeg må gå ut av køen, sette fra meg handlekurven og gå i bilen å hente når jeg kommer på det fordi jeg ser kundene foran meg pakke varer i handlenett, begynner å virke. 

Anonymkode: 40c5f...13b

Kanskje jeg bare må oppleve bryderiet med å gå ut av butikken for å hente i bilen nok ganger, ja... 
At det på sikt sniker seg inn i bevisstheten grunnet dette ekstra peset 😅🤞

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg legger dem i bilen, i veska og har minst én handlepose/nett i lomma på alle jakkene mine. Lar ofte veska stå igjen i bilen og glemmer dermed ofte handlenettene i bilen, men de jeg har i lommen blir med inn på butikken :)
Med en gang jeg pakker varene ut av nettet når jeg kommer hjem, bretter jeg sammen og legger tilbake i lommen.

Anonymkode: 83ee7...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kanskje jeg bare må oppleve bryderiet med å gå ut av butikken for å hente i bilen nok ganger, ja... 
At det på sikt sniker seg inn i bevisstheten grunnet dette ekstra peset 😅🤞

Er man løsningsorientert, så finner man løsningen lenge før man trenger å opprette en tråd om noe så banalt som å huske handlenett, på KG!

Glemmer ts handlenettet i bilen, så blir «straffen» å legge alle varene tilbake i handlevogna. Legge alle de betalte varene tilbake i handlevogna. Trille handlevogna ut av butikken, til bilen, finne handlenettet, legge varene i handlenettet og sette handlenettet inn i bilen. Og å huske å ta handlenettet med varene med seg fra bilen og inn i bopel. 

Selv en femåring hadde klart å tenke så pass løsningsorientert.

Ett annet alternativ er å kjøpe et handlenett og ikke en plastpose. Tre ganger så dyr, men kan brukes mange ganger etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Er man løsningsorientert, så finner man løsningen lenge før man trenger å opprette en tråd om noe så banalt som å huske handlenett, på KG!

Glemmer ts handlenettet i bilen, så blir «straffen» å legge alle varene tilbake i handlevogna. Legge alle de betalte varene tilbake i handlevogna. Trille handlevogna ut av butikken, til bilen, finne handlenettet, legge varene i handlenettet og sette handlenettet inn i bilen. Og å huske å ta handlenettet med varene med seg fra bilen og inn i bopel. 

Selv en femåring hadde klart å tenke så pass løsningsorientert.

Ett annet alternativ er å kjøpe et handlenett og ikke en plastpose. Tre ganger så dyr, men kan brukes mange ganger etterpå. 

Hvis du skriver med ditt vanlige brukernavn, kan jeg godt sende deg utkast til planlagte innlegg fremover, så kan du gi meg beskjed om du godkjenner dem for posting, eller om de er for banale. 👍

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...