AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Ein studie viser at å eta meir frukt og grønsaker kan vera knytt til færre symptom på depresjon! Kan dette stemme? Nokon som har erfaringar her? Anonymkode: 853fe...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden For min del stemmer det i hvert fall ikke. Det er jo heller ikke bare det man skal spise mer av, men mindre av som er viktig. Ser ingen nytte i å spise 5 om dagen mtp depresjon, hvis man likevel trykker i seg ultraprosessert og dårlig mat i tillegg. Frukt og grønnsaker er vel heller ikke det som har mest av det som hjelper på mental helse. Noen b vitaminer ja, men helheten er ikke fullgod. Det som er bra for mental helse, er fullverdige proteiner/aminosyrer, jod, b12, hemjern, d vitamin, omega 3 fettsyrer, og dette er det animalsk føde som står for. Anonymkode: d7889...83c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For min del stemmer det i hvert fall ikke. Det er jo heller ikke bare det man skal spise mer av, men mindre av som er viktig. Ser ingen nytte i å spise 5 om dagen mtp depresjon, hvis man likevel trykker i seg ultraprosessert og dårlig mat i tillegg. Frukt og grønnsaker er vel heller ikke det som har mest av det som hjelper på mental helse. Noen b vitaminer ja, men helheten er ikke fullgod. Det som er bra for mental helse, er fullverdige proteiner/aminosyrer, jod, b12, hemjern, d vitamin, omega 3 fettsyrer, og dette er det animalsk føde som står for. Anonymkode: d7889...83c Hva om en ikke trykker det i seg, men spiser det på normalt vis? Anonymkode: b77bb...339 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva om en ikke trykker det i seg, men spiser det på normalt vis? Anonymkode: b77bb...339 Du får lese siste del av kommentaren min på nytt. Anonymkode: d7889...83c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Det er ingen hemmelighet at kosthold har noe å si på den mentale helsen. Anonymkode: 6a456...855 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden Kroppen er en levende organisme som selvfølgelig blir påvirket av hva den får av næringsstoffer. Anonymkode: b4089...3df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Nope - spiser masse frukt og grønt og er fortsatt dypt deprimert. Jeg vet bare at å spise bra er viktig for helsen. Anonymkode: 9a334...c87 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ein studie viser at å eta meir frukt og grønsaker kan vera knytt til færre symptom på depresjon! Kan dette stemme? Nokon som har erfaringar her? Anonymkode: 853fe...67c Alltid skeptisk til studier hvor "forskarar meiner å ha oppdaga at eit høgare inntak av frukt og grønsaker er forbunde med færre symptom på depresjon for aldersgruppa 45+." Så var jo studien basert på selvrapportering og følelser, og tilfredsstiler ingen vitenskapelige krav overhodet. Selv svogerforskning er jo mer pålitelig enn dette. Men for meg gir ikke mye frukt og grønt bedre mental helse. Etter mange og lange egne forsøk er det som gir meg overskudd og gode tanker godteri og snacks. Hvis jeg kutter ut godteri og snacks i flere måneder av gangen blir jeg rett og slett fysisk og psykisk syk. Så må man selvsagt trene samtidig så man ikke blir tjukk og dvask. Anonymkode: 884b7...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Alltid skeptisk til studier hvor "forskarar meiner å ha oppdaga at eit høgare inntak av frukt og grønsaker er forbunde med færre symptom på depresjon for aldersgruppa 45+." Så var jo studien basert på selvrapportering og følelser, og tilfredsstiler ingen vitenskapelige krav overhodet. Selv svogerforskning er jo mer pålitelig enn dette. Men for meg gir ikke mye frukt og grønt bedre mental helse. Etter mange og lange egne forsøk er det som gir meg overskudd og gode tanker godteri og snacks. Hvis jeg kutter ut godteri og snacks i flere måneder av gangen blir jeg rett og slett fysisk og psykisk syk. Så må man selvsagt trene samtidig så man ikke blir tjukk og dvask. Anonymkode: 884b7...cec Det kan jo være et symptom at du bruker snacks og godteri for å døyve følelser. Anonymkode: 6a456...855 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå