AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har to ungdommer som bor hos meg annenhver uke. Vi bor i Oslo, og etter hvert kunne jeg tenke meg å kjøpe meg ned i boligmarkedet, altså kjøpe noe mindre enn det jeg har nå, pga økonomi. Jeg ønsker at barna i lang tid fremover, altså etter at de har flyttet ut, skal ha et eget rom å komme "hjem" til i ferier eller hvis det skulle skje noe. Men samtidig er det kanskje litt unødvendig å ha to rom som blir stående tomme nesten hele tiden. Og store 4-roms i Oslo er relativt dyre, så er usikker på om det er verdt det når det medfører en ganske stram økonomi pga høyt boliglån. De vil uansett ha denne muligheten til egne rom hos faren, men jeg vil jo at de skal føle seg velkommen hos meg også. Er det noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette? Anonymkode: 7579c...1e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Straks de har flyttet for å studere har de ikke hatt egne rom lenger. Nå som kun minstejenta bor hjemme selger vi huset og flytter i leilighet med 2 soverom. Anonymkode: 7f244...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Jeg og kjæresten har 3 særkullsbarn. Vi kjøper hus med hage for dem. Føler vi at det blir et pengesluk når de har flyttet ut så kjøper vi oss glatt ned. Vi har uansett planer om å reise mer når barna er selvstendige. Anonymkode: 73b4c...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Flere eg kjenner kjøper ei hytte som alle kan samles i og selger huset og kjøper leilighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Når skal vi begynne å tenke litt på oss selv? Skal du ha det trangt økonomi bare pga at voksne barn skal ha hvert sitt soverom stående til de kommer på besøk? Jeg har 1 ekstra soverom og hvis begge kommer hjem samtidig så soverom jeg eller sønnen på stua. Har kjøpt en god madrass som ligger i kjelleren som vi bærer opp og legger den på stua. Noen ganger legger vi flere madrasser på stua og så ligger vi der alle 3 og ser film og sover. Dette har vi gjort siden de var små og det er så koselig Anonymkode: afe36...09a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden TS men har du vurdert å tenke motsatt på en måte. Hva om at etter noen år, er det ikke barna som skal komme og bo hos deg og eksmannen, men at du flytter deg dit barna bosetter seg. Det er hvis de flytter såpass langt at overnatting er aktuelt. Nå bor du i Oslo da, så er vel stor sannsynlighet at barna bosetter seg i nabokommuner. Og da er ikke overnatting aktuelt engang, da kommer de til å dra hjem etter besøk. Anonymkode: 3f2d5...fcb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ønsker å ha plass til både barn og eventuelle barnebarn når ungene er blitt voksen. Yngstejenta er 15 år og har enda litt tid hjemme. De eldste har fortsatt rom her hjemme. Jeg vil ha muligheten til å kunne samle familien her hjemme. Også for overnatting Anonymkode: 85ab8...0f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Vi kommer til å sikre noe plass til overnatting. Plutselig flytter de til en annen by. Da blir det tungvint med besøk. Mye pga av egen erfaring. Min mor kjøpte seg ned og har nå ikke ekstra soverom. Det betyr at vi bor på hotell når vi er der, noe som gjør at å besøke blir dyrt og tungvint. Full forståelse for hennes avgjørelse altså, men kommer til å jobbe hardt for å sikre munugheten for plass selv. Ønsker ar det skal være både hjerterom og husrom for mine. At alle kan komme hjem til jul hvis de vil etc. Anonymkode: 8f48c...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Jeg tenker at om du har råd ville jeg hatt 1 ekstra soverom. Du kan ha godt med oppbevaringsplass der, evt en kontorpult og så setter du inn en køyeseng. Kommer de samtidig deler de rom. Det er vel sjeldent uansett, men det an de klare. Anonymkode: 6d043...954 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Har 3 barn. Har nå enebolig med 5 soverom, og skal definitivt kjøpe meg ned til 3 soverom når nr 2 er ferdig på vgs til neste år. Minste blir tenåring i år. Anonymkode: 7c593...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mye pga av egen erfaring. Min mor kjøpte seg ned og har nå ikke ekstra soverom. Det samme gjorde min mor. Vi er heldige og kan være hos pappa når vi er hjemme. Mamma er sur på grunn av det og mener at jeg foretrekker min far. Men hun har ikke plass og har tatt det valget selv. Anonymkode: 85ab8...0f4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to ungdommer som bor hos meg annenhver uke. Vi bor i Oslo, og etter hvert kunne jeg tenke meg å kjøpe meg ned i boligmarkedet, altså kjøpe noe mindre enn det jeg har nå, pga økonomi. Jeg ønsker at barna i lang tid fremover, altså etter at de har flyttet ut, skal ha et eget rom å komme "hjem" til i ferier eller hvis det skulle skje noe. Men samtidig er det kanskje litt unødvendig å ha to rom som blir stående tomme nesten hele tiden. Og store 4-roms i Oslo er relativt dyre, så er usikker på om det er verdt det når det medfører en ganske stram økonomi pga høyt boliglån. De vil uansett ha denne muligheten til egne rom hos faren, men jeg vil jo at de skal føle seg velkommen hos meg også. Er det noen som har noen tanker eller erfaringer rundt dette? Anonymkode: 7579c...1e8 Når alle er ute spesielt de eldre kjøper jeg leilighet med 2 rom. Et til meg. Et til minste. Selger mitt 5 roms hus. Tenker på meg selv. Med god samvittighet. Er du voksen kan du ikke forvente mor kjøper nytt hus bare fordi du skal ha et rom?! Anonymkode: 87e36...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Det er ikke meningen at foreldre til voksne barn skal ha høye boutgifter for at de skal beholde gutterommet når de ikke lenger er gutter evt jenter. Vi plikter heller ikke å betale for beredskapshjem i tilfelle det skjer noe. Anonymkode: fc336...57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden De kan ikke forvente at barndomshjemmet står klart som før til evig tid. I studieårene ville jeg hatt plass til dem, men når de etablerer seg så må de og forstå at foreldrene nedskalerer. Jeg ville hatt et ekstra rom til overnatting i hvert fall. Iom at du bor i oslo så er det og sannsynlig at barna etablerer seg i nærheten, det er litt forskjell om du hadde bodd i Skibotn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Vil ventet til de er litt mer etablert enn studenter, men ja på sikt vil jeg solgt og kjøpt meg ned. Anonymkode: 81c2d...ad4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Eier fireroms i Oslo nå, når eldste flytter ut skalerer jeg ned til en treroms for å frigjøre kapital. Anonymkode: 3f703...3a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Jeg bor i leilighet med 4 soverom. Har ingen planer om å selge. Barna er 16 og 19. Eldste er i militæret. Bor i en større by i Norge og har lite lån. Boligen er akkurat passe for meg alene, også. Men kan forstå det hvis man har høye boutgifter og mye vedlikehold. Det har ikke jeg. Anonymkode: 526cd...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå