Gå til innhold

Korsrygg som låser seg hele tiden😐

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hadde invalidiserende bekkenløsning da jeg var gravid og gikk på krykker inntil ett år etter fødselen.

Har hatt enormt mye bekkenledd låsninger til tross for jevn trening.

Nå er det tjue år siden svangerskap/fødsel og har ikke hatt bekkenleddlåsning på over ett år, men L3,4 og 5 låser seg hyppig til tross for trening.

Mr viser slitasje og forkalkninger som er vanlig når man tipper 40-50 år, men kjenner mange som har det uten at virvler låser seg.

Går jevnlig til manuellterapeut som knekker meg opp og bruker trykkbølge, laser og pistol for å få bort spenninger, men det bare fortsetter å låse seg.

Jeg blir sprø og forstår ikke hvorfor jeg har disse låsningene og lurer på om det kan komme av skjevhet i kroppen, for stram muskulatur eller for slakk muskulatur.

Erfaringer?

Anonymkode: 87e4b...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva slags trening? Jeg fant ut at jeg trente helt feil, og derfor ble ryggen og bekkensmerter (ikke bekkenløsning) aldri bedre, men også verre i perioder. 

Gikk til kiropraktor og fikk tilpasset treningsopplegg med statiske øvelser for kjernemuskulatur. I tillegg fikk jeg øvelser for bekken/hoftetrening. 

Jeg ville vurdert å gå til fysioterapeut som har kvinnehelse/bekken/underliv som utdypning også. 

Anonymkode: 09db4...b50

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva slags trening? Jeg fant ut at jeg trente helt feil, og derfor ble ryggen og bekkensmerter (ikke bekkenløsning) aldri bedre, men også verre i perioder. 

Gikk til kiropraktor og fikk tilpasset treningsopplegg med statiske øvelser for kjernemuskulatur. I tillegg fikk jeg øvelser for bekken/hoftetrening. 

Jeg ville vurdert å gå til fysioterapeut som har kvinnehelse/bekken/underliv som utdypning også. 

Anonymkode: 09db4...b50

Har gått i gruppe hos gynekologisk og obstretisk fysioterapeut i mange år og gjort øvelser for bekken og rygg.

Nå trener jeg styrke for hele kroppen som manuellterapeut har satt opp til meg. Trener med pt flere ganger i mnd.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har gått i gruppe hos gynekologisk og obstretisk fysioterapeut i mange år og gjort øvelser for bekken og rygg.

Nå trener jeg styrke for hele kroppen som manuellterapeut har satt opp til meg. Trener med pt flere ganger i mnd.

Ts

Kan legge til at ryggen ofte låser seg når jeg tøyer i lysken eller strekker på armene

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...