Stimo3012 Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Opplever noen at man blir flat i følelslivet ved bruk av antidepressiva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar Ja, helt vanlig det! Anonymkode: 7502b...a2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stimo3012 Skrevet 18. januar Forfatter #3 Del Skrevet 18. januar Hvordan opplever parner det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar Ja, derfor jeg sluttet. Tenker det fungerer under kriser men ikke i lengden. Anonymkode: 7e682...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar Noen kan oppleve det på visse typer antidepressiva. Hvis det er noe som blir plagsomt så kan og bør man bytte til en annen antidepressiva-type. Det finnes veldig mange forskjellige typer og en del må prøve seg litt frem for å finne den som fungerer best for akkurat dem. Anonymkode: e641b...4b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar Ja. Anonymkode: c94c3...5fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stimo3012 Skrevet 18. januar Forfatter #7 Del Skrevet 18. januar Ikke lett å være den som er på sidelinjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Del Skrevet 18. januar Stimo3012 skrev (17 minutter siden): Ikke lett å være den som er på sidelinjen Hvis det er din partner som har blitt flat i følelsene så bør du foreslå at personen bytter til en annen type antidepressiva. Ikke alle vet at det er stor forskjell mellom de ulike typene og at man ikke bør akseptere å bli flat, men prøve en annen i stedet. Anonymkode: e641b...4b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar Jeg ble helt apatisk og levendedø på antidepressiva. Forsøkt det tre ganger, to forskjellige med samme resultat. Var oppe i nesten dobbeldose en gang, for å forsøke å få god resultat uten at det funket. Følelsen av å se tantebarnet (som jeg er veldig glad i) gå foran en buss og ikke bry meg i det hele tatt, er eneste måten jeg kan forklare det på. Jeg var helt fjern mentalt og følelsesmessig. Følte absolutt ingenting, verken positivt eller negativt. Verre enn da jeg hadde alvorlig/dyp depresjon. Jeg gikk seriøst over veien uten å se meg for, jeg klarte ikke å bry meg. Jeg var fortsatt like suicidal på pillene som da jeg var deprimert. Jeg var bare for apatisk til å handle på det, annet enn å ikke bry meg om ulykker og tilfeldigheter. Vil aldri ta antidepressiva igjen. Bare bivirkninger og ingen virkning. Noen kan få god nok effekt på visse medisiner, men det gjelder ikke alle. Vet ikke om diagnose spiller noen rolle, jeg har tilbakevennende depressiv lidelse. Anonymkode: 34e2f...8aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stimo3012 Skrevet 25. januar Forfatter #10 Del Skrevet 25. januar Er Sobril og Sertalin blant disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #11 Del Skrevet 25. januar Stimo3012 skrev (2 timer siden): Er Sobril og Sertalin blant disse? Sobril er et rent betoligende. Ikke et anti-depressiva. I den grad det påvirker følelseslivet går det over etter noen timer. Det kan hos enkelte gi aggresjon, rusfølese el. De fleste blir bare rolig og avslappet. Med det sagt så gir anti-depressiva et flatere følelsesliv. Det er liksom meningen med dem. Anonymkode: 8926e...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #12 Del Skrevet 25. januar Som sagt, hvis man får en dårlig virkning av medisiner (antidepressiva) bør man snakke med legen sin om å bytte til en annen type. Å bli flat i følelsene er ikke slik antidepressiva skal virke. Det er ikke noe man bør akseptere. Sobril er ikke antidepressiva, det er beroligende medisin. Det er en medisin det er veldig lett å bli avhengig av. Det skal ikke brukes daglig i mer enn noen få måneder i strekk. Antidepressiva er det beste valget hvis man trenger medisiner i lengre tid. Men man må be legen om hjelp til å finne en type som gjør at man ikke blir flat! Anonymkode: e641b...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #13 Del Skrevet 25. januar Er det så ille å bli flat i følelsene? Jeg har aldri prøvd antidepressiva, jeg får det sikkert ikke av legen om jeg hadde spurt engang, men jeg tenker at det hadde vært deilig å slippe å føle så mye. Jeg var naturlig likegyldig da jeg var ung, men etter jeg var gravid med datteren min for 20 år siden og fram til nå så føler jeg at jeg bare sipper for den minste ting. Slitsomt. Hvis du føler at det blir feil medisiner TS, så burde du nok snakke med legen om å prøve et annet preparat, ja. Vet ikke du nettopp har startet opp og at det kan være sånn at det tar litt tid før det begynner å virke som det skal? At følelsene blir annerledes når det har gått noen uker? Anonymkode: 8d1dd...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #14 Del Skrevet 25. januar Ja, det opplevde jeg. Det er først og fremst digg i perioder med angst. Men man må jobbe med angsten sin mens man går på dem, ellers må du av og på hele tiden. De fikser ikke noe, legger bare et lite lokk på det toppene. Min erfaring. Anonymkode: 4d07b...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #15 Del Skrevet 25. januar Ssri er drepen på følelser & libido. Men er et fantastisk verktøy når angst/depresjon er på sitt verste men må brukes med måte Anonymkode: 30ec2...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #16 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ssri er drepen på følelser & libido. Men er et fantastisk verktøy når angst/depresjon er på sitt verste men må brukes med måte Anonymkode: 30ec2...fa0 Det kan være det. Men da bør man bytte type. Ikke alle antidepressiva påvirker libido og de som gjør det vil ofte bli bedre med tida. Anonymkode: e641b...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå