AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Har 6-7 kg jeg ønsker å gå ned og sliter med lite energi. Pleier å spise frokost, men ønsker å faste frem til lunsj. Merker dette er uvant for meg, føler meg kvalm og «tom» hvis jeg venter med frokosten. Drikker vann og kaffe. Hvor lenge kan jeg forvente at kroppen blir vant til dette? Anonymkode: 5c2de...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar Du blir dårlig av å faste i noen timer? Anonymkode: c0601...0f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du blir dårlig av å faste i noen timer? Anonymkode: c0601...0f9 Ja, kroppen er ikke vant til å faste da jeg pleier å spise frokost med en gang jeg står opp om morgenen. Anonymkode: 5c2de...ce6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar for meg tok det et par dager. Men merker at jeg våkner mer uvel og sulten om jeg legger meg mett eller spiser noe ikke lenge før jeg legger meg. ( i helgene når jeg ikke faster, om vi er borte feks) Går mye bedre når jeg spiser siste måltid i 17-18 tiden. da er jeg ikke utsultet når jeg våkner. Drikker litt vann frem til lunsj og det funker gull for meg. Anonymkode: b9d43...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har 6-7 kg jeg ønsker å gå ned og sliter med lite energi. Pleier å spise frokost, men ønsker å faste frem til lunsj. Merker dette er uvant for meg, føler meg kvalm og «tom» hvis jeg venter med frokosten. Drikker vann og kaffe. Hvor lenge kan jeg forvente at kroppen blir vant til dette? Anonymkode: 5c2de...ce6 Hvorfor ønsker du å faste? Fordi endel influensere reklamerer med dette som den siste «moten» innen spiseforstyrrelser? Å redusere sin vekt handler om å finne et bærekraftig kosthold som du kan trives med resten av ditt liv. For alle og enhver kan gå ned 6 kilo ved å pine seg selv. Den øvelsen er verdiløs. Trikset bak vellykket vektkontroll handler om kostholdet de neste 60-100 årene av ditt liv. Så det er der fokuset bør ligge. Ok. Du trives med å spise frokost. Så spiser du frokost. Kanskje du heller kan fokusere på å få inn flere av dine 10 om dagen av frukt og grønt i det måltidet, og muligens også et av ukens fiskemåltider, heller enn å fokusere på metoder anbefalt av folk som ikke har greie på noe som helst? Anonymkode: c7de5...f09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Del Skrevet 18. januar For meg er frokost litt vanesak. I mange år måtte jeg ha det, nå klarer jeg ikke spise tidlig på morgenen engang, jeg må være våken noen timer først. Så du kan jo se om det går seg til litt. Bli litt venn med sultfølelsen også, det er ikke noe farlig. Det er jo kjipt å være kvalm, det vil man jo selvsagt unngå. Men det å føle seg "tom", det er da ikke noe stress, det synes jeg er bra. Jeg føler jeg har mer energi faktisk, når jeg er "tom" i stedet for "full". Du kan jo eventuelt vurdere å faste på kvelden heller? Må finne det som passer deg. Er det kun vektnedgang som er tanken her, så kan du fint gjøre det uten å faste. Men de samme prinsippene med å ikke være så livredd for å gå sulten gjelder jo. Jeg tror det er en av mange forskjellige årsaker som kan skille slanke fra overvektige. Noen får helt panikk av sult og må ha mat tilgjengelig hele tiden for å hele tiden være beredt til å bekjempe ethvert lille stikk av sultfølelse, og tror den betyr at de kommer til å besvime om de ikke får i seg noe næring innen fem minutter. Og de tror det gjelder å spise seg stappmett til ethvert måltid. Mens andre synes ikke sultfølelse er noe stress og liker ikke å spise seg for mett, liker å være litt "tomme". Anonymkode: b010c...64d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå