AnonymBruker Skrevet 18. januar #21 Del Skrevet 18. januar Hva gjør dere damer når dere ikke har mensen lenger? Ligger dere mye rundt siden dere ikke kan bli gravide? Roper til naboer at det er «åpen bar»? Anonymkode: ffa1e...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #22 Del Skrevet 18. januar Hva gjør dere damer når dere ikke har mensen lenger? Ligger dere mye rundt siden dere ikke kan bli gravide? Roper til naboer at det er «åpen bar»? Anonymkode: ffa1e...297 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #23 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ikke hatt mensen siden i høst. Har jeg kommet i overgangsalder? Null hetetokter så jeg skjønner ingenting. Blir 52 år i år. 4 mnd uten den helvetes menssmertene hver bidige mnd. Hodepine å faens drit! Ikke til å tro. Er virkelig 37 års mareritt over? Var faktisk hellig overbevist om at døden kom før mensen tok slutt. Skal feires når det endelig går opp for meg at det virkelig er sant. Et party som er kun mens fri folk. Har du mensen på party dagen? Bli hjemme! Kleskode: fargen rød ikke tillatt. Mat: ikke spaghetti med rød saus i hvertfall. Alkohol: ikke noe rødt er tillatt. Rød løper? Nei takk!! Anonymkode: a45c3...f88 Den er nok over ja!! Grattis! Den sluttet plutselig hos meg og ved 51 årsalderen. Anonymkode: 68451...7ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #24 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hva gjør dere damer når dere ikke har mensen lenger? Ligger dere mye rundt siden dere ikke kan bli gravide? Roper til naboer at det er «åpen bar»? Anonymkode: ffa1e...297 13 år gratis skole og dette var det du klarte å utvikle deg til. Kondolerer. Anonymkode: 37e31...cf1 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #25 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva gjør dere damer når dere ikke har mensen lenger? Ligger dere mye rundt siden dere ikke kan bli gravide? Roper til naboer at det er «åpen bar»? Anonymkode: ffa1e...297 👏🏼👏🏼 Du kan være stolt av deg selv 🙄 Anonymkode: 93bf9...24d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #26 Del Skrevet 18. januar Du er jo absolutt i overgangsalderen ts. Den kommer uavhengig om man får plager eller ikke. Noen er heldige og mister bare mensen, andre sliter med mye symptomer. Anonymkode: 10014...be4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #27 Del Skrevet 18. januar Så bra. Men hvis du har vært så plaget hvorfor har du ikke gjort noe tidligere? Det finnes jo flere tiltak. Anonymkode: a735a...db4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #28 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hva gjør dere damer når dere ikke har mensen lenger? Ligger dere mye rundt siden dere ikke kan bli gravide? Roper til naboer at det er «åpen bar»? Anonymkode: ffa1e...297 Om du tror kukk er en premie, må du om igjen. Anonymkode: a286b...709 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #29 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du tror kukk er en premie, må du om igjen. Anonymkode: a286b...709 *må du tro om igjen. Anonymkode: a286b...709 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #30 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Så bra. Men hvis du har vært så plaget hvorfor har du ikke gjort noe tidligere? Det finnes jo flere tiltak. Anonymkode: a735a...db4 Har forsøkt forskjellige tiltak med lege oppover årene. Til slutt gynekolog. Så fikk jeg blodpropp. Å da ble det liksom stopp. Holdt ut de siste årene for jeg ikke hadde noe valg på noe annet. Anonymkode: a45c3...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #31 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva gjør dere damer når dere ikke har mensen lenger? Ligger dere mye rundt siden dere ikke kan bli gravide? Roper til naboer at det er «åpen bar»? Anonymkode: ffa1e...297 Arme menneske.. Anonymkode: 8f888...d53 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #32 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har forsøkt forskjellige tiltak med lege oppover årene. Til slutt gynekolog. Så fikk jeg blodpropp. Å da ble det liksom stopp. Holdt ut de siste årene for jeg ikke hadde noe valg på noe annet. Anonymkode: a45c3...f88 Hysterektomi gir definitivt mensstopp. Anonymkode: a735a...db4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #33 Del Skrevet 18. januar Jeg er snart 46 og har ikke hatt mensen siden juni. Dro til Gyn, helt tomt for egg. Går nå på HRT for hetetokter. Anonymkode: 87110...ee1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #34 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg blir 52 i år. Så håper ikke den kommer tilbake 🥵 Anonymkode: a45c3...f88 Sorry, leste visst feil på alderen din. Da håper jeg virkelig du er ferdig! Anonymkode: 0f922...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. januar #35 Del Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er snart 46 og har ikke hatt mensen siden juni. Dro til Gyn, helt tomt for egg. Går nå på HRT for hetetokter. Anonymkode: 87110...ee1 Jeg er 48 og har mye egg igjen. Jeg ble litt oppgitt, for jeg har så lyst til å bare bli ferdig med det månedlige Anonymkode: 8f888...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #36 Del Skrevet 20. januar Min "rekord" er 5 mnd uten mens før den dukket opp igjen. 🥳 Etter det har jeg hatt den i hytt og pine. Noen ganger 3 uker i mellom, noen ganger 6, hopper over en mnd eller to osv. Er til å bli sprø av. Jeg er 51. Har hørt om kvinner som har gått 9-10 mnd uten, for så - BOOM- så er den der igjen liksom. Anonymkode: d810a...442 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #37 Del Skrevet 20. januar Hei ts😊 Jeg har vært i den prosessen i noen år, og nå er det over 1 år siden forrige måned. Jeg blir 50 år i løpet av året. Jeg ser noen anbefaler å gå til gynekolog, det er ikke så dum anbefaling det. I starten av overgangsalderen er det nemlig sånn at mange får en hormonell ubalanse som må rettes opp en liten periode. Ofte dropper nivåene av progesteron først, mens østrogenet fortsatt holder seg på samme nivå. Det som skjer er at det bygges opp en tykk slimhinne i livmoren, men uten progesteronet får man ikke blødninger. Dermed blir den slimhinnen for tykk. Sånn er det ikke bra å gå i for lang tid, sa gynekologen min. Da kan det bli sykdom i livmoren. Hos meg droppet progesteronet først, så jeg fikk provera som jeg tok hver 3.mnd for å få blødning. Jeg var til tett oppfølging den perioden, gynekologen måtte sjekke etter noen av de første blødningene på provera, om slimhinnen faktisk var blød skikkelig ut. Men så droppet plutselig østrogenet også, som det jo gjør, og da slapp jeg å ta provera lenger, og slapp den tette oppfølgingen. Ta en tur til gynekolog, så kan dere snakke om både dette, og eventuelt hormonterapi, hvis det skulle bli aktuelt etterhvert. Og enig med deg, det er en fest å slippe mensen🥳🥳🥳 Anonymkode: 0dae4...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #38 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei ts😊 Jeg har vært i den prosessen i noen år, og nå er det over 1 år siden forrige måned. Jeg blir 50 år i løpet av året. Jeg ser noen anbefaler å gå til gynekolog, det er ikke så dum anbefaling det. I starten av overgangsalderen er det nemlig sånn at mange får en hormonell ubalanse som må rettes opp en liten periode. Ofte dropper nivåene av progesteron først, mens østrogenet fortsatt holder seg på samme nivå. Det som skjer er at det bygges opp en tykk slimhinne i livmoren, men uten progesteronet får man ikke blødninger. Dermed blir den slimhinnen for tykk. Sånn er det ikke bra å gå i for lang tid, sa gynekologen min. Da kan det bli sykdom i livmoren. Hos meg droppet progesteronet først, så jeg fikk provera som jeg tok hver 3.mnd for å få blødning. Jeg var til tett oppfølging den perioden, gynekologen måtte sjekke etter noen av de første blødningene på provera, om slimhinnen faktisk var blød skikkelig ut. Men så droppet plutselig østrogenet også, som det jo gjør, og da slapp jeg å ta provera lenger, og slapp den tette oppfølgingen. Ta en tur til gynekolog, så kan dere snakke om både dette, og eventuelt hormonterapi, hvis det skulle bli aktuelt etterhvert. Og enig med deg, det er en fest å slippe mensen🥳🥳🥳 Anonymkode: 0dae4...447 Over 1 år siden forrige mens, skulle det stå innledningsvis. Anonymkode: 0dae4...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå