AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Jeg vasker to runder med sjampoo, prøver å skrubbe hodebunn fri for flass, og bruker balsam. Allikevel blir det fullt av flass samme dag i hodebunn. Jeg trodde flass ble vasket bort av sjampoen? Anonymkode: ea622...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Sikker på at det er flass og ikke tørr hodebunn? Anonymkode: 459c3...8f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Hvis det er flass, må man bruke spesialshampo. Hvis det er tørr hodebunn, gjør skrubbingen det enda tørrere. For flass: For tørr hodebunn/flass: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden Du vasker bort løs flass, men du fjerner ikke årsaken til flass. Hvis du skal bli kvitt flass må du fjerne årsaken. Det du gjør nå blir litt som å tørke bort blod som renner av ett sår, uten å stoppe blødningen. Anonymkode: 612b9...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Det er en seiglivet myte at flass skyldes tørr hodebunn. Som regel er det omvendt. Flass skyldes som regel oljete hodebunn. Det kan også være en av hundrevis andre årsaker. Så finn en lege som kan gi en diagnose før du setter i gang med dyre behandlinger. Det hjelper lite å bytte sikringsskap hvis det er rørene som lekker. Anonymkode: 4001f...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden Du kan jo ha fått en hudsykdom, psoriasis eller seboreisk eksem, men behandlingen er den samme med sjampo vist over her. Anonymkode: a74d5...ddd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har psoriasis i hodebunn, og får noe som likner flass bare timer etter hårvask. Det er jo ikke vanlig flass, men det er litt løs, tørr, død hud som kommer veldig raskt, fordi psoriasis overproduserer hud, hvis jeg har forstått riktig. Anonymkode: 880f9...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg vasker to runder med sjampoo, prøver å skrubbe hodebunn fri for flass, og bruker balsam. Allikevel blir det fullt av flass samme dag i hodebunn. Jeg trodde flass ble vasket bort av sjampoen? Anonymkode: ea622...a37 Flass skyldes en spol i huden i hodebunnen. Soppen må behandles hvis du vil bli kvitt den. Gå på apoteket og be om spesial sjampo mot flass. Eller få hjelp fra fastlegen. Anonymkode: 1b023...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg bruker Daxxin fra apoteket. Pafymefri. Den med parfyme gjør vondt verre. Funker greit en stund men etter noen uker ser det ut til at den mister effekt så da bruker jeg en annen flasshampo noen dager til jeg går over til Daxxin igjen. Ikke morsomt å ha kronisk tørr hodebunn. Kan ikke bruke mørke klær, og når jeg er hos frisøren skriker de "Flass" og forsøker selge meg enda en ubrukelig shampo. Ble noe bedre etter noen uker på omega 3. Det kan jo forsøkes hvis du ikke tar tilskudd. Jeg har tørr hud over hele kroppen, med atopisk eksem som blusser opp i perioder. Men ikke eksem i hodebunn, bare veldig tørr. Anonymkode: ef3f2...3d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå