AnonymBruker Skrevet 19. januar #61 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Joda, men forstår de som gjerne ønsker å jobbe redusert for å avlaste hverdags stresset. Men det er selvsagt noe en må bli enige om og at uavhengig om det er mann eller dame som ønsker mer hjemmetid får kompensert mht pensjon etc av partner. Anonymkode: 56ed8...04a Men her tar du feil. Når man har høy lønn, kan man fint tillate seg å gå ned i stilling uten å måtte bli enig med partneren. Det eneste det går ut over, er hvor mye «vi» aka jeg sparer hver måned. Jeg har gått ned til 80% stilling, ikke for å vaske eller redusere hverdagens stress, men fordi jeg ønsker en ekstra dag sammen med barna. Vi bruker denne dagen på lekeplasser, lekeland, svømmehall, kafébesøk, museum, teater, dra på stranden osv, eller bare kose oss inne når været er surt. Anonymkode: ee4f5...af7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GMT800 Skrevet 19. januar #62 Del Skrevet 19. januar Kunne ikke falle meg inn å være hjemmeværende, om jeg så hadde vært rik. Sitte hjemme med null kollegaer, faglige utfordringer, oppdateringer og fellesskap? Bare lage mat, vaske og ordne hus som på 50-tallet? Nei takk. Ikke engang om jeg hadde vunnet 50 millioner hadde jeg satt meg til hjemme. Det er også helt uaktuelt å betale noen for å gjøre ting hjemme som det går an å løse selv. Uansett om det er vasking, oppussing eller annet - det er kun der man ikke har noe valg det kommer på tale å betale noen for å gjøre jobben. Det er både besparende og tilfredsstillende å gjøre ting selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rucula Skrevet 19. januar #63 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 13.39): Om dere bestemmer selv når og hvor dere vil jobbe er selvfølgelig saken noe litt annet, selv om jeg fortsatt synes det høres stressende ut😅 Anonymkode: 10c3d...e24 Kanskje du ikke tåler så mye da? Siden du synes et vanlig liv høres stressende ut? Du vet, vi tåler forskjellig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #64 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men her tar du feil. Når man har høy lønn, kan man fint tillate seg å gå ned i stilling uten å måtte bli enig med partneren. Det eneste det går ut over, er hvor mye «vi» aka jeg sparer hver måned. Jeg har gått ned til 80% stilling, ikke for å vaske eller redusere hverdagens stress, men fordi jeg ønsker en ekstra dag sammen med barna. Vi bruker denne dagen på lekeplasser, lekeland, svømmehall, kafébesøk, museum, teater, dra på stranden osv, eller bare kose oss inne når været er surt. Anonymkode: ee4f5...af7 Ikke alle har så høy lønn at de kan jobbe redusert. Anonymkode: 56ed8...04a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #65 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke alle har så høy lønn at de kan jobbe redusert. Anonymkode: 56ed8...04a Selvsagt ikke. Men dette er heller ikke poenget i tråden. TS spør/mener spesifikt at «karriere og penger» går utover familielivet. Det er faktisk karrieren min som har gitt meg økonomisk frihet og mulighet til å jobbe redusert, helt uavhengig av min mann. Jeg er så drittlei av at karrierekvinner blir sett ned på, og at det antas at vi ikke prioriterer barna våre. Eller at man må velge mellom karriere og familieliv, for det er rett og slett feil. Anonymkode: ee4f5...af7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #66 Del Skrevet 19. januar Jeg hadde ikke orket å være hjemme med barna. Det er så sykt slitsomt iforhold til å jobbe selv om jeg har fagansvar for 400 personer og har masse stress på jobb. Det er fortsatt mindre slitsomt enn bsrn Anonymkode: 5b3a5...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå