AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Er de som har psoriasis mer utsatt for rosen? Har dere smerter i tillegg til kløe når psoriasisen er i en hissig periode? Hva gjør dere for å dempe/ redusere plagerne? Anonymkode: c0c70...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar Usikker på hva rosen er? Kan ha smerter ja, går til lysbehandling blir borte da og holdes ellers i sjakk med kremer/salver. Anonymkode: a7555...6b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Del Skrevet 18. januar Mannen min sliter litt med det. Han ha fått salve fra legen som klarer å holde det i sjakk. Når han er flink til å huske på å bruke den da. Han er alt for flink til å slutte med salven når det blir bra. Så kommer det med en gang tilbake så mener han at ingenting hjelper🙈 Anonymkode: ff2e5...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Usikker på hva rosen er? Kan ha smerter ja, går til lysbehandling blir borte da og holdes ellers i sjakk med kremer/salver. Anonymkode: a7555...6b7 Hvor henvender man seg for å få lysbehandling, å går du til lysbehandling når psoriasisen er eller nærmer seg aggressiv? AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mannen min sliter litt med det. Han ha fått salve fra legen som klarer å holde det i sjakk. Når han er flink til å huske på å bruke den da. Han er alt for flink til å slutte med salven når det blir bra. Så kommer det med en gang tilbake så mener han at ingenting hjelper🙈 Anonymkode: ff2e5...e4b Det er fort gjort å glemme seg bort med smøring når man er i en fin periode, men det kommer jo alltid tilbake Jeg prøver å forebygge med smøring 1 gang om dagen i fine perioder. Jeg har kortisonsalve, men synes den er for feit til å bruke hele tiden, så nå bruker jeg kortison når utbruddet er på det værste, også bruker jeg Vossabias Kamillebalsam ellers. Også tar jeg smertestillende før jegleggermeg for å få sove. Fikk også tips om noen piller som jeg bruker, å denne har effekt, men jeg var dum å sluttet med de når jeg hadde hatt en fin periode og boksen var tom, men da kom jo selvsagt utbrudd tilbake. Den blandingen med betakaroten, sink og kobber skal visst ha god effekt på psoriasis. Ts Anonymkode: c0c70...d1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar Hvis det er rosacea det er snakk om så har jeg både det og psoriasis. Rosen er vel en annen sykdom som jeg ikke har kjennskap om. Men når det gjelder kortisonkrem så skal den kun brukes i perioder og ikke konstant. Huden blir veldig tynn av overforbruket, og en får andre hudproblemer i tillegg Anonymkode: 0c409...a18 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar Bare kortison som funker her. Blir immundempende snart. Jeg må bruke kortison hele tiden, som i kvele det først og så bruke det forebyggende 1-2 gsng i uka ellers er det absolutt overalt hele tiden. Hsr tynn hud, ja, men det blåser jeg i. Men jeg orker ikke smøre hele tiden så har bestemt meg for å gi opp og gå på medisin. Må bare innrømme at ingenting av annet jeg har prøvd har fungert dessverre. Anonymkode: 74267...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare kortison som funker her. Blir immundempende snart. Jeg må bruke kortison hele tiden, som i kvele det først og så bruke det forebyggende 1-2 gsng i uka ellers er det absolutt overalt hele tiden. Hsr tynn hud, ja, men det blåser jeg i. Men jeg orker ikke smøre hele tiden så har bestemt meg for å gi opp og gå på medisin. Må bare innrømme at ingenting av annet jeg har prøvd har fungert dessverre. Anonymkode: 74267...3ab Er det kun for psoriasis du bruker kortison ? Anonymkode: 0c409...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Del Skrevet 18. januar Jeg ser bedring når jeg passer på søvn, næring og stress. Det blusser opp i stressa perioder eller feks i jula hvor jeg spiste mye dritt... spesielt smågodt med fargestoffer🤷♀️😬 Da er jeg helt dekket på de verste områdene dagen etter🥲 Middelhavsdietten har vært den beste for å dempe utbrudd hos meg❤️ Anonymkode: d8403...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er rosacea det er snakk om så har jeg både det og psoriasis. Rosen er vel en annen sykdom som jeg ikke har kjennskap om. Men når det gjelder kortisonkrem så skal den kun brukes i perioder og ikke konstant. Huden blir veldig tynn av overforbruket, og en får andre hudproblemer i tillegg Anonymkode: 0c409...a18 Nei, det er rosen jeg snakker om. Jeg har fått rosen rett ved der jeg har det ene psoriasis utbruddet mitt, så tenkte at kanskje det utbruddet er årsaken til at jeg fikk rosen. Rosen er en infeksjon som må behandles sånn at det ikke fører til at den trenger dypere inn i huden. Kan i værste fall føre til sepsis, men det er nok ikke så ofte det skjer her i Norge. Anonymkode: c0c70...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det kun for psoriasis du bruker kortison ? Anonymkode: 0c409...a18 Ja. Er helt rett at man kan få annen hudsykdom av kortison. Har hatt det før og det har krevd antibiotika. Jeg er veldig misunnelig på de som finner mer naturlige løsninger. Det har dessverre ikke fungert for meg. Det eneste som har fungert litt, er at jeg er at jeg er litt bedre på å regulere stress og at jeg drikker svært lite alkohol. Psoriasis hater stress. Anonymkode: 74267...3ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #11 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja. Er helt rett at man kan få annen hudsykdom av kortison. Har hatt det før og det har krevd antibiotika. Jeg er veldig misunnelig på de som finner mer naturlige løsninger. Det har dessverre ikke fungert for meg. Det eneste som har fungert litt, er at jeg er at jeg er litt bedre på å regulere stress og at jeg drikker svært lite alkohol. Psoriasis hater stress. Anonymkode: 74267...3ab Jeg vet ikke hvor lenge du har hatt psoriasis, men har du vært innom lysterapi , behandlingsreiser og methotrexat? Anonymkode: 0c409...a18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå